Slaap/eetritme ex-prematuurtje

Discussie in 'Voeding' gestart door Seertje, 7 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Seertje

Seertje Bekend lid

22 sep 2009
    778
    0
    0
    Operatieassistente
    Almere
    Hallo allemaal!

Ik ben mama van Maura, een meisje van net 8 maanden (gecorrigeerde leeftijd is 6 maanden)
    Ik zit met een aantal vragen, maar eerst ons "thuisschema" (op de dagen dat ze naar de gastouder gaat is het wat anders)

Rond 06.00: fles 180 + 8 (ze krijgt meer voeding omdat ze een slanke baby is, io met diëtiste); gelijk weer slapen.
    Tussen 08.00 en 08.30: wakker + fruit
    Tussen 09.00 en 09.30: naar bed
    10.30: fles 180 + 8
    Tussen 12.00 en 12.30: slapen
    15.00: fles 180 + 8
    16.00: uurtje slapen (proberen we althans, anders trekt ze het niet)
    Rond 17.30: warme hap
    19.00: fles 180 + 8 + pap en gelijk slapen.

De laatste paar dagen trekt ze het niet om de laatste fles te drinken. Ze is te moe, dus leggen haar al om 18.30 in bed. We geven haar dan om 21.00 de laatste fles.
    Ook wordt ze sinds een maand vaak even wakker 's nachts. We geven haar dan haar speentje. Dit doen we 2 keer en de derde keer krijgt ze een flesje van 60 + 3. Ze slaapt dan verder om dan weer rond 06.00 wakker te worden voor de fles. Hoe kun je dit doorbreken? Went ze niet hier aan?
    We moeten op een gegeven moment brood gaan geven, natuurlijk eerst oefenen. Maar op welk tijdstip zou dit het beste gegeven kunnen worden?
    Ze krijgt eigenlijk niks extra's te drinken, is dit een ramp? (volgens de diëtiste moest het niet de vorige maand).
    Moet ik mijn schema aanpassen om het boord en tussendoortje in te passen?
    Slaapt ze niet veel? Of valt dat wel mee?

2. adi

adi Niet meer actief

Mijn kinderen zijn geboren met 30+3 weken, maar wij hebben nooit gecorrigeerd met de voeding. Dus zijn we met 5,5 maanden begonnen met groente, met 6 maanden met fruit en met 7 maanden met brood. Allemaal ongecorrigeerd dus.

Heeft de diëtiste ook gemeld dat het aanmaken van kunstvoeding met minder water dan voorgeschreven slecht kan zijn voor de nieren?

Maar terug naar je vraag. Toen wij begonnen zijn met brood hebben het als volgt gedaan:

- rond 6.30 fles 180/6
    - rond 9.30 fruit
    - rond 12uur brood (ong kwart-half boterham) + fles 180/6
    - rond 16uur fles 150/5
    - rond 15.30 groente
    - rond 20uur fles 180/6 en naar bed

Met 9 maanden aten ze 1 boterham en toen zijn we gegaan naar:
    - 180/6
    - fruit
    - 1 boterham en water
    - 150/5
    - groente-pasta-aardappel-rijst-vlees
    - 180/6

3. Seertje

Seertje Bekend lid

22 sep 2009
    778
    0
    0
    Operatieassistente
    Almere
    Dank je wel voor je reactie!

Ook wij zijn met groenten begonnen met bijna 6 maanden en 2 weken later met fruit. De diëtiste houdt deels rekening met haar leeftijd. Vind het soms lastig aangezien diëtiste A zegt en CB weer B.....
    Hier nierverhaal is voor mij nieuw. Maar dat zou ze dan toch melden lijkt me? Ze moet volgende week weer naar de diëtiste, dus zal het wel vragen. Dank voor de tip!

Van de week ga ik ook beginnen met vlees/vis/ei.

Hoeveel sliepen jouw kids?

4. adi

adi Niet meer actief

Ik heb in die tijd veel contact gehad met Friso en Nutrilon zelf, alle vragen over de kunstvoeding stelde ik aan hun. Voor mijn gevoel weet de producent het meeste over zijn eigen product.
    Zij vertelden mij dat ze echt afraden om meer schepjes toe te voegen per 30ml water. Is het geen optie om gewoon meer voeding te geven? Dus ook meer water?

Hier sliepen ze overdag toen nog 2 keer denk ik, soms 3 keer.
    De meisjes sliepen soms ook door, maar mijn zoontje heeft tot 18-19 maanden nog een nachtvoeding gehad. Hij was ook klein, en zat op de -2 lijn, en hij had gewoon elke nacht honger.
    De meisjes sliepen meestal van 20 tot 05.30uur. Dan na de voeding verder slapen tot ong 8uur.

5. Seertje

Seertje Bekend lid

22 sep 2009
    778
    0
    0
    Operatieassistente
    Almere
    Het probleem was dat ze haar flessen niet leegdronk. Ze liet/laat nog altijd genoeg staan. Ze drinkt nu gemiddeld 150-160 klaargemaakte melk. Soms is het meer, maar dus ook minder. Op deze manier krijgt ze dus toch nog genoeg binnen zeg maar. Vandaar :)
    Dat wakker worden is echt van de laatste maand ongeveer. Eerst had ze dat helemaal niet. Maar toen kreeg ze haar laatste fles om half 11/11 uur. Nou ja, gaat vanzelf wel over ;)

6. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Verplaatst naar 'voeding' en de overige 2 topics gesloten.
    Dubbelposten is niet toegestaan.

Deel Deze Pagina