Misschien ben ik nu wel een hele slechte mama Maar: Lisa heeft de waterpokken en heeft afgelopen nacht maar iets van 4 uurtjes geslapen.. (ik 3..) OOK komen haar tandjes door en daar heeft ze natuurlijk ook veel last van.. Ze zit ook nog in een staartje van een sprongetje.. Jullie begrijpen het vast wel: GEWOON KLOTE hier Dus heb ik haar voor het slapen gaan een zetpilletje gegeven. Hopelijk slaapt ze nu beter, heeft ze minder last van alles. En niet te vergeten kan ik ook wat slapen en ben ik morgen weer een gezellige en geduldige mama Begrijp me niet verkeerd hoor dat ik het zo doe.. Maar vindt het ook zo zielig voor ons meisje.. Is dit erg dat ik dit voor een keertje heb gedaan? Ze had geen koorts.. Alleen wat hogere temp (max 38 wat ik vandaag heb gemeten..)
Nee hoor, ik vind je nu helemaal geen slechte mama. Soms kan het net helpen om haar wat meer rust te geven en inderdaad een wat betere nacht te maken, dan kunnen jullie er morgen samen weer tegenaan. Schaam je niet zou ik zeggen. Beterschap !
Lijkt mij niet erg hoor. Wij nemen toch ook iets in als we ons niet lekker voelen? Dan hoeven we ook geen koorts te hebben. Hopelijk kan je kleintje en jij dus ook lekker slapen vannacht.
als ze zich hartstikke rot lijkt te voelen en dit haar helpt om in elk geval lekker een nachtje te gaan slapen is er toch niets slechts aan?
Hihihi gelukkig *bloos* Tis gewoon zoooo zielig allemaal tegelijk Overdag geef ik niks hoor. Dan probeer ik haar veel af te leiden.. En loop kilomters met der zodat ze even lekker kan slapen in de wagen. In bed slaapt ze maar een half uurtje.. 3 x per dag nu..
En sowieso kan een paracetamolletje niet heel veel kwaad. Thuis heb je wrsch de 120 mg, Nick kreeg laatst in het ziekenhuis (toen een maand of 8) 240, dus het kan makkelijk.
Onze huisartsen zeggen: Paracetamol is niet nodig bij koorts. Paracetamol is nodig als een kind pijn heeft óf als een kind door het ziekzijn (wat koorts kán zijn) niet kan slapen. Want slaap is erg belangrijk in het genezingsproces. mijn conclusie: Volgens mij hadden jullie echt een gegronde reden om paracetamol te geven! En dat jullie beter slapen omdat je kindje dat nu ook doet, is natuurlijk alleen maar mooi meegenomen!
hier helaas regelmatig PCM vanwege kiezen. gelukkig zijn we voorlopig klaar daarmee.ook met waterpokken hadden we 2 hoektanden tegelijk door, zeker vr t slapen gaan pcm gegeven toen.
Kan beter... Ze was wakker tussen kwart voor 12 en 2 uur vanacht.. Heb haar gewoon een flesje gegeven.. Even spelen en toen weer bed in. Probeerde haar even de jeuk te laten vergeten door met der te spelen.. Maar ja ze blijft toch krabben.. Maar goed. Ik heb geslapen tot 7 uur.. Toen nog speentje gegeven en om kwart voor 8 haar er net uitgehaald.
nee hoor je bent echt geen slechte mama! een zetpilletje helpt ook tegen pijn.... dus daar zal je dochtertje wel lekker door hebben kunnen slapen... en het is ook erg vermoeiend voor beide dus hoop dat jullie een goede nachtrust hebben gehad en je dochtertje gauw weer opknapt!
Een zetpil hoef je niet alleen te geven als kindjes koorts hebben ook bij doorkomende tanden geven wij het. Dus mijn zegen heb je ook (weet alleen niet of je daar nog op zat te wachten!).
Je neemt zelf toch ook een pcm als je veel pijn/ongemak hebt? Het kan echt geen kwaad voor je kindje. Mart had vanochtend 38.0 van de orikjes van gister, heb hem ook een zetpil gegeven. Hij was erg huilerig en hangerig en ligt nu lekker te slapen. Ik doe niet zo moeilijk over een beetje pcm.
Daar zat ik nog wel op te wachten hoor Hihihi... Nou ben blij met de reacties! Ik neem idd ook wel eens een pcm als ik niet lekker ben.. Maar je leest hier soms zulke (felle) discusies dat je gewoon gaat twijfelen wat goed is en wat niet. Gelukkig heb ik al geleerd om mn moederhart te volgen
Tuurlijk ben je geen slechte mama, als mama zichzelf niet lekker voelt en toch geen koorts heeft neemt ze zelf toch ook een paracetamolletje. Toen mijn zoon ziek was zei mijn huisarts letterlijk en 's avonds een zetpilletje geven voor mama's nachtrust. Hier hebben ze beide met de waterpokken ook zetpillen gehad hoor, sterker nog mijn zoon is op het hoogtepunt van zijn waterpokken wezen logeren bij opa en oma om mama een nachtje te ontzien
Als je kindje te veel last heeft van doorkomende tanden, maar geen koorts heeft en je al bijtringen ed geprobeerd hebt mag je volgens onze ka gerust een keertje paracetemol geven. Hebben wij ook 2x gedaan met doorkomende tanden omdat je gewoon zag dat het hem niet ging.
toen ons meisje half jaar terug de waterpokken had zei de HA zelfs, ze mag een PCM hebben dat verlicht de symptomen!!