hulp nodig kraammand

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Boyandgirl, May 17, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Boyandgirl

Boyandgirl Actief lid

Nov 24, 2009
    444
    0
    0
    aangezien er hier veel moeders zijn heb ik even jullie hulp nodig

wij willen voor onze vrienden een kraammand maken, voor moeder, vader en kind.

hebben jullie misschien nog leuke tips om er in te stoppen?
    we hebben al een paar dingen maar hebben nog meer nodig

alvast bedankt

2. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    Slofjes, tijdschrift(en), lekkere olie (massage olie voor moeder of iets lekkers voor de baby), zoiets? Ik weet even niet zo gek veel...

3. mejosje

mejosje Fanatiek lid

Jan 26, 2009
    2,846
    0
    0
    verzorgingsproduct voor verzorging van de moeder, verzorgingsproduct voor de baby, flesje wijn/bubbels ofzo voor de kraamtranen, knuffeltje of rammelaar ofzo voor de baby, een kledingstuk voor de baby, van men expert heb je ook spul voor mannen om de huid een oppepper te geven, notitieboekje om alle dingen van de kleine in vast te leggen, fotoboekje om foto's van de kleine en het gezin in te doen of met al een paar foto's van belangrijke mensen in het leven van het gezin, een leuke stoffenslinger om in het huis op te hangen... Kan je hier iets mee?

4. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

Apr 19, 2007
    8,914
    3
    36
    Female
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Rompertje, mooie ballon eraan vast maken, rammelaar of knuffeltje, klein (bad)boekje, badeendje....

5. debq

debq Fanatiek lid

Mar 10, 2010
    3,797
    761
    113
    wanneer is de uitgerekende datum?
    Als het de zomer is is iets voor het zwembad of buiten wel leuk, zonnebrand of een zwembroekje ofzo

6. debq

debq Fanatiek lid

Mar 10, 2010
    3,797
    761
    113
    en chocolade doet het natuurlijk ook altijd goed!

7. leo1984

leo1984 Actief lid

Oct 9, 2010
    163
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het is misschien ook leuk om er dingen in te doen voor iets later, want meestal heb je alles al voor de 1e maanden en kleertjes krijg je ook al veel... was bij ons in ieder geval.. of je maakt een combinatie van beide..En daarbij is heterg lastig iets te bedenken voor iemand die je niet kent, want iedereen vind andere dingen leuk of bij iedereen past weer iets anders..

Je kan iets met een thema doen bv..
    zwembroek, zwemluiers, handdoek met naam, zonnehoedje, zonnebrand, strandemmer, waterpistool, schepje, zomerboekje, zonnebril, zwemband enz..

of bv..
    romper, sokjes, schoentjes/slofjes (wibra/zeemnan), voetbal, auto/trein, boekje, puzzel, rammelaar, snoetepoetsers, zakdoekjes, knuffel, raamstickers voor in de auto, 1e fruitpotje/groentepotje, fles diksap, tuitbeker... gewoon de dingen die je later dus nodiggaat hebben, maar waar je nu nog niet aan denkt..

Daarnaast hebben wij erg gelachen om een blikje energie drink voor papa, hij moet tenslotte alweer snel aan het werk en na een gebroken nacht kan hij het wel gebruiken.
    Chocolade voor mama.
    Tijdschriften over kinderen, volgens mij heb je zelfs boekjes voor papa's.

Of als ze wel van een grap houden, maar snappen dat je het natuurlijk niet echt gaat gebruiken, oordopjes...

Tja, verder weet ik het niet..

8. misa

misa Niet meer actief

Kleding, speelgoed voor nu of straks, bordjes en bekertje, bestek, boekje, verzorgingsproducten voor baby, zwembroekje, badjas, jasje, mutsje, slofjes, schoentjes, wikkeldoek, speeltje voor aan de kinderwagen straks, puzzel voor straks, slabbers, spuugdoekjes, stoffen voetbal van ikea..!

Voor papa en mama: flesje wijn, verzorgingsproducten, tijdschrift, boek, snoep, lego voor papa ;).

9. siep81

siep81 Bekend lid

Jun 9, 2010
    866
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook lego voor papa :D.

Verder vond ik laarsjes erg leuk. En alvast een bordje en lepeltjes voor het eerste hapje.

10. Annanas

Annanas Actief lid

Jul 18, 2010
    129
    0
    0
    NULL
    Amsterdam
    Ik kreeg een aantal tijdschriften maar ik had écht geen tijd om ze te lezen. Dus tijdschriften raad ik af.
    Voor papa energydrink, bier (want het mag weer :D) en wat ik zelf erg leuk vond was een tandendoosje van Nijntje (zilver, is niet heel duur zag ik onlangs bij de Lucardi ;)).
    Ik had een kraammand en mocht per dag één cadeautje open maken, vergezeld van een kaart waarop stond:
    1: (dus dag 1) iets lekkers voor mama - en dat was dan chocola
    2: (dag 2) iets om te lezen- tijdschriften dus
    3: iets om goed te bewaren- dat was het tandendoosje
    etc etc
    Voor papa zat er een voetbal int tijdschrift in, wat nivea spullen en een handdoek. Voor de baby speelgoed, het tandendoosje dus, rammelaar, romper en een rugtasje van Samsonite in de vorm van een krokodil (vond ik zelf erg leuk).

Een klein flesje bubbels (desnoods Jip&Janneke bubbels van de Hema :D is ook erg leuk).

11. Omelet

Omelet VIP lid

Nov 14, 2008
    14,874
    2
    0
    Ik had in mijn mand:
    - kleertjes voor de baby (maat 62 en groter)
    - zwembroekje
    - minie schoentjes
    - grote fles champagne
    - chocolaatjes
    - verzorgingsproducten (maar ik gebruik geen Zwitsal)
    - omslagdoek
    - knuffeltje
    - zachte boekjes
    - bijtsleutels
    - cd met kinderliedjes

12. Mom2Boys

Mom2Boys Bekend lid

May 12, 2011
    555
    51
    28
    Female
    In mijn kraampakket had ik ook nog een pak luiers(maatje 1), was ik erg blij mee. De rest is eigenlijk wel genoemd in bovenstaande berichten.

Tijdens mijn zwangerschap kreeg ik ook nog een zelfgemaakte luiertaart(waren een grotere maat luiers) met knuffeltje, slabbetje, spuugdoekjes, sokjes, speeldoosje en een fruithapje.

13. luni

luni Lid

Oct 19, 2009
    42
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bijvoorbeeld:

- gips voor hand- of voetafdrukje
    - kleine boekjes of een prentenboek
    - rammelaartje