Mijn moeder is net komen helpen, omdat ik er gewoon door heen zit. Ik word steeds ongevoelige voor het huilen, behalve dat het me irriteert. Is ook niet goed. Zij heeft idd bij 'm gestaan en in slaap gekoeld, maar 5 minuutjes slapen en alweer wakker. Ik ga straks weer verder maar dan ga ik toch een slaapje de puckababy erbij pakken, die pacco lijkt nu onrust te geven. Denk ik, ik weet het niet zo goed meer. De 2 nachten hiervoor ging het zo goed, 1 nacht voeding en 2 x slaapje op bed en ingebakerd. Afgelopen nacht waardeloos, en vandaag overdag ook. Maar dat slapen gaat van kwaad tot erger, Ik kan ook niet hele dagen lopen sjouwen. Breekpunt was gisteren mijn lieve gevoelige peutertje met 40 graden koorts niet kunnen troosten omdat de baby hysterisch was en bleef
Och, wat sneu.. Naar is dat idd. Herkenbaar is ook wat je zegt over het ongevoelige voor het huilen, op een gegeven moment weet je niet meer wat je nou precies voor de baby voelt alleen dat het heel erg vervelend en moeilijk is. Hier heb ik me ook heel rot over gevoeld. Ook miste ik hem niet echt als hij een middagje naar m'n moeder ging, vond ik ook raar. Gelukkig kwam dat gevoel wel weer terug met meer slaap en meer rust.. Hier waren ook dagen dat de pacco niet leek te werken maar steeds overschakelen van inbakerdoek deed hier meer kwaad dan goed (heb 4 verschillende ondertussen, echt je probeerd alles!) Heb je al eens gewandeld met de baby in de pacco in de wandelwagen?
Oja en ik deed ook wel eens een telefoon erbij leggen met een YouTube filmpje met Whitenoise/womb sounds. Deze: Deed ook wonderen. Nu een schaapknuffel die hetzelfde geluid maakt
Erg he, ik herken precies wat je bedoelt. Diep van binnen weet ik dat ik van 'm hou, echt waar. Maar nu? Ik voel alleen maar irritatie, je verstoord mijn leven en rust die ik had mijn peuter. Schuldgevoel naar hem, waarom heb ik dit gedaan? Het ging toch goed. Belachelijk, want ik hou van dat mannetje en ik knuffel en draag hem veel. Maar die vermoeidheid, doet gekke dingen in je hoofd. Ik heb tot nu toe alleen de pacco gebruikt en alleen snachts. Overdag op z'n buik, niet, of in de draagdoek. Dat in de wandelwagen deed ik met mijn oudste ook zo! Nou ga ik toevallig niet zo vaak weg omdat het redelijk druk is de laatste tijd, maar dan doe ik het zeker zo!
Is het die van zazu? Ik heb de ezel er van, maar durfde hem niet meer te gebuiken met het idee dat ie dan miss elke x wakker wordt om in slaap gesust te worden. (slaap associatie
Zat wel te twijfelen om 'm straks in de wagenbak beneden te slapen te leggen, dan zit ik wat rustiger bij m'n peuter, scheelt traplopen. En dan gewoon ingebakerd eyx Tis dat mijn grote kleine man ziek is, anders had ik idd ff gaan wandelen
Lijkt me wel een goed plan, misschien is het ook handig om elk slaapje in te bakeren, zodat hij ook daarin wat meer ritme en regelmaat heeft. Hier heeft hij het slapen echt moeten leren, helemaal met al z'n ongemakken. Ik deed echt elk slaapje hetzelfde. Inbakeren, licht uit, gordijn dicht, 5 min samen knuffelen in de stoel met speen (en licht wiebelen met hem in de armen) en dan op bed en schaapgeluid aan, daarna weglopen. Als hij ging huilen keek ik of hij z'n speen nog had, zo nee dan a gaf ik die, zo ja dan liet ik hem een minuutje huilen (tenzij krijsen). Na een minuut sliep hij 9 van de 10 keer, anders ging ik hem weer even troosten en shhh geluiden maken en speen er weer in doen. Dan liep ik weer weg en wachtte ik weer wat langer. Vaak was het huilen meer mopperen/jammeren en niet echt huilen trouwens. Als het weglopen voor echt krijsen zorgde ging ik eerst weer even met hem zitten en dan troosten met hand op het hoofd in bed. En als ik het dan echt niet meer trok liep ik even weg, echt even weg bij het gehuil. Zelf tot rust komen en dan kon ik met die rust weer beter troosten.. Knuffel is idd van zazu, geen problemen mee hier verder. Hij valt ermee in slaap en dat is het. Als hij tussendoor wakker is ga ik hem troosten en daarna valt hij er weer mee in slaap. Bij m'n moeder heeft ie nu ook wel een paar keer geslapen en dan heeft hij hem niet en dat gaat ook goed eigenlijk..
Zo'n 2 weken geleden was ik dat ook van plan, eerste dag ging het best oké. Wel jammeren, maar ook slapen. Tweede dag was draaaaamaa, krijsen krijsen, als ik hem alleen al neer legde. Van schrik sliep hij de hele dag niet, en de hele nacht krampjes... Dus toen besloten het uit te stellen. Snachts sliep hij alleen niet, als hij niet ingebakerd was. Overdag was het toch of niet slapen, of op mijn borst, in de draagdoek en soms kon ik hem dan op zijn buik weg leggen in de box Nou wilde ik hem best snachts wegleggen op z'n buik, ben niet meer zo bang aangelegd maar dat pikt hij dus niet. Want dan moet hij gewoon al diep in slaap zijn, hij slaapt dan wel echt overal doorheen... Verder ga ik je tips even in me opnemen, en toch zijn knuffeltje erbij pakken. Bedankt, ik heb daar veel aan
Wil je een opnamen echt niet overwegen? Aan alles lees ik dat je er zo doorheen zit. En misschien kunnen ze in het ziekenhuis het patroon doorbreken en dat jij even tot rust kan komen. Ik wil je in ieder geval een hele dikke knuffel geven.
Ik val even alleen in op de verkleiner in de maxi-cosi. De therapeut van mijn jongste (welke echt in de wijde omtrek hier bekend staat om haar fantastische resultaten met kleine kinderen) trok meteen de verkleiner eruit en legde een 2x dubbelgevouwen handoek onderin de maxi-cosi. Mijn zoontje lag zo echt een stuk prettiger in de MC. Heel veel sterkte en succes nog!
Lees nu pas het stukje van vandaag! Goed dat je hulp gevraagd hebt! Nogmaals heel veel sterkte! Ik weet dat het ontzettend, niet helpend en misschien wel irritant is, maar het wordt echt beter!! Knuffel!
Ik sta er steeds minder negatief tegenover. Over 2 weken moet ik naar de kinderarts, ik heb mezelf tot die tijd gegeven om alles de tijd te geven. Klinkt dat logisch? Is er over 2 weken nergens verbetering in, en geen uitzicht. . Dan is dat wel een optie. Heb je heel toevallig een foto? Moeilijk voor me te zien! Zonder verkleiner vind hij het trouwens net zo vreselijk. Nee hoor! Ik kikker echt op van het begrip van iedereen hier, en idd dit gaat over! Dat houd me een beetje op de been
Fijn! Rustig aan, en pas goed op jezelf. Wb de maxi-cosi heb ik helaas geen foto (mijn zzoontje is inmiddels bijna 2 ) Maar ik probeer het je uit te leggen. Het dikke gedeelte van de verkleiner (bij de billen) zit in een soort van kuil in de MC. Het is de bedoeling om die kuil op te vullen met een handdoek. Dus dat je die kuil mooi vult. Ik had er een handdoek uit de keuken inzitten, meen ik me te herinneren. Het is vooral het stuk wat tegen de rug en om het hoofd zit. Dat is niet fijn (en schijnbaar niet goed dus) Dus je zoontje raakt in principie alleen met zijn billen die handdoek, daardoor ligt hij nog steeds hoger in de MC, wat natuurlijk moet voor de veiligheid. Hoop dat ik het duidelijk en niet te omslachtig uit heb gelegd
@Nonamenononsense klinkt zeker logisch! Al vraag je maar wat het inhoud. Kan je altijd nog kijken of het wat voor je is.
Ik heb een heul vasthoudend kind. Niet normaal, hij blijft vechten tegen de slaap en huilen. Zodra ik naast 'm sta is het stil, speen en aai en weer gaan. Na 5 minuten weer huilen, repeat.
Score is 2 uur slaap op de hele dag, totaal oververmoeid. Maarja, wat moet ik dan. Ik weet het echt niet meer, ik dacht dat.mijn oudste zoon wel iets eerder verbetering liet zien.
Ik lees nu dit, https://www.stephanie.world/blog/zeven-stappen-naar-goed-zelf-slapen-slaapassociaties Misschien beter toch anders aanpakken. Nu geef ik een fles, hou 8k hem wakker en leg ik hem in bed. Misschien beter slapen, 1/2 fles, spelen, knuffelen, 1/2fles en naar bed. En dan die halve fles aan het einde steeds meer afbouwen? Dit lijkt namelijk niks te doen, behalve dat ik nu een baby met wallen hebm
Ik zou voor jezelf een bepaald ritme aanhouden en dat een lange tijd proberen vol te houden. Hier 7:00 fles als hij wakker wordt. Half 9 fruit en om 9 uur naar bed Half 11 maak ik hem wakker zodat hij smiddags samen met zijn broer slaapt. 12:00 fles en om 12:30/13:00 naar bed. Meestal slaapt hij tot 14:30/15:30 dan om 17:00 fles en om 18:00 groente en om 18:30 naar bed en dan om 19:30 nog een x uit bed dan om 20:30 fles en tussen 21:00 en 21:30 naar bed. Dit doe ik elke dag keer op keer.. ik ben zo iemand die hier niet van afwijkt
Zo ben ik ook! Dat werkt gewoon fijn die duidelijk, alleen.... Deze jongeman is de ene keer om half zes niet meer in slaap te krijgen en soms om 7 uur niet meer. Het lukt me nog niet om de eerste ochtendfles op 1 tijd te geven, anders zit het te dicht op de voorgaande nacht fles.. Maar meestal trekt het door de dag heen weer recht. Dus begin om 7 of 8 uur met de eerste fles en dan zit er 2 a 3 uur tussen de rest, laatste avondfles Sen om 20 en 23