Slaap ellende, helemaal op

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Nonamenononsense, 22 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nonamenononsense

    Nonamenononsense Bekend lid

    16 mrt 2018
    820
    234
    43
    Vrouw
    Ik ga zeker vroeg naar bed! Ik heb mijn man op het hart gedrukt dat het vooral gaat om een fijne bed associatie en niet afdwingen dat hij daar ligt. Niet laten gillen, wel uitproberen en zachtjes troosten bij jammeren. Ik wil het niet op de harde manier doen, liever een week lange rbezig zonder tranen dan snel snel met veel tranen.

    Heb vandaag dus 2 x 45 minuten de baby zonder tranen op bed gekregen. De rest van de dag draagdoek, en ik stop er voor vanavond ook mee Morgen weer een dag, nu kan hij wat uurtjes inhalen zodat hij fitter de nacht in gaat!
     
    Eikeboompje, Zoe123 en Fristi2012 vinden dit leuk.
  2. Nonamenononsense

    Nonamenononsense Bekend lid

    16 mrt 2018
    820
    234
    43
    Vrouw
    Helaas, baby gilt al vanaf 19.30 non stop. Ik snap maar niet waarom, dat is al zo lang niet meer gebeurd. Gisteren ook al. Ik kreeg er een paniekaanval van en ben boven gaan liggen, maar kan niet ontspannen zo.
     
  3. Suzanne01

    Suzanne01 Bekend lid

    7 mei 2018
    528
    392
    63
    Vrouw
    Ooh meid! Ik lees al een tijdje met je mee. Ik weet precies waarin jij je bevind. Ik heb hetzelfde hier meegemaakt en soms nog steeds. Heel herkenbaar. Bij ons is onze meid wel een week opgenomen geweest om de cirkel te doorbreken. Wij dachten zelf echt dat er iets mis was met haar. Ze gilde ook zo 6 a 7 uur achter elkaar non stop. Sliep een voeding wel, en sloeg er vervolgens 2 over. We dachten dat ze misschien koemelkallergie had, omdat ze ook veel last van krampen, winderigheid had, veel huilen, overstrekken, rode plekken en ga zo maar door.. nutramigen gehad en leek het was beter van te worden maar uiteindelijk weer terug bij af. Ons meisje is ontzettend helder en ziet alles, is erg prikkelgevoelig en lachte al bij 2 weken! Slapen was een enorme drama en ze is ontzettend snel overstuur. Met haar weggaan zit er ook bijna niet in en doe ik ook zelden. Het gaat steeds een beetje beter nu ze ouder word. Het is heel lastig om in te schatten wat ze wilt. Ik ben er ook heel erg aan onderdoor gegaan en heb ontzettend veel tranen gelaten. Slapen gaat nog niet van harte en het is altijd protesteren. Wanneer ze moe word is ook lastig te ontdekken omdat ze ook in haar wakkere tijd veel zeurt. Ik snap haar nog steeds vaak niet en voel me er nog steeds onzeker door. Ik denk in ons geval dat het gewoon is wie zij is. We mengen sinds kort haar voeding weer met het gewone en het gaat gewoon goed. Ik was bijvoorbeeld ook zo bezig met haar te laten slapen, dat ik ook wel eens vergat dat ze ook gewoon wakker mocht zijn. Ik laat het nu wat meer los, ook al loop ik hier ook vaak heen en weer met haar die veel huilt. Bij ons is het gewoon de tijd uitzitten. Wat bij jullie de oorzaak is weet ik natuurlijk niet maar wilde wel graag mijn ervaring delen al weet ik niet of je erop zit te wachten. Ik hoop echt dat je gauw meer rust krijgt en jouw mannetje ook en eventueel een oorzaak. Hier werkte laten huilen trouwens helemaal niet. Wel zo goed mogelijk proberen op te letten wanneer ze moe werd ook al is dat hier erg lastig. Soms deed ik haar bijvoorbeeld naar bed omdat ik dacht dat ze moe werd maar dat bleek nog helemaal niet het geval. Dan krijste ze bijvoorbeeld ook in bed waarvan ik niet snapte waarom. Bij haar is het nooit gewoon huilen en dat maakt het extra lastig. Het is soms echt verschrikkelijk, ik weet het. Ik heb echt met je te doen ook:$
     
  4. Nonamenononsense

    Nonamenononsense Bekend lid

    16 mrt 2018
    820
    234
    43
    Vrouw

    Hier heeft hij wel kma en reflux, maar is nu goed ingesteld. Alleen hij is overprikkeld en overgevoelig, dus idd als hij huilt gaat het gelijk moord en brand.

    Bij het idee dat hij naar het ziekenhuis moet, moet ik zo huilen... Ik raak daar helemaal overstuur van. Ik hoop dat we het zelf redden, maar ben nu echt even moedeloos na gisteravond.
    Ik moet zo ook weg om mijn peuter weg te brengen naar de go, en dat is zo passen en meten. Want baby was 6 uur wakker, maar dat is dus wakkertijd een uur en dan naar bed. Maarja, hij gaat echt niet nu om 7 uur in bed, dat gaat me niet lukken in de ochtend. Dus in de draagdoek.nou dan zit ik weer met vertrek, dus ik geef 8 uur maar een fles dan heb ik tot 9 uur de tijd om mijn oudste weg te brengen! Wat een gedoe.. Echt hoor.


    Ik heb ook zoveel verzet in m'n lijf, wat een gezeik weer met slapen en wakkertidjen etc.
    Als tie nou snachts/savonds goed zou slapen en in bed, zou ik overdag niet zo moeilijk zijn. In de draagdoek is vaak makkelijk als ik met de oudste weg wil naar iets leuks. Alleen het huishouden vind ik lastiger met een doek, maar goed. Dit vind ik ook 3 x niks, ben de hele dag bezig met slapen.
    Maarja slecht slapen overdag, is slecht slapen snachts en hij moet leren in zijn eigen bed te slapen.
     
  5. Eikeboompje

    Eikeboompje Bekend lid

    7 sep 2017
    813
    489
    63
    Vrouw
    Hoe oud is jullie dochter? Fijn om te lezen dat er nog iemand het herkent. Al gun ik dit niemand! Het is gewoon slopend!

    @Nonamenononsense Laat je niet gek maken door al die tijden hoor! Helemaal met jullie peuter erbij is het niet altijd haalbaar. Wel fijn dat een draagdoek bij hem werkt. Dat was hier namelijk ook geen succes.....
     
  6. Sama1

    Sama1 Fanatiek lid

    18 jan 2015
    1.050
    73
    48
    Wat jij beschrijft met slapen en de tweede wegbrengen komt mij zo bekend voor. Hier deed ik haar in de maxicosi en desnoods reed ik met de auto wat langer door. Eerste slaapje dan in de maxicosi thuis en de rest op bed. Kan de gastouder niets voor je betekenen? Bv ophalen wanneer je de situatie uitlegd?
     
  7. Nonamenononsense

    Nonamenononsense Bekend lid

    16 mrt 2018
    820
    234
    43
    Vrouw
    Ik ben bang dat ik met zo'n soort baby'tje wel echt rekening moet houden met wakkertijden en op de minuut. Misschien als hij ouder is dat het relaxter wordt, maarja je begint aan zo'n methode dan moet je je toewijden ook.

    Maxicosi is hier drama, enkel krijsen en gillen. Echt niet normaal. Ik twijfel ook om na volgende week, dan is de psz gesloten en enkel go, om dan met de bakfiets te gaan en de baby in de draagdoek te doen. Kan hij daar z'n slaapje doen, en ben ik minder agressief jn het verkeer.

    De gastouder houd er rekening mee, ik kon komen wanneer het uitkwam. Maar het is haasje repje. 15 min heen, 15 min terug en dan 20 minuten fles.



    Ik ben nog steeds down vandaag, zit weer met een huilend kind die niet in bed wil slapen. Heb helemaal geen zin meer in dit alles maarja, er is geen andere oplossing.
     
  8. Suzanne01

    Suzanne01 Bekend lid

    7 mei 2018
    528
    392
    63
    Vrouw
    Ons dochtertje word deze week 4 maanden. Maxi cosi was hier ook drama, draagdoek ook, zelfs bij mij. Ze slaapt alleen in haar eigen bed in een pikdonkere kamer, maar niet zonder slag of stoot. Maxi cosi gaat nu wel goed. Ook kwam ik erachter dat het bij haar vaak honger was overigens. Ze krijgt smorgens een fles van 180, en 2.5 uur later drinkt ze er weer 1 van 150. Ze haalt dan in van de nacht. Ze is zoiezo erg hongerig moet ik zeggen. Denk maar ook niet dat er enigzins een ritme in zit. Totaal niet. Het is ontzettend moeilijk allemaal.

    Die opname die zij gehad heeft was trouwens geen huilbabypoli ofzo. Ze hebben haar niet laten krijsen! Wel jammeren en af en toe kijken, maar vaak als ik kwam sliep ze! Ze vroegen wel iedere keer hoe laat ik kwam en ik was super huiverig omdat ik dacht dat ze dan zouden zorgen dat ze niet zou huilen. Ik gaf dan ook nooit aan wanneer ik kwam en ze huilde nooit alleen in haar bedje! En als ze huilde waren hun gewoon met haar bezig. Ik heb daar ook duidelijk aangegeven dat dit niet is hoe ik het wilde anders ging ze er niet heen hoor! Ze hebben goed geholpen en adviezen gegeven. Hun zagen ook haar onrust en ook daar krijste ze maar medisch was ze gewoon in orde. Wel een beetje reflux en krampen. Ze is een week geweest en ik kon een week bijtanken. Ik was zelf ondertussen zo vermoeid dat ik niet meer kon slapen en alleen maar huilen. Ze huilde trouwens ergens anders ook. ze is gewoon heel pittig en gaat volop aan als er iets is. Het is na 3 maanden wel beter geworden en het huilen ook zeerzeker. Nu lacht ze ook wel veel meer en dat maakt dan ook wel een hoop goed.
     
  9. MariekeRox

    MariekeRox Fanatiek lid

    6 nov 2015
    1.611
    790
    113
    @Nonamenononsense heb het zo met je te doen he.
    Was het Kiss syndroom ook al uitgesloten.
     
  10. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.830
    14.158
    113
    Poeh, zou willen dat ik nog een ander magisch antwoord zou weten anders dan wat ik al had aangegeven.

    Bedenk je wel, de vermoeidheid gaat je echt parten spelen. Ik lazerde na 6 weken geen slaap (stukjes van 5 minuten) en 18 weken op 1,5 uur per dag totaal (zwangerschap) van de trap omdat er een kat verstopt lag op een trede, die lag er nog maar 8 jaar want dat is zijn vaste plekje.

    GELUKKIG was dat zonder baby in mn armen en lag ik zonder noemenswaardige kleerscheuren onderaan de trap maar het had ook heel anders kunnen wezen.

    Dus lees rustig nog even de opties door die hier gegeven zijn. Probeer een lijstje te maken wat je al geprobeerd hebt, wat een beetje hielp en wat totaal geen nut had of alleen maar erger maakte.

    Slaapsignalen niet op geeuwen maar op de kleur van gezicht en oortjes, knuffie en meerdere spenen waren hier de oplossing. Wennen via spelen in dr bed terwijl ik t huishouden boven op dezelfde verdieping deed. (Knisperboekje mee)
     
  11. jes12

    jes12 Bekend lid

    2 jan 2014
    888
    91
    28
    Ik wil je nogmaals een hart onder de riem steken! Wat moet jij nu door een ontzettend zware tijd gaan!! Ik vind het zo knap hoe je alles volhoudt..
    Hier was de situatie vergelijkbaar maar toch echt wel minder heftig als ik dit allemaal lees, ik weet niet of ik het had volgehouden anders zoals jij.. mij helpt het echt om hulp te vragen en te accepteren, eventjes de dagelijkse sleur doorbreken door 1 of 2 uurtjes voor jezelf te hebben dat doet echt al zo veel.

    Ik hoop voor je dat er snel een oplossing komt, of iniedergeval meer rust.
    Moet je ook al bijna weer aan het werk?
     
  12. IkbenTess

    IkbenTess Fanatiek lid

    14 dec 2016
    2.115
    1.090
    113
    Vrouw
    Nederland
    Heb niet alles gelezen dus misschien al genoemd: als hij de kinderwagen fijn vindt slaapt hij misschien in een babyswing? Dat was bij ons dé oplossing. Schommelt zachtjes, slaapmuziekje erbij.. is dat iets?
     
  13. MariekeRox

    MariekeRox Fanatiek lid

    6 nov 2015
    1.611
    790
    113
    Hoe gaat het met je Meis?
     
  14. Nonamenononsense

    Nonamenononsense Bekend lid

    16 mrt 2018
    820
    234
    43
    Vrouw
    Bedankt voor jullie lieve berichten!
    Er is ondertussen een hoop veranderd en gebeurt. Ik ga bijna elke avond 21.00 naar bed, mijn man doet dan de droomvoeding van 23.00 zodat ik een ruk slaap maak van een uurtje of 5. En dat helpt, ik ben al een stuk lichter in m'n hoofd!

    Vorige week dinsdag toch met frisse tegenzin begonnen aan rust, regelmaat en wakkertijden. Hij geeft het echt slecht aan, dus ik hou nu stug een wakker tijd van een uur aan.
    Het gaat de ene dag goed, en dan een dag minder maar dat herken ik van mijn zoon. Dan zijn ze uitgeslapen, en hebben ze weer moed ik tegen te sputteren. Dus doorzetten.
    Ik werk nu echt even met een vast schema, vaste rituelen etc.
    Ik heb iig weer hoop, zaterdag was een mindere dag maar zondag alle dutjes in bed en 1 in de wandelwagen!

    Hij heeft een hekel aan de wandelwagen, dus dat was super fijn want ik kon ineens 2 uur op pad! Heerlijk, ik ga vanmiddag weer.

    Gisteren was ook de eerste fijne dag, tijd voor mijn peuter, beetje rust... Ja het was goed!

    Ik blijf het dus doorzetten, en gewoon doorgaan. Ik moet er heel veel vrijheid en flexibiliteit voor inleveren, dat is wel zuur. Maar een ongelukkige baby is geen optie, dus we gaan door!
     
    Mupje, Eikeboompje en Pechvogol vinden dit leuk.
  15. MariekeRox

    MariekeRox Fanatiek lid

    6 nov 2015
    1.611
    790
    113
    Hoe gaat het nu met jullie?
     
  16. Nonamenononsense

    Nonamenononsense Bekend lid

    16 mrt 2018
    820
    234
    43
    Vrouw
    Een beetje hetzelfde nog, hij zit in een sprong wat het vermoed ik niet makkelijker maakt. Hij slaapt wel zo goed als alle slaapjes op bed, maar kan soms niet langer dan 45 minuten slapen en gaat dan alsnog in de draagdoek.
    Al met al gaat het echt wel veel beter, maar we zijn er nog niet helemaal. Nog 5 dagen tot einde sprong, ik hoop dat dam de laatste restjes verzet en onrust verdwijnen!
     
  17. exciting

    exciting Fanatiek lid

    10 dec 2013
    3.172
    982
    113
    Vrouw
    Friesland
    Je topic voor een deel gelezen en zie heel veel herkenning..

    Onze 2e zoon huilde alleen maar. Had alle symptomen van reflux. Daarbij kwam nog kma. Begonnen met pepti, toen over gegaan op neocate.

    Toen hij een paar weken was is hij opgenomen in het ziekenhuis. Daar werd het protocol huilbaby op hem gezet en werd er idd ook heel duidelijk reflux geconstateerd. Toen begonnen met ranitidine 2x daags.. Had even zijn tijd nodig om in te werken maar hielp goed.

    Tijdje redelijk gegaan.. Hij bleef veel kramp houden, onrust snachts en slapen bleef ook moeizaam maar er was iig een hele vooruitgang.

    We hebben nog in het martini ziekenhuis gelopen ivm verdenking fpies. Gelukkig was dat niet het geval (zoontje viel af door de bijvoeding, ontzettende kramp door bijvoeding) ook dat is d.m.v een diëtist en kinderarts door op te bouwen en te kijken wat wel goed valt goed gekomen.. Dit alles heeft 9-10 maand geduurd..

    En nu.... Nu is het een lieverd, wij kennen hem niet meer terug.. Wat een verschil. Hij lust alles, slaapt goed, is altijd vrolijk..

    Het wordt beter, echt! Hou je vast aan dat moment...
     
  18. Nonamenononsense

    Nonamenononsense Bekend lid

    16 mrt 2018
    820
    234
    43
    Vrouw

    Fijn dat het beter gaat! Ik herken veel van mijn oudste zoon, het is een prikkelgevoelige baby die zich niet kan afsluiten voor prikkels en dus niet kan slapen
     
  19. MariekeRox

    MariekeRox Fanatiek lid

    6 nov 2015
    1.611
    790
    113
    Gaat het al iets beter nu einde sprong inzicht is?
     
  20. Nonamenononsense

    Nonamenononsense Bekend lid

    16 mrt 2018
    820
    234
    43
    Vrouw
    Ja zeker wel! De nachten gaan goed, na de droomvoeding van 23 slaapt hij tot zo ongeveer 4. Daarna wel onrustig, maar toch. Overdag slaapt hij nog veel, hij kan echt nog meer een uur wakker zijn maar dat schijnt normaal te zijn. Allemaal kwestie van inhalen. Hij laat zich ondertussen makkelijk wegleggen en slaapt de eerste 45 minuten gewoon goed. Daarna vind hij het moeilijker, en eindigt hij vaak in de draagdoek.
     

Deel Deze Pagina