baby 12 weken maakt lange ruk vroeg in avond

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Suzannes, 16 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suzannes

Suzannes Fanatiek lid

20 nov 2009
    1.130
    3
    36
    #1 Suzannes, 16 mei 2011
    Laatst bewerkt: 16 mei 2011
    Onze dochter van bijna 12 weken sliep door van 23:00 tot 7:00 tussen week 5 en week 7. Daarna niet meer.

Nu leggen we haar na flesje 19:00 op bed. Ze slaapt dan tot uurtje of 3:00 = 8 uur! Lange ruk kan ze dus maken!
    Om 3:00 krijgt ze dan de fles en daarna slaapt ze door tot 6:30/7:00 ( met af en toe wel speentje teruggeven regelmatig).

Mijn vraag is: nu maakt ze die lange ruk vroeg in de avond. Meest ideale zou zijn als ze die lange ruk van 23:00 tot 7:00 zou maken.
    We gaven haar tot 2 weken terug ook altijd nog een 23:00 voeding ( maakten haar wakker), maar dan komt ze alsnog tussen 3 en 4 ( tussen week 5 en 7 sliep ze wel door na die 23 fles tot 7:00), dus advies gekregen om die 23 (even) te laten vallen, want als we 23:00 fles geven, lijkt het erop dat ze die lange ruk niet meer kan maken! En dan konden we iets bijslapen, want was ook veel gejengel 's nachts om speen.

Ik snap dat baby's hun ritme omgooien en het geen robots zijn, maar iemand idee of die lange ruk wat te sturen is of iemand die hier ook ervaring mee heeft? Afgelopen donderdag na 2 weken geen 23:00 fles haar toch weer 1 gegeven om 22:45 ( we waren laat thuis), die drinkt ze, maar vervolgens kwam ze dus ook weer om 3:30 - zelfde tijd ongeveer als we geen 23:00 fles geven!
    Zou zo fijn zijn als ze die lange ruk maakt tussen 23 en 7 ( of van 22 tot 6) ofzo! Want ze kan het kennelijk wel! ( 8 uur slapen achter elkaar).

2. Suzannes

Suzannes Fanatiek lid

20 nov 2009
    1.130
    3
    36
    oja, die 3:00 fles is dus eigenlijk een verlate avondvoeding, dus die MOET ze ook wel hebben.

3. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    hoi!
    Ik snap je gevoel hoor! Hier krijgt Mart de fles om 19.00 maar dan houden we hem wakker (hij blijft wakker zelf, spelen etc) tot 2030. Dan maken we hem om 2230 wakker voor de fles en dan maakt hij zijn lange ruk tot 0800..
    Misschien helpt het dus als ze niet gelijk om 19.00 gaat slapen? Ik weer het niet, hier werkte het wel!Mart kwam ook tot voor kort tussen 0300 en 0500, dat werd langzaamaan steeds later..

En idd die 5 flessen hebben ze gewoon nodig, cb raad 4 flessen hier uberhaupt af bij zulke jonge kindjes, 210/7 is gewoon echt te veel voeding in 1x voor dat kleine maagje.

4. Suzannes

Suzannes Fanatiek lid

20 nov 2009
    1.130
    3
    36
    precies Violetriot met die flessen.

Gekke is: ze krijgt nu we haar om 23:00 niet meer wekken, 5x 180+6

Wanneer we haar wel om 23:00 fles geven (dat is dan de 5e van 24 uur) en ze komt 's nachts alsnog, kunnen we haar dus eigenlijk niets meer geven en heeft ze dus wel behoefte aan een 6e fles(je) als we een 23:00 fles krijgt.
    Maar goed, ze laat bij iedere fles wel wat staan, soms wel behoorlijk wat, dus bij elkaar opgeteld wat ze laat staan, kan ze wel 's nachts krijgen.

Haar wakker houden lijkt me wel pittig, ze is ook echt moe na fles van 19:00 en gaat anders ook jengelen van moeheid. Kunnen haar wel in de box laten slapen, maarja, dan slaapt ze niet echt goed.
    Leggen jullie Mart tussen 20:30 en 22:30 wel in bed?
    Anderzijds: afgelopen donderdagavond kwamen we pas 21:30 thuis ( en had ze dus helemaal niet geslapen), ik heb haar toen 22:30/45 een fles gegeven en ze komt dan ook weer middenin de nacht, dus aan het ''vroege'' slapen, zal het dan misschien niet liggen!

5. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Klinkt volgens mij wel ideaal toch voor 12 weken? Of heb ik het mis;):p

Ik zou zo met je ruilen. Zeker wat betreft afgelopen week hier!

6. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    Me too ;)

7. mariska1976

mariska1976 Bekend lid

12 feb 2011
    796
    0
    0
    postbesteller
    Eindhoven
    Andy kreeg met 12 weken om 18.00 de fles en ging om 19.00 naar bed.Om 23.00 maakte haar wakker en kreeg ze de laatste fles.Dan sliep ze door tot 6.....

Ze is nu 4 maanden oud en nu geven we haar(wel wakker maken) om 22.00 de laatste fles.En in de ochtend om 7 uur weer.Maar eigenlijk laat ze zich in de ochtend niet horen.of ze is net wakker aan het worden als ik haar eten ga geven

8. MG2011

MG2011 Fanatiek lid

22 nov 2010
    1.115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hihi, ik zou ook wel willen ruilen, maar daar gaat het helemaal niet om natuurlijk. Ik snap je vraag hoor, maar echt een oplossing zou ik niet weten.

Mijn zoontje maakte ik idd altijd wakker rond 23u, hij maakte die lange ruk dan daarna. Maar dat heb je al geprobeerd en werkt dus (nog) niet.
    Mijn dochter maak ik ook wakker om 23u, zij kwam dan altijd ergens tussen 3-5 uur. Maar nu ze zelf kan omrollen, baker ik haar niet meer in en is ze de hele nacht heeeeel onrustig helaas.

Misschien is het nog een idee om het slaapschema van overdag iets aan te passen waardoor ze na 19u iets langer wakker kan blijven?

9. Fransa

Fransa Niet meer actief

Onze oudste heeft ook heel lang die lange ruk in de vroege avond/nacht gehad zodat we er best lang nog een keer uitmoesten 's nachts terwijl hij al prima 8 tot 9 uur zonder fles kon. Uiteindelijk is hij uit zichzelf naar een later ritme gegaan. De avondfles kreeg hij steeds later en uiteindelijk sliep hij van 22.00u tot zo'n 07:00u.
    Wij hebben er niet zo'n punt van gemaakt. Sowieso laten wij onze kleintjes hun eigen ritme bepalen. Al lang geleerd dat ze toch niet in het ritme dat jij wilt te drukken zijn. Die van ons niet iig. Onze jongste heeft nu een beetje hetzelfde de laatste 1,5 week. Maar goed, gaat vanzelf wel weer over...

Het advies dat ik je dus zou geven is gewoon afwachten tot ze uit zichzelf weer in dat latere ritme komt. Voor jullie misschien even wat lastig, maar voor haar denk ik wel het beste...

10. Suzannes

Suzannes Fanatiek lid

20 nov 2009
    1.130
    3
    36
    Oke, thanks! Naja, het is ook gewoon zo zoeken, want sowieso slaapt ze laatste tijd na nachtfles ( ongeacht of ze om 19:00 of 23:00 laatste heeft gehad) vaak slecht en is het veel gejengel om speen, dus 9 van de 10 keer bestaat mijn nacht laatste tijd uit vaak 4/5 uurtjes slaap ( vaak van 23:00 tot 3:00 en daarna amper meer). Maarja, maar kijken hoe het loopt!
    voor eigen nachtrust is na 19:00 geen fles meer beter, want dan kan je bv. om 22:00 gaan slapen, maar om te checken of ze (weer) kan doorslapen etc. is fles om 23:00 geven wel beter ( want als ik alleen om 19:00 nog fles geef, zal ik er altijd uit blijven moeten gaan, omdat 's nachts die fles dan echt moe ( verlate avondvoeding)

11. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier deed ze dat ook zo en late avondvoeding werkte hier ook niet, dan was ze er om 2u weer.
    Ik heb het gewoon zo gelaten en ging geregeld vroeg op bed.
    Rond 5/6 maanden begon ze zelf om een late avondvoeding te vragen.

12. brendat

brendat Bekend lid

6 jun 2008
    964
    1
    18
    Rotterdam
    Hier heeft mijn meisje ook vanaf een paar weken al de neiging gehad om in de avond al haarlange ruk te maken. We hebben haar altijd rond 23 uur wakker gemaakt, in de hoop dat ze die lange ruk ging verleggen. Meestal kwam ze dan tussen 3 en 4, maar regelmatig ook om 1,2, 5 of zelfs 7 uur! Erg onregelmatig dus.
    Totdat we na 4,5 maand die 23 uur fles hebben laten vallen, kwam ze net zo goed rond 3-4 uur. MAAR, sinds die tijd is dat elke keer een beetje later geworden, en inmiddels slaapt ze al een hele poos door tot 6-7 uur.
    Als ik terugkijk, zou ik die 23 uur fles laten voor wat het is, en je bij het ritme van je meisje houden. Ze zal echt vanzelf steeds langer gaan slapen, 3 maanden is gewoon nog erg jong om in 1 keer door te trekken. En ik denk, gebaseerd op mijn meissie, dat ze eerder door gaat slapen in haar eigen ritme, dan in een opgedrongen ritme.

Maar ik snap helemaal wat je bedoelt! Ik word er nog moe van als ik er aan denk...

Succes!

13. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Om je vraag te beantwoorden, ja we brengen Mart altijd rond 2030 naar bed, en dan rond 2230 halen we hem uit bed voor een flesje. Dan zit ik op zijn slaapkamer in het donker met nachtlampje aan met hem op de stoel daar.
    Hij wordt dan niet eens echt wakker, suft een beetje en laat vaak ook wel 50 cc staan. Maar hij slaapt dan door tot 0800. Eerst kwam hij ook altijd om 0300 maar dat werd dus steeds later..

Heb helaas geen goeie tips voor je, behalve gewoon soms heel vroeg gaan slapen als je ook moe bent! Dan heb je iig je uren rust gehad!

14. PDaphne

PDaphne Actief lid

2 feb 2009
    193
    1
    0
    Hier exact hetzelfde verhaal (behalve het jengelen om een speen want die hoeft ie niet), qua tijden gaat het hier precies zo! En vannacht heeft ie voor het eerst geslapen van 20.00 tot 5.30! Het wordt steeds een klein beetje langer, eerst kwam ie steeds rond 3 uur en dat schuift steeds een klein beetje op. Helaas wilde hij na de fles van 5.30 niet meer in z'n bedje slapen maar dat terzijde.. Eerst gaven we hem ook steeds een fles om 22.00/22.30 maar dan kwam ie alsnog rond 3 uur dus daar zijn we maar mee gestopt. Ik denk dat we ons er maar het beste bij neer kunnen leggen en erop vertrouwen dat ze vanzelf steeds langer gaan slapen!

15. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Onze kleine meid heeft tot dat ze een maand of 4 was ook zo'n ritme gehad. of ik haar nou wel of geen voeding gaf om 22.30, ze kwam 's nachts tussen 4 & 5. Ik heb me er gewoon bij neergelegd, ze ging na de fles van 19.00 op bed en sliep dan super lang tot 5 uur, dan een fles en soms even een uurtje kroelen in bed en dan sliep ze toch nog wel tot 7, 8 uur. Soms langer. Het trekt vanzelf bij, helaas hebben ze meestal niet het ritme wat we als mama's graag zouden willen hebben.

16. fenneke80

fenneke80 Niet meer actief

Ik leef met je mee!
    Mijn 4,5 maand oude baby krijgt om 19 de laatste voeding (borstvoeding) en slaapt dan meestal (behalve als hij verkouden is zoals nu) tot 3 a 4 uur en daarna tot 6 a 7 uur. Ik heb ook een late voeding geprobeerd, maar dat maakt ook hier helemaal niks uit.
    Mijn oudste heb ik nooit wakker gemaakt 's avonds, maar die sliep dan ook met 11 weken van 20 tot 6! Ik ben dus verwend :D. Hij is trouwens zijn nachtvoeding gaan overslaan toen ik hem een speentje ipv voeding gaf, vond ie ook prima. Ik probeer het nu ook te rekken, maar de jongste is er nog niet aan toe helaas (en wil geen speen).

Ik laat het nu gewoon zo en ga regelmatig vroeg naar bed. Het vervelende is, hij heeft al wel een paar keer geslapen van 19 tot 5.30, hij kan het dus wel... Alleen is ie bijna altijd verkouden en daardoor wordt ie wakker met een verstopte neus.

Mijn advies is ook om het zo te laten en te hopen dat ie vanzelf steeds later komt.

17. Suzannes

Suzannes Fanatiek lid

20 nov 2009
    1.130
    3
    36
    Oke, maar ik hoor dat het dus steeds later word in de nacht, maar mag dat in mijn geval wel? Stel dat ze ineens zou doorslapen tot 6 a 7 uur, dan komt ze op maar 4x180+ 6 scheppen! Das te weinig voor haar! Maarja, misschien zitten we tegen die tijd al op grotere flessen en mag ze al meer en dus wel 4 flessen.

18. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Het cb raade hier flessen van 210/7 sowieso af.
    De arts vergeleek het geven van 210/7 met dat jij of ik 2,5 liter melk in 1x zou moeten drinken.

Ik zat met Mart eerst op de laatste fles om 23.30 en dan weer een om 3/4 uur. Toen is de laatste naar 22.30 gegaan en liet hij er zelf steeds langer tussen.

Ik weet dat veel moeders wel 210/7 geven maar ik ben er niet zo voor. Laat staan mensen die 240/8 geven,dat kan niet goed zijn..

Deel Deze Pagina