Slaap en eet/drink patroon baby bijna 9mnd

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door Nina010, 18 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nina010

Nina010 Bekend lid

20 jul 2008
    820
    0
    0
    Hallo!
    Ik heb een vraagje omtrent het eet/drink en slaappatroon van mijn 9 maande oude baby.is dat een goed patroon voor zn leeftijd, zijn er dingen die ik kan aanpakken/sturen om te zorgen dat hij sochtends bijvoorbeeld iets langer slaapt?En met zijn eten?

Mijn zoontje word elke ochtend tussen 4 en 5 wakker en huilt dan meestal na een half uurtje valt hij weer in slaap waarna hij tussen 6 en half 7 klaarwakker is.Dan begint zijn dag echt. Mijn oudste van bijna 3 word rond 7 u wakker en dan pas gaan we ontbijten.
    Hij gaat savonds tussen 19-19.30u naar bed.langer rekken lukt echt niet hij is dan op.
    Zijn patroon overdag:
    -bordje pap om 7:30u
    -spelen
    -fruithap om 8:45
    -naar bed om 9:00u.
    En dan slaapt hij wisselend de ene keer slaapt hij tot 11:00-11:30 en de andere keer slaapt hij tot 10:00u.
    Slaapt hij maar een uurtje dan is hij om 12:30u echt moe. Ik geef hem dan zijn pap(brood eten lukt nog niet echt) en breng hem dan naar bed. Dan slaapt hij zo'n 1,5-2uur. Maar heeft hij in de ochtend zijn lange slaapje gedaan dan gaat hij rond 13:30u naar bed en slaapt dan meestal maar een ruime 45 min. Tussen 16:00u- en 17:00u word hij dan moe en dan lukt het vaak wel om hem een half uurtje te laten slapen.
    Kortom.. doet hij kort in de ochtend slapen dan doet hij lang in de middag slapen en andersom. En in het geval van een kort slaapje smiddags dan is er meestal nog een derde slaapje.
    Vervolgens krijgt hij smiddags een tussendoortje en probeer ik wat water/diksapje(maar hij vind drinken echt helemaal niks , 3 slokjes is al veel wat hij neemt. Hij krijgt toch genoeg vocht binnen dmv de pap?)
    Vervolgens rond 17u zijn potje groente en vlees. Dan net voor het slapen gaan(rond 19u) een melkfles van 190cc en aansluitend naar bed.
    Nu is onze meneer een hongerlap(was 9 ponder en is een flinkerd, nu ook aan bovengrens gewicht) en geven wij nog steeds een fles net voordat wij gaan slapen rond 22:00u. Doe ik dit niet dan komt hij om 2u snachts echt nog voor een fles. En dat wil ik echt niet meer.
    Hij krijgt toch echt genoeg voeding binnen om de nacht door te trekken maar vanaf 5u sochtend begint het huilerige al.

Hele lap tekst (sorry daarvoor..) maar ik wil het beeld zo duidelijk mogelijk voor je schetsen. Al met al krijgt hij dus ook 3 keer op een dag pap, is dat geen probleem? Sochtend bordje, smiddags bordje(ipv brood omdat hij dan zo weinig eet dat het niet vult en hij weigert smiddags de melkfles), en de avondfles van 22u is met granen.Ik heb voor het drinken ook alles al geprobeerd, beker, tuitbeker, fles.. maar hij wil het niet. Alleen dus die van 19u en 22u

Nou ik hoop van je te horen en alvast bedankt!!!

2. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Wat ik denk is dat hij tussen twee fases in zit. Hij slaapt iedere dag anders, kan dus nog niet echt met twee slaapjes toe, en wil er dan de ene dag twee en de dag erna drie. Ook wil hij eigenlijk het liefst pap en melk, geen brood en drinken. Ook daarmee zit hij tussen twee fases. Ik snap heel goed dat je hierdoor in de war raakt. Als hij wat meer vast voedsel zou eten, en wat zou drinken, zou het kunnen dat hij 's morgens wat langer slaapt. Je zit dus in een cirkeltje.

Aan het slaappatroon kun je weinig doen, een kind is wakker of het slaapt. Slaapt hij in zijn eigen bedje? dat is wel het beste hoor. Ze hebben die rust nodig.

Wat je zou kunnen proberen met het brood, is om hem op een tijd te geven dat hij goed uitgerust is. Hij is misschien te moe op dat moment.
    Als hij het dan goed eet, kun je weer terug naar de normale tijd. Als hij wat meer vast voedsel gaat eten, krijgt hij minder vocht binnen via de pap en melkflessen, dus dan zal hij ook beter gaan drinken.

Ik denk niet dat hij vocht te weinig binnen krijgt hoor.

Hopelijk heb je hier wat aan!

Groetjes Adrienne

Deel Deze Pagina