3 maanden al geen slaap .......... pfff....

Discussie in 'Voeding' gestart door Mai, 6 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mai

Mai Nieuw lid

6 dec 2010
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Voor mij is dit forum helemaal nieuw. Ik wil graag een nieuw schema proberen om mijn zoon van 3 maanden beter te laten slapen. Laatse voeding is nu rond middernacht, dan wordt hij tegen 4 uur weer wakker (geen honger overigens) maar zuigbehoefte. Hij houdt het wel vol tot 7 uur als ik maar de fiep terug doe ..... pff... erg vermoeiend !

Mag hij niet eerder rijstebloem bij de laatste fles, of moet ik echt wachten tot 4 maanden ???

Ik wil zooo graag weer eens slapen, ik ben echt zooo moe.

Wie heeft de gouden tip ?

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Tja, niet doorslapen schijnt heel normaal te zijn... Ik heb geluk gehad met twee goed doorslapende kinderen en ik kan je dus alleen vertellen wat wij gedaan hebben. En dat is:

1: voldoende voeding tussen 7:00 en 23:00 geven. Oftewel de hoeveelheid voeding die je wilt geven verdelen over het aantal voedingen die je in het totaal wilt geven. Deze voedingen tussen 7:00 en 23:00 geven. (150ml x kg lichaamsgewicht of maximaal ongeveer 1 liter verdelen over 5 of 6 voedingen). De nacht is extra.

2; het slapen overdag reguleren. Met 3 maanden 4 uur slaap overdag maximaal (tussen 7:00 en 19:00)

Rijstebloem is vaste voeding en kun je echt beter pas gaan geven vanaf 4 maanden. De kans op verstopping is altijd aanwezig dus let er ook goed op als je het gaat geven. Rijstebloem is zeker geen garantie voor doorslapen, zeker niet wanneer je kindje uit gewoonte wakker wordt en niet van de honger.

Een fiep blijven geven tussen 4:00 en 7:00 lijkt me heel vermoeiend. Is het niet handig om 'm dan gewoon nog wat te geven?

Ons schema met 3 maanden (zoon 2008)
    8:00 fles 180/6
    slapen van 9:30 / 10:00 - 11:00
    11:30 fles 180/6
    slapen van 13:00 - 15:00
    15:00 fles 180/6
    kort slaapje in de box (max 30 minuten)
    19:00 fles 180/6
    23:00 fles 180/6

3. adi

adi Niet meer actief

Dit wou ik ook vragen. Als je hem gewoon te drinken geeft, gaat ie dan wel weer slapen?

Of zijn wiegje naast jullie bed zetten zodat je meteen erbi bent als speentje eruit valt, dan ku je die halfslapend weer terug doen, en wordt de baby niet wakker.

Ik zou ook niet eerder beginnen met rijstebloem. Je zegt dat ie geen honger heeft als die wakker wordt. dan helpt rijstebloem toch ook niet? Het is geen slaapmiddel.
    Veel babys gaan er juist slechter door slapen, krijgen verstopping of buikkrampjes.

4. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ene dag jij vroeg naar bed en je man doet de late fles, andere dag andersom.

Rijstebloem is bijvoeding, daar moet je nu nog lang niet mee beginnen,
    Geef je het maximum aan flesvoeding?

Is een fiep een speentje? Heb ik nooit gegeven, kunnen ze hem ook niet missen.;) Lijkt me zo irritant om daarvoor je bed uit te moeten!

Deel Deze Pagina