versierde Nijntje-koekjes met muisjes invriezen?

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door hanna76, 27 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Hallo,

Ik ben al ver vooruit aan het denken, maar als traktatie wil ik straks als onze tweede baby er is, voor de kinderen die komen een Nijntje-koekje geven met glazuur en muisjes erop.
    Nu is mijn vraag: kun je dit ook van te voren klaarmaken en dan vervolgens de versierde Nijntje-koekjes invriezen?
    Want dan kan ik nu al aan de slag! :D

Groetjes,
    Hanna

2. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Het lijkt mij geen succes worden, maar het is toch geen werk om naast de beschuitjes die gesmeerd moeten worden ook op een nijntje koekje wat glezuur te smeren en wat muisjes erop. De kraamverzorgster of j man heeft dat toch zo gedaan!

3. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    ik ben bang dat je dan hele zachte koekjes krijgt.

4. rinslll

rinslll Bekend lid

19 jun 2009
    624
    0
    0
    Gewoon even proberen met een paar.

ipv glazuur kun je ook witte chocolade gebruiken die gesmolten is, dat blijft vaak harder dan glazuur.

5. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Invriezen lijkt me geen succes....
    Hier hadden we voor de kinderen ook een nijntjekoekje met muisjes, wij deden gewoon een beetje boter op het jasje van Nijntje en dan de muisjes erop, 5 seconden werk.

6. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Nou, ik heb een versierde Nijntjekoekje ingevroren en eentje in een afsluitbaar doosje bewaard. Twee weken geleden klaargemaakt en vandaag al de 2 koekjes getest.
    Resultaat: de niet bevroren Nijntje was iets zachter dan de ontdooide bevroren Nijntje.
    Het bevroren Nijntje was nog best goed te eten. Iets zachter dan een normaal vers Nijntje koekje.
    De muisjes die er op zaten waren wel zachter dan normaal, maar misschien juist wel handig voor kleine kinderen?

Conclusie: ik weet nog niet wat ik ga doen, of van te voren klaarmaken of toch maar niet. Hangt dus beetje van mijn nesteldrang af... :D

7. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ik heb mariabiscuitjes met boter besmeerd en in de muisjes gedoopt. Het was in 10 minuten klaar en de kinderen vonden het heerlijk.

Deel Deze Pagina