Hallo dames, Ik heb een vraag over het slaap- en voedingsritme van mijn dochtertje en weet dus niet of ik hier mijn vragen kwijt mag. Ze wordt volgende week alweer 6 maandjes en ze krijgt nu nog volledige bv. Ik wil graag (nou ja, meer gedwongen ) één voeding gaan vervangen door kunstvoeding. Hoe pak ik dat aan? Daarnaast heeft ze het volgende schema (ik voed niet op verzoek): 7.15 - 11.00 - 14.45 - 18.30 - 22.15 uur Maar wat ik zo lastig (en sneu) vind, is dat ik haar echt wakker moet maken voor de laatste voeding. Ik weet (en denk) dus dat het beter is om dat niet te doen, maar dan loop ik toch het risico dat ze ´s nachts komt? Ze slaapt al vanaf dat ze 8 weekjes oud is door. Kan ze misschien door met 4 voedingen en dan met iets andere tijden?? Ze eet al een week of 2 niet elke voeding echt lekker...voor mijn gevoel amper, dus misschien te dicht op elkaar?? Ook vind ik dat ze er wat vermoeid uitziet. Ik weet het ff niet meer, wil ook niet dat ze iets tekort komt...niet qua voeding en niet qua slaap. Extra ter info: op 30 maart was ze 7 kg en 64 cm Alvast bedankt!
Hoi hoi, Als je op deze manier borstvoeding geeft, kan je kindje eigenlijk niets te kort komen als je overstapt op vier voedingen. Waarom en door wie wordt je gedwongen om over te stappen op flesvoeding? Krijgt ze ook al een fruithapje? groetjes Adrienne
Hoi Adrienne, Bedankt voor je reactie ! Ik word "gedwongen" in die zin dat vriend ook graag een voeding wil geven en het wat makkelijker is voor ons om weg te gaan (met of zonder haar). Voorheen kolfde ik, maar dat was de laatste paar keer een drama om 1 of 2 voedingen te krijgen voor de oppas. Dus ik zou best 4 voedingen kunnen geven? Misschien in combinatie met een fruithapje?? Krijgt ze nog niet echt ivm wat allergieën (wil vanaf volgende week wel structureel gaan geven), maar heb het de afgelopen weken af en toe eens gegeven. De laatste keer zat ik al ongeveer op een half potje. Wat zou dan een mooi schema zijn? Alvast bedankt!
Hoi hoi, Ik zou dan kiezen voor de tijden; 07.15 09.30 fruithapje 12.00 16.00 20.00 Eventueel kun je tussen de voeding van 16.00 en 20.00 straks het groentehapje doen. Kijk maar eens hoe jullie het ervaren. Je kunt naar hartelust schuiven hierin hoor. Groetjes Adrienne