Hoi allemaal, Mijn zoontje van nu 10,5 maand spuugt de laatste paar maanden erg veel. Als baby heeft hij nooit gespuugd, maar sinds dat hij tijgert spuugt hij constant. Hebben hier meer kindjes last van? Hij is ook steeds aan het boeren ed en soms komen er echt golven terug. Hij heeft dit vooral 's morgens na de fles maar ook soms na ander drinken of de boterham. Het is erg vervelend omdat hij er steeds zelf doorheen kruipt en alles vies wordt (kleren,vloer) en het stinkt zo erg. Maar heb ook steeds meer het idee dat hij er zelf last van heeft. Snap wel dat het wat erger kan worden door het kruipen/druk zijn enz. maar vraag me toch af of dit nog wel normaal is. Ben dus benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft? En twijfel of ik hiermee naar de huisarts moet gaan. Mijn zoontje huilt de laatste weken ook veel meer als hiervoor (maar heeft ook last van verlatingsangst). Alvast bedankt...
Geen ervaring met een kindje dat al 10,5 maand is dat ineens gaat spugen. Het lijkt mij op reflux o.i.d. (dit had mijn zoontje toen hij nog baby was). Ik zou als ik jou was even de huisarts bellen, je belt duidelijk niet voor niets hoor!! Zou hier niet te lang mee doortobben. Sterkte!
Hier ging de kleine ook meer spugen sinds hij ging kruipen. Kan zijn doordat ze meer en drukker bewegen. Maar als het te erg word kun je het beste een keer langs de huisarts gaan, kijken wat die ervan zegt.
Hoeveel tijd zit er tussen het eten en het tijgeren? Hier spuugde Jayden ook als ik hem binnen een half uurtje al liet kruipen/tijgeren. Eten as toen nog niet gezakt. Daarna elke keer een half uurtje gewacht en ging prima daarna. Ook zijn hele maaltijd ging er toen uit
Bedankt voor de reacties! Het tijgeren is wel vrij snel na het drinken van de fles. Hij wil namelijk echt niet stil zitten. Zodra de fles op is wil hij vooruit. Ook in de box wil hij niet meer echt, hij gaat dan staan en begint dan te huilen. Ik zal toch eens proberen of ik hem op een andere manier wat af kan lijden dat het toch wat beter kan zakken.