hoe houd jullie kindje (bijna 6 mnd) zich bezig?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door kiddie, 23 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kiddie

kiddie Niet meer actief

Wil er iemand ervaringen delen? Mijn meis is altijd zo snel uit gespeeld.. box, kleedje, wipstoel, allemaal niet zo lang. En slapen doet ze ook niet meer heel de dag. Hoe doen jullie dat, of is mijn meisje daar gewoon moeilijk in?

2. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Lekker wandelen, voorlezen, spelletjes met de handen doen, beetje tv (babyeinstein in de wipper) kijken en idd lekker afwisselen..

Nu met 7,5 maand kan hij zich weer veel langer in de box vermaken en lekker in de kinderstoel aan tafel spelen (lees op de tafel slaan)..

3. kiddie

kiddie Niet meer actief

Voorlezen... kan dat al? Ze blijft geen tel op schoot zitten.. Ja wandelen doen we ook wel, met lekker weer. TV hebben we niet, en echt met haar spelen doe ik niet zo veel. Ze vraagt al zoveel aandacht en als ik dat dat ook steeds nog geef.. dan wordt het volgens mij steeds erger. Ze krijgt het al goed in de gaten...

4. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Met 6 maanden kon Julie zich ook echt niet lang met iets bezighouden... dat is denk ik normaal voor die leeftijd. Ze wilde steeds afwisselen en was snel op iets uitgekeken. Dus ze rouleerde op het kleed, in de box, in de wipper, knuffelen... Ze moest ook echt wel meer ge-entertaind worden. Ik was ook bang dat ik haar daarmee zou verwennen. Nu kan ze echt een hele tijd geconcentreerd met iets spelen, en kan prima zowel met andere kindjes spelen als een tijd alleen (vooral met een boekje, daar bladert ze in met de tong uit haar mond!).

Ik zou juist wel "echt" met je kindje spelen, dan vraagt ze misschien op andere momenten wat minder (negatieve?) aandacht.

5. kiddie

kiddie Niet meer actief

@Miffie, dankjewel voor je positieve bericht. Van huis uit ben ik dat helemaal niet gewend, en hoewel ik al veel dingen anders doe, krijg ik dit er maar niet uit. Het is dus wel normaal? Ik hoor veel moeders zeggen, oh nooit last van gehad, bij mij lagen ze uren in de box.... (?) dan moet ik mezelf dus veranderen ipv mijn dochter.. ;)

6. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Ik pakte (doe ik nog steeds) een voorleesboekje en gaf hem dan zelf een bad of knisperboekje en dan zat/zit hij heerlijk rustig te luisteren.

Baby einstein kun je ook via internet kijken. Op de site van nijntje zijn ook een paar leuke korte filmpjes..

Spelletjes als kiekeboe etc. gingen ook goed.. of met een handpop spelen..

7. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    kiddie, veel mensen maken het ook mooier dan het is hoor... Tuurlijk is het ene kind makkelijk dan het andere, maar elk kind heeft aandacht nodig en zo klein (als ze niet slapen) kunnen ze zich echt geen uren zelf vermaken..

8. fenneke80

fenneke80 Niet meer actief

Mijn zoontje kon en kan zich heel goed vermaken, vind ik. Alhoewel hij nu in een iets andere fase zit. Maar hiervoor kon hij wel een half uur tot 3/4 uur in de box liggen met zijn speeltjes.
    Ik vind dat heel lang voor een kindje van 6 maanden. Misschien als ik vertel dat hij het 'heel lang' kan, dat mensen daar al snel 'uren' van maken. En wat AMS zegt, mensen overdrijven graag.

Tussen 6 en 9 maanden leren ze oorzaak en gevolg. Het zou dus kunnen dat je meisje het al vroeg door heeft, maar of ze daar de hele dag naar handelt lijkt me sterk. Gewoon lekker met haar spelen dus.

Tips: wissel speelgoed af, ga wandelen / naar de winkel, voorlezen kan al goed hoor, vooral met stoffen boekjes, laat haar met je handen en gezicht spelen (allebei liggend op bed of de grond bijvoorbeeld).

9. adi

adi Niet meer actief

waarmee kan ze spelen in de box? Is er een boxmobiel of een babygym waar ze tegen aan kan slaan? Dat is meestal helemaal 'in' met die leeftijd.
    Ook uitdagen om te gaan rollen, veel op de buik leggen (is alleen maar goed voor haar)

Hier konden ze zeker een kwartier spelen met de boxmobiel of de babygym. Als ze die dingetjes maar konden grijpen en slaan.

Een kwartier met 1 ding bezig zijn is voor een baby van 6 maanden echt al veel hoor! Dat 'uren in de box liggen' moet ik erg om lachen, dan slaapt het kindje gewoon in de box neem ik aan.

10. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.168
    4.321
    113
    Mijn zoontje wil echt niet meer langer dan een kwartier in de box. Voorheen kon hij daar 2 uren spelen. Maar nu hij de box niet meer wil zet ik hem op de grond. Dan vermaakt hij zich ook gewoon heel lang alleen (is echt geen overdrijven). Ik denk zelf dat het echt kind eigen is en dat elk kind hierin anders is. Wel zou ik stimuleren door bijvoorbeeld 15 min samen spelen, dan even alleen laten, vervolgens een ander speeltje geven, weer even samen enz.

11. penelopea

penelopea Bekend lid

31 jul 2008
    993
    1
    0
    twente
    In de box vermaakt hij zich nog geen 5 minuten, maar op zijn speelkleed op de grond houd hij zich makkelijk een uur zoet. Ik heb dan een babygym en wat knuffels bij hem liggen. Hij gaat dan zelf lekker op zijn buik rollen over het kleed.

Er zijn dus echt wel kinderen die zich lang kunnen vermaken op deze leeftijd hoor.

12. fafje

fafje Niet meer actief

ik lees vaak dat kinderen speelgoed uitdagend moeten vinden, wellicht is ze uitgekeken op wat ze nu heeft....en behoefte aan "moeilijker speelgoed"

13. zonnestraaltje1981

zonnestraaltje1981 Actief lid

28 apr 2009
    431
    0
    0
    Groepsleidster intensieve behandelgroep
    Overijssel
    Mijn zoontje is nu 8 mnd maar vond en vind het nu nog steeds moeilijk om zichzelf te vermaken. Hij is gauw op iets uitgekeken en wil graag afwisseling. In de box vind hij het meestal maar 15 min leuk en wil dan toch graag wat anders doen. Meestal kruipt/tijgerd hij lekker op de grond en ziet hij steeds weer wat anders wat zn aandacht trekt.

14. kiddie

kiddie Niet meer actief

Bedankt allemaal! Ze heeft sinds een week een muziekding aan de box die vind ze wel leuk. En een knisperboekje heb ik gekocht, vind ze ook wel leuk. Het gaat de ene keer ook beter dan de andere keer. En ze begint nu te rollen, dat is ook geweldig!

Deel Deze Pagina