opvolgmelk

Discussie in 'Voeding' gestart door Liz01, 15 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liz01

Liz01 Actief lid

26 sep 2008
    167
    0
    0
    Drenthe
    Mijn dochter is over 2 weken 1 jaar oud en ze krijgt eigenlijk best nog veel opvolgmelk (de biologische variant, Biobim).

's ochtends drinkt ze 180/6 met 2 eetl gemalen babymuesli
    's middags 180/6
    's avonds voor het naar bed gaan nog 180/6

Wat denken jullie, is dat te veel voor die leeftijd?
    Ze eet verder 3 volwaardige maaltijden en drinkt ook thee en diksap tussendoor.

Ik vermoed zelf dat het wel erg veel opvolgmelk is. Wat zou ik dan het beste kunnen afbouwen, wat is jullie ervaring?

groetjes Cat

2. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Wij hebben als eerste die van de middag eraf gehaald.
    Die kreeg hij gelijk met zn boterham en nu krijgt hij een beker sojamelk bij zn lunch.
    Dit ging vanaf het begin helemaal goed en ij vind het heerlijk!
    Je kan ook wat anders te drinken geven uiteraard...maar Finn krijgt soja ivm zijn KMA (waar hij waarschijnlijk overheen is gegroeid...maar we blijven lekker die soja geven omdat ie het zo lekker vindt!)

3. zandkasteel

zandkasteel Fanatiek lid

12 mrt 2010
    1.003
    0
    0
    Waterland
    wij hebben ook de middagfles eraf gehaald, zij drinkt nu diksap bij haar broodje.
    Ze krijg al sinds 9,5 maand halfvolle melk. Ze is nog erg gehecht aan haar avondfles.

Het advies is geloof ik minimaal 300 cc zuivel per dag; melk, boter, kaas, toetje etc etc.

ik merk wel sinds de middagfles eraf is dat ze meer brood eet en meer sap tussendoor.

4. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Is wel veel hoor. Daar zaten wij een poosje geleden ook op, en nu zijn we inmiddels afgebouwd naar 2x 150 en 1x ('s avonds) 180. Vooral die avondfles vinden ze vaak nog fijn, maar 's ochtends gaan we nu ook afbouwen naar 120. Zodra ze hier af en toe 's ochtends wat laat staan, bouwen we het met 1 schepje af. Zo hebben wij het gedaan!

5. Liz01

Liz01 Actief lid

26 sep 2008
    167
    0
    0
    Drenthe
    Ja ik vind het zelf ook wel veel, ook omdat ze naast de opvolgmelk ook yoghurt e.d. krijgt. Ik ga zowieso wat minder erin doen. Gek hoe je zelf ook in die gewoontes blijft hangen eigenlijk.

Ik denk dat ik dan inderdaad voortaan de middagfles eraf haal. Dat moet makkelijk kunnen.

Cat

Deel Deze Pagina