Ik ben sinds 4 weken zwanger en dolblij natuurlijk! Ik had gelezen dat vette vis hartstikke gezond is als je zwanger bent dus ik had afgelopen woensdag een lekkere makreelsalade voor mezelf gemaakt. Nu lees ik dus net dat voorverpakte vis schadelijk kan zijn omdat het de listeria-bacterie kan bevatten. Ben meteen in tranen uitgebarsten! Ik wist echt echt echt niet dat dit slecht was. Ik baal zo verschrikkelijk van mezelf en hoop zo dat alles goed blijft gaan met de zwangerschap Zijn er meer vrouwen die deze 'fout' zijn begaan en waarvan het gewoon goed afgelopen is?
Ja hoor, bij bijna iedereen die deze 'fout' heeft gemaakt! De kans dat je de listeriabacterie hebt opgelopen is heeeeeel klein. Maak je niet druk! Niet alle voorverpakte vis is trouwens 'verboden'; het gaat om VACCUUM verpakte vis
Ja ik had de vacuum-variant uit de supermarkt.. Maar bedankt voor je reactie, dit stelt me toch weer een beetje gerust Het is nogal frustrerend, ik wilde het goed doen, maar deed het juist fout. :x
joh meid, er zijn mensen die tot 6 -7 weken roken en drinken omdat ze gewoon niet weten dat ze zwanger zijn! En ook die kindjes worden gezond geboren. Het duurt ook een flinke tijd voordat de verbinding tussen mama en kind gemaakt is. Je hoeft je echt geen zorgen te maken! En natuurlijk wil je het goed doen en dat ga je ook de komende 8 maanden doen. Kijk voor tips op www.voedingcentrum.nl
het verschil maakt ook of het product eerst gerookt is en dan gefileerd en ingepakt of gefileerd, dan pas gerookt en dan ingepakt. Bij de eerste variant zijn er sowieso geen risico's omdat de kern van de vis 65 graden gedurende 30 minuten is geweest maar ook uit de supermarkt denk ik dat het voor een keer niet veel kwaad kan. wat cygnet2 al zei er gebeuren wel meer dingen in het beginstadium van de zwangerschap als mensen nog niet weten dat ze zwanger zijn. je bent je in ieder geval er goed van bewust en dat is hartstikke goed, hoop dat je een fijne zwangerschap hebt.
Meid, maak je niet druk! Ik heb ook gerookte zalm gegeten met 25 weken. Je mag die vacuum vis trouwens wel warm maken. Even een recept voor makreel. Pak een stuk ovenpapier per persoon. Daarom leg je het in reepjes gesneden wit van een prei. Dan 2 stukjes makreel erop. Een mandarijntje pellen en dit samen met zwarte olijfjes op de makreel leggen. Dan chilisaus eroverheen en het bakpapier dichtvouwen. Een kwartier op 160 graden, rijst erbij koken en kroepoek en smullen maar!
ik heb bij het topic Vis en peper een aantal tips neergezet m.b.t vis. ik ben bijna 10 jaar gediplomeerd werkzaam in de visdetailhandel. en heb er wat tips neergezet waar jullie hopelijk wat aan hebben!