Baby 4wk oud in draagzak - houding

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Emily27, 11 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Mijn zoontje is bijna vier weken oud en gaat regelmatig even in de draagzak. Dit omdat hij wat onrustig is en het dragen hem rustig maakt, plus ik heb dan mijn handen vrij wat wel prettig is met ook een peuter in huis!
    We hebben een zachte, ergonomische draagzak, een bondolino. De baby zit er in de kikkerhouding in.
    Alleen, het is soms nogal een gedoe hem zo erin te krijgen, zijn natuurlijke houding is om zijn beentjes onder zich te kruisen, en je moet ze dus 'uit elkaar trekken' (vanzelfsprekend zonder forceren!) om hem in die houding te krijgen. De onderkant van de zak lijkt soms wat breed voor de breedte van zijn billen en dus zitvlak.
    Hebben jullie dit ook? Kan het geen kwaad hem er toch zo in te doen?

2. CindyJessie

CindyJessie Bekend lid

21 mei 2012
    802
    15
    18
    Als je niks forceert is het niet erg. Ik droeg mijn dochter op die leeftijd in een rekbare doek, ng met opgetrokken beentjes. De kikkerhouding wordt geadviseerd vanaf dag 1, maar mijn dochter was nog zo in elkaar gefrummeld, die droeg ik tot een week of 5/6 nog met opgetrokken beentjes. Ik weet alleen niet of dit in de Bondolino kan?

3. Eki

Eki Fanatiek lid

20 jan 2012
    2.127
    1
    36
    Je mag hem bij de bondolino ook met de beentje in de zak laten hoor! Zo hoef je niks te forceren.

De pasgeboren baby's mogen met de beentjes in de Bondolino draagzak gedragen worden. Zodra de beentjes niet geforceerd gespreid kunnen worden, mogen de baby's met de beentjes uit de draagzak gedragen worden. (Slingomama.nl)

4. roomsoesje27

roomsoesje27 Bekend lid

28 jul 2013
    899
    1
    16
    Assen
    Gewoon met de beentjes onder hem dragen, als je merkt dat hij zich af gaat zetten ga je met gespreide beentjes dragen.

5. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Heel herkenbaar die houding die je beschrijft, dat was ook mijn dochters 'natuurlijke' houding (zo zat ze in m'n buik, in onvolkomen stuit/ in kleermakerszit)! Deze foto is ze 5,5 week oud en was ze ook nog niet uitgeplooid, pas na 2 mnd ofzo ;)

Ik zou de beentjes lekker in de bondolino stoppen hoe zoontje wil.

6. Theebeeb

Theebeeb Niet meer actief

Je kunt het zitvlak versmallen met bijgevoegde veter.
    Staat ook in het boekje wat erbij zit. Werkt goed.
    Ik heb vanaf een week of 6 a 7 de beentjes eruit gedaan, maar de zitten dus versmald.

7. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Jaaa precies zo Kiwi. Ben benieuwd wanneer hij gaat ontvouwen :).

Ik heb het laatst inderdaad een keer met beentjes erin geprobeerd (wist niet dat dat kon, hebben de handleiding niet meer en mijn dochter was nooit zo opgefrummeld) en dat ging prima!

Deel Deze Pagina