Groeit te hard?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Aapje22, 24 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aapje22

Aapje22 Fanatiek lid

8 feb 2012
    1.265
    42
    48
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord holland
    Mijn dochter was bij de geboorte 3070. Ze werd dus qua curve geboren op -2. Inmiddels zijn we 5 voedingen verder en zitten we op de Pepti. Ze maakt een enorme groei speurt. Morgen moeten we naar het cb maar vrijdag in het zh woog ze 5320. Volgens de curve bij 3 maanden is dat dus op +1. Is het normaal dat een kleine zo erg boven de curve uit schiet? Ze krijgt inmiddels 4x150+5 scheppen(1,5 schep jbpm). En de laatste fles om 23:00 uur 180+6(bijna 2 scheppen jbpm).

Ik weet dat ze alles eraf lopen. Oh ja lengte was bij geboorte 47 cm en nu 59 cm. Hoofd omtrek 39,9 cm.

2. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Mijn dochter heeft het omgekeerde.

Geboren met 4700 gram en nu 3 maanden en 5900 gram.
    Zeker niet klein hoor maar ook flink afgezakt op de curve als je het geboortegewicht bekijkt.
    Lengte gaat wel goed.....al 64 cm...en dat terwijl mijn meisje nauwelijks 800cc per dag drinkt!

De KA zei vandaag tegen mij dat je niet teveel naar het interne milieu moet kijken (dus tijdens de zwangerschap) en dat kindjes eenmaal buiten de buik vaak hun eigen lijntje gaan zoeken.

Zou me zeker niet te druk maken dus! :)

3. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Ze maakt zo te horen gewoon een goede inhaalslag. Niks mis mee. Waarschijnlijk zal ze binnenkort wel op een eigen lijntje gaan groeien. Volgens het CB en de kinderarts kunnen baby's hun gehele eerste jaar op zoek zijn naar hun lijntje. +1 is een prima gewicht om op te blijven hoor.

De hoeveelheid voeding is prima en zeker niet teveel.

4. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

Mijn meisje woog met 3 mnd oud 7550 gram bij 67,5 cm.
    Met 4 mnd oud 8240 gram bij 70 cm.

Ze was bij haar geboorte maar 3900 gram en 53 cm.
    Geboren met 37,2 weken.

Toen ze 5 mnd oud was 9 kilo en 71 cm.
    Ver boven alle lijnen uit groeide ze tot ze met 5,5 mnd ineens zonder verklaarbare reden ineens erg ziek werd en in het zh belande.
    Ze kreeg bijna 2 wkn zonde voeding en at en dronk vrrder niet.
    Ook was ze van de 9 kilo afgevallen naar de 6990 gram.

Daarna is ze altijd blijven jo-jo-en.
    Ze is nu met haar 16 mnd een lichtgewichtje en blijft maar zo tobben met haar gezondheid.
    Ze weegt nu nog maar 9,8 kilo bij 92,5 cm.
    Maar ze is ook ontzettend lang.

Zo zie je maar dat dikke baby`s zoals ze was dunne dreummessen kunnen worden.

5. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Baby's groeien hard in het begin!! Niks mis mee. Komt goed :)

6. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    #6 Arual83, 25 apr 2013
    Laatst bewerkt: 25 apr 2013
    Hier geboren met 3060 en geschat op 50 cm en met 3 maanden was ze ruim 7 kilo (61,5 cm).
    Verschil is mogelijk wel dat ze borstvoeding krijgt en dan schijnen ze in het begin iets sneller te gaan qua gewicht.

Komt helemaal goed!

7. Kaden

Kaden Actief lid

13 dec 2011
    441
    0
    0
    Hier ook een baby die enorm gegroeid is. Ze begon op het -1 lijntje en volgt nu al een maand of 4 het +2 lijntje. Ik denk dat ze daar 'hoort'. Ze is ook niet afgevallen na de geboorte :)

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

Dit.
    Mijn lichaam heeft blijkbaar -als een zwangerschap eenmaal goed gaat- de perfecte omstandigheden voor een baby, want Thirza werd geboren op +2 en Caitlyn op +1, en die zakten beiden naar -1 en lengte op gemiddeld, wat meer past bij ons eigen postuur... :)

Dat ze zo goed groeit, lijkt me iig bevestiging dat je met de pepti goed zit :)

9. giraffe 2013

giraffe 2013 Bekend lid

18 apr 2013
    754
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook begonnen op de -1 lijn ..
    Na twee maanden begon ze flink te groeien en nu wij op dw pepti zitten is ze
    Denk ik ruim een kg aangekomen !!

Vanmiddag moeten we naar t cb dus dan zal k t weten

10. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Onze KA zei ook nog dat geboortegewicht echt niks zegt over hoe ze verder gaan groeien. Dus laat je daar niet teveel door leiden hoor!

11. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk
    Onze dochter groeide de eerste twee maanden ook 5 cm per maand!
    Nu gaat het was langzamer er groeit ze 2 cm per maand.
    Het is maar net wanneer ze in een groeispurt zit.

12. Aapje22

Aapje22 Fanatiek lid

8 feb 2012
    1.265
    42
    48
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord holland
    Ja! Dat weten we zeker hihi..

13. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.806
    0
    36
    Hier kreeg ik laatst op mijn kop van het CB. Ik geef borstvoeding, maar Thirza is nooit boven het gemiddelde uitgekomen op het moment dat de groei gemeten werd. Ze zei inderdaad dat borstvoeding-kindjes in het begin rond de +2 lijn schommelen en dan later afzakken. Ze werd geboren met een goed gemiddeld gewicht van 3400 gram bij 50 cm. De laatste keer, vorige week, was ze 5100 bij 60,5cm. De curve bewoog zich naar de -1 toe, maar omdat ze nooit in de plus heeft gezeten moest ik dus maar fanatiek gaan bijflessen.
    Niet gedaan overigens hoor, want ik denk dat ze gewoon haar lijntje volgt en die qua gewicht net onder het gemiddelde ligt. Qua lengte zit ze erboven, dus het is gewoon een lange dunne vooralsnog :D.

Lekker doorgaan waar je mee bezig bent! Fijn toch dat ze zo goed groeit!!

14. Gelukkig11

Gelukkig11 Niet meer actief

Hier was zoon bij geboorte 2420 gram en 47 cm (prematuur). Met 3 maanden zat hij op 6000 gram en 60 cm (en idd een bvkindje). Een enorme groeispurt (wat logisch is gezien zijn geschiedenis) en nu? Nu is hij supergemiddeld, 16 maanden en 11,5 kilo met 82 cm. Tot 1 jaar zegt het allemaal nog niets.

15. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

Hier groeide ze ook erg hard op de bv.
    Ik merkte echt dat ze geen bv meer kreeg aan haar gewicht.
    Ze was echt een bolle baby maar nu met 16 mnd dus te licht.
    11,5 kilo is dus gemiddeld voor meisje van 16 mnd?

Ze liepen tegen mij te zeuren dat ze tegen de 13 kilo moest wegen nu :(
    Maar dat is denk ik omdat ze 92,5 cm is.

Ze groeit alleen maar in lengte.

Je mannetje is goed gegroeit zeg! Hij doet het super :)

16. IngeM

IngeM Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.590
    0
    36
    Goeree Overflakkee
    Hier precies andersom, mijn mannetje woog 3655 bij de geboorte en was 50 cm, nu met 11 weken weegt hij 5145 gr en is hij denk ik 56 cm. Hij krijgt alleen bv, dus niet ae kindjes groeien zo heel hard van bv. Moet vanmiddag naar het cb, ben benieuwd wat ze gaan zeggen...

17. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Hier het zelfde verhaal. Hij groeide mega hard! Maar hier was het meer de lengte. Dit is volgens t cb gewoon prima. T is een lange en slanke baby en hij volgt zn eigen lijntje.

Ik zou me als ik jou was niet druk maken. Sowieso kan het ook weleens zijn dat ze een periode harder groeien (of dat nou in de lengte of in de breedte is) dat trekt dan later weer bij.

18. Nescio

Nescio Niet meer actief

Je kan ook, via borstvoeding.com, een eigen groeicurve aanmaken. De groeicurves die in Nederland en Vlaanderen gebruikt worden zijn grotendeels gebaseerd op kv-kindjes en die groeien anders. De curve op bv.com is gebaseerd op het gemiddelde van de WHO, betrouwbaarder dus.

19. LieveMamaTrix

12 mrt 2012
    2.806
    0
    36
    Dank! Ik ga gelijk kijken! Want voor mijn gevoel is het allemaal prima en voldoende voor haar... heb niet het gevoel keihard te moeten gaan bijvoeden met kv.

Thanks!

20. LieveMamaTrix

12 mrt 2012
    2.806
    0
    36
    Dit is mijn curve via bv.com. Inderdaad tussen de 0 en -1 lijn, maar lijkt redelijk 'stabiel'... Is dit dan het zogeheten 'eigen lijntje'. Ze is blij, plast voldoende en groeit dus wel iedere keer met een x aantal gram, dus vooralsnog ga ik lekker zo verder :cool:

Deel Deze Pagina