Wij moeten het raam open. Mijn dochtertje met het raam dicht, ze heeft een dakraam en daar zit dus geen gordijn voor. Het wordt dan te koud op haar kamer..
Alleen als het heel warm is buiten met het raam op een kier. Anders gewoon dicht. Maar ze staan overdag open en de luchtroosters staan dag en nacht open gedraaid.
Raam open, behalve als het écht heel koud is en de wind erop staat. Wij hebben boven elk raam roosters zitten. Die zijn dan ook open. Behalve met nieuwjaar, vanwege de stank. En ook als de wind er recht op staat en er daardoor veel lawaai ontstaat, doe ik ze 's nachts dicht en overdag open om te luchten.
Dichte ramen als we slapen, maar vanaf moment dat we opstaan meteen ramen open totdat we naar bed gaan. Bij de kleine man is het raam ook dicht, maar zet ik het tussen zijn slaapjes door ook open en maak ze dicht als hij naar bed gaat. In zomer staan ze meestal wel op kiepstand, maar dan wel rolluiken op gaatjes en de hor naar beneden haha anders al die beestjes binnen!
Bij ons staat het normaal altijd open, tenzij het hard vriest. Maar nu ligt manlief al meer dan een maand beneden te slapen in het zh-bed, en ik heb het nu echt koud in bed. Dus laat ik het nu even dicht. Bij de kinderen in de lente en zomer staat het normaal altijd open.
Bij ons staat het raam s'nachts altijd open. Bij mijn dochter staat het raam open zodra de temperatuur buiten boven de 15 graden is. (ook s'nachts)
ons raam staat snachts altijd op kiep die van de kids alleen in de zomer. en daar lucht ik overdag de hele dag. ong 2 uur voor naar bed gaan gaa die dicht en dan de kachel aan.
Bij ons altijd open. Ik kan anders echt niet slapen. Bij de kids dicht, maar daar staan de ramen constant open als ze niet slapen. Bij ons is het boven altijd fris. Heerlijk! Ik hou echt niet van warme slaapkamers.
Ik zou graag met ramen open slapen maar sinds hier in de buurt regelmatig wordt ingebroken durf ik dat niet meer .
Wij wonen in een oude jaren 20 woning zonder centrale verwarming en met slechte isolatie. Het is hier al zo koud dat we in joggingpak slapen met 3 dekens. Dus ik denk er niet over het raam open te doen. Met het raam dicht komt er hier al genoeg frisse lucht naar binnen.
Als het hard waait (dan tocht het enorm door een openstaand raam!) of hard vriest: ramen dicht. Anders altijd ramen open. Ook overdag, voor goede ventilatie. Mijn vriend is zo iemand die heel snel het raam dichtdoet. Moet je mij net hebben: ik zet het raam net zo snel weer open . Hier is het ook altijd fris boven. Ik kan echt niet slapen in een slaapkamer waar bijvoorbeeld een verwarming aan zou staan en het raam dicht.
Hier staan de ramen het hele jaar door op ( kindveilige ) knippen.Alleen als het heel hard waait gaan ze dicht