Slaap kindje slaap...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door DCJ83, 15 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DCJ83

DCJ83 Niet meer actief

Hoi mama's! :) Hier een situatie, waarvan sommige moeders waarschijnlijk alleen maar kunnen dromen. Maar het is toch soms best wat onhandig: mijn dochtertje slaapt de hele dag. Zelfs tijdens het drinken wordt ze nog steeds niet echt wakker en daarna valt ze direct weer in slaap. Ze is eigenlijk alleen wakker als ik haar was of in badje doe en 's avonds. Maar 's avonds heeft ze erge krampjes waardoor ze wakker is.

En nou vraag ik me af... Wanneer kunnen we haar toch op haar buikje leggen? Vlak na een voeding gaat natuurlijk niet, dan komt de melk omhoog. Na het badderen/wassen wil ze niet, dan begint ze te huilen omdat ze moe is. En 's avonds wil ze natuurlijk niet op haar buik als ze pijn heeft. Heel soms is ze iets langer wakker en leg ik haar op haar buik, maar ze kan nog niet zoveel met haar hoofdje. Ze probeert 't wel op te tillen, maar het lukt haar telkens maar een paar seconden. De kraamverzorgende vertelde me dat kindje met drie maanden wel een kwartier op de buik moeten kunnen liggen en hun hoofdje omhoog houden. Is dat echt zo? Dan hebben we nog maar een maand te gaan... Of is het een gemiddelde en is het niet erg als het een paar weken later komt? Hoe was het bij andere slaperige kindjes?

2. misa

misa Niet meer actief

Hier ook zo'n slaapkopje rond die leeftijd! En nog steeds kan hij aardig slapen.

Hier slaapt hij sinds hij 1,5 week oud is op de buik. Dus wij moeten hem juist op de rug leggen in de box voor de afwisseling. :) En na de fles (vooral snachts) legde ik hem na een boer altijd weer op de bui, zodat we allemala weer konden slapen. Hij spuugde wel eens wat hoor, maar hij leek er geen last van te hebben en ik vond het dus ook niet dramatisch.

Maar misschien kun je je kindje op jouw buik leggen, of op je benen als je zit. Kun je zo een beetje oefenen. :)

3. pinguin

pinguin Bekend lid

8 apr 2011
    974
    1
    0
    somewhere
    onze dochter is goed 3 maand en kan haar hoofd niet echt rechtop houden...
    we hebben nu oefeningen voor haar gekregen van de fysio want ze zou het volgens het cb allang moeten kunnen.
    maar ze laat gewoon haar hoofdje hangen als we haar op de buik leggen....
    (en ze wordt boos als we haar op haar buikje leggen, ze vindt er niets aan!)

4. Sensea

Sensea Niet meer actief

misschien kun je even "spelen" voor de voeding of voor het badje en dan op het buikje leggen. het is geen kwestie van moetend at ze met 3 maanden dit of dat moeten kunnen. waarom ze dat zeggen en erop hameren is omdat de ontwikkeling stil komt te liggen als ze niet hun hoofdje op kunnen of willen tillen rond de periode.
    mijn oudste dochter vertikte het dus pertinent om haar hoofd op te tillen op de buik. dat kon ze niet en wilde ze niet. ook op de buik liggen wilde ze niet. ze liep dan paars aan van kwaadheid. maar daarmee stagneerde ze dus haar hele ontwikkeling. we hebben toen therapie gehad en toen ging het vrij snel beter. (bij mijn dochter stak er een handicap achter bleek later trouwens hoor)

maar in jou geval zou ik elke keer als ze wakker wordt even een paar minuutjes oefenen.dat kan al op de commode. als je de luier hebt verschoond en haar op zou pakken om te gaan voeden. dan draai je haar om en doet even een paar minuutjes gek ofzo. of met iets rammelen. het hoeft echt niet zo lang te zijn in het begin. als je dat meerdere keren per dag doet. het kan ook na het badje met aankleden. dat je haar omdraait om knoopjes vast te maken, ik noem maar iets.

5. Jenala

Jenala Fanatiek lid

16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    Ik deed het steeds bij het verschonen, elke keer even op haar buik leggen. Maar Thirza vond het ook vreselijk en ze is/was erg slap. Dus zij heeft ook fysio en nu gaat het hartstikke goed. (al wordt ze nu weer belemmerd omdat ze een spreidbroek heeft)
    Ze vind het nu wel leuk om op haar buik te liggen.

6. DCJ83

DCJ83 Niet meer actief

Dat is eigenlijk best een goed idee, dat ik daar niet op gekomen ben... ;) Ik heb haar gisteren bij elke verschoning twee minuutjes op de buik gelegd (tot ze begon te mopperen/huilen) en dat ging aardig goed. Dus dan maar elke dag zes keer twee minuten. Beter dan niets :)

Deel Deze Pagina