ik zat zo eens te denken, ons meisje is nu 9.5 week en ik heb niks in huis 'voor t geval dat'. dus wat kunnen jullie aanraden om in ieder geval in huis te halen bv voor de eerste tandjes, verkoudheid, pijntjes en dergelijke? ik kan niet altijd zo maar even naar de drogist/apotheek vliegen, en in het weekend wordt dat helemaal moeilijk, dus is het misschien verstandig van vanalles iets in huis te hebben. wat is onmisbaar?
ik weet niet precies wat inmisbaar zou zijn... maar wat ik prettig vind en dus in huis heb is het volgende: - zetpillen - neusspray voor baby's - ors oplossing (eventueel handig bij diarree en spugen i.v.m. uitdroging) - een spray van bepanthen die verkoelt bij verbranding - betadine - pleisters (deze zijn vooral voor mijn zoon van 3,5..) -verder nog wat middeltjes voor de tandjes, calendulan emulsie en vallen stoten gel van vsm allemaal..... best veel als ik het zo lees...natuurlijk niet allemaal in één keer gekocht, maar heb er al veel gemak van gehad!
Onze aanvulling: - LUUF voor baby's, bij verkoudheid en verstopt neusje; - dentinox bij doorkomende tandjes; - ong. de hele collectie van VSM voor baby's ; - thermometer en alcohol om deze te ontsmetten; - DARO hoestsiroop; - vitamine D.
Ik heb standaard in huis; Paracetamol arnidol gewone ehbo doos calendula zalf zoutoplossing voor de neus sobrepin (zijn zetpilletjes tegen hoesten, maar weet niet of je die in NL kan krijgen) En ik kan het hier niet krijgen maar als ik in NL zou wonen zou ik een fles thijmsiroop van daro (die speciale voor kinderen) kopen. Verder heb ik in het begin ook chamodent (voor de tandjes) in huis gehad, maar dat hielp hier niet. En ik had infacol voor de krampjes, maar dat heb ik echt pas gekocht toen bleek dat we het nodig hadden.
Ik heb in huis: Paracetamol zetpillen 240 mg. Luuf Vicks Vaporub Bisolvon Neusspray met zoutoplossing Thermometer Alcohol voor het schoonmaken Vaseline Kinderpleisters Charmodent én Dentinox Bepanthen Sudocrem Daktarin (voor geval dat andere middeltjes niet meer helpen tegen luieruitslag) Tjah dat was het wel zo'n beetje..
Poeh, jullie hebben veel! Ik heb: - Iets van vette zalf bij schaafwonden (vaseline oid) - Pleisters (en een gewone verbandtrommel) - Dentinox (bij doorkomende tandjes) - leeg pipetje (om zoutoplossing zelf te maken) - Neuszuigertje - Zetpilletjes - Thermometer - Billenzalf - Talkpoeder Verder ben ik niet zo van de honderd verschillende zalfjes. Vaak zijn het bij baby's toch de zere billetjes (= billen zalf) of een (schaaf)wondje wat meestal beter open kan blijven met een likje vette zalf. De zogenaamde "Blauwe plekken" creme, daar geloof ik niet zo in. Eerdere een koude doek er tegen aan
ik heb voor de jongste sinaspril vloeibaar. zetpilletjes. thermometer zoutoplossing neusspray luuf de collectie van vsm (calendulan, blauwe plekken zalf en muggenzooi) multivitamine tabletjes bethadine en pleisters en verband en steunverband ( liggen hier standaard in de kast) evenals een coolpack in de diepvries en een kruik in de kelder. ook alcohol voor het het reinigen van dingen en dettol maar da's ook standaard hier. en dan nog een hoop zooi voor oudere kinderen en onszelf. al met al een kastje vol. en dan bepanthene billenzalf maar die gebruik ik elke dag
Dat dacht ik ook, maar had laast een flink ei door tegen de muur oplopen op z'n hoofd en met ijs erop naam hij maar niet af. Heb toen toch de arnidol (misschien niet herzelfde als ''blauwe plekken creme'', maar valt denk ik wel in die catagorie) geprobeerd en na 3 x smeren was het flink afgenomen en 's ochtends was hij weg. Het was een ei dat ongeveer net zo veer van z'n hoofd uitstak als z'n neus, behoorlijk dus!
ik vind de resultaten met de vallen en stoten creme (arnica spul inderdaad volgens mij) ook opvallend en zéker de moeite waard om in huis te hebben.. Vooral voor wat AMS al zei, de grote bulten op het hoofd enzo. verder heb ik weinig toe te voegen aan hetgeen al genoemd is
Zo ie zo alles wat al voorbij gekomen is, pleisters heb ik nu ook al nodig gehad (vond ze heel raar op haar vinger) en de vallen en stoten gel werkt heel goed, ook voor jezelf! Echt een wondermiddel, alleen als ik het elke keer zou moeten gebruiken blijf ik de hele dag aan het smeren, gebruik het dus alleen voor de dingen waarvan ik denk dat het echt heel blauw zal worden.
die vallen en stoten gel heb ik ook op mn lijstje gezet, al zal het nog even duren voordat ze t nodig heeft denk ik.
Voor onze baby in huis: - paracetamol zetpillen - LUUF - zoutoplossing (maar eigenlijk doe ik altijd borstvoeding in zijn neus dat werkt een stuk beter) - kamillethee om oogjes te ontsmetten - vitamine D - calendulan zalf - prik weg (nooit gebruikt) - alcohol/dettol - thermometer - vaseline Ik wil nog ORS en dentinox aanschaffen.
Ik heb/had voor muppie dentinox, neusspray en cinababy. Inmiddels ook hoestdrank. maar ik had niks al óp voorraad' ofzo. Maar dat ligt aan jezelf. Bepanthen had ik voor tepelkloven en gebruik ik ook voor haar rode billetjes.
hier i huis: -2 soorten zetpillen (baby en 1+) -urineopvangzakje voor jongens (gekregen op de HAP, maar niet meer nodig gehad) -pleisters (maar nog nooit nodig gehad omdat het altijd in zn mond is waar het bloed) -thermometer -gewone EHBOdoos met extra smalle verbandrolletjes erin -neuszuiger (ok nog nooit gebruikt) -sudocreme dat was het wel volgens mij. Maar heb een jochie wat haast nooit ziek is of ergens last van heeft (zelfs met dubbele oorontsteking en 3 dagen ruim 40graden koorts nog vrolijk) Ik zit er wel heel sterk aan te denken om cursus kinderEHBO te gaan doen
Hier: Zetpilletjes, Neusspray, Neuspeertje, Luuf, Dentinox Pakje gaasjes om vieze oogjes schoon te maken, Muggenbultenspul zal ik straks ook eens halen en een hoesdrankje want meneer is op het moment verkouden. *ook hebben wij een tandenhartje gekregen voor tegen tandpijn* Is een zelfgemaakt hartvormig dingetje om op het rompertje te spelden. Gekocht bij een gesloten nonnenklooster hier in de buurt. Sinds we dat ding gebruiken, géén pijnaanvallen (van w.s. komende tandjes?) meer gehad.... toeval? Of niet? Haha!