Hoi allemaal Ik heb sinds een aantal weken vreselijke nachtmerries. Dit had ik ook in mijn eerste zwangerschap. Nu kreeg ik de tip van de slaap lekker thee van Pickwick dat het moest helpen. Ik twijfel alleen een beetje of die mag als je zwanger bent. Hieronder een foto van de jngredienten.
Volgens mij wordt valeriaan afgeraden tijdens de zwangerschap. Weet niet of dat in deze beperkte hoeveelheid ook geldt.
Valeriaan mag wel, ik neem zelfs de tabletjes (liever niet maar soms is t niet anders.) Dus zou de thee lekker nemen!
Valeriaan is een natuurlijk product en zou geen kwaad moeten kunnen bij een zwangerschap. Het is een rustgevend ingrediënt
Valeriaan word afgeraden omdat er te weinig over bekend is wat voor invloed het heeft op het ongeboren kind. En niet alles wat natuurlijk is is direct goed tijdens de zwangerschap Melatonine is ook een lichaamseigen stof maarmmag niet tijdens de zwangerschap gebruikt worden. Salie is ook natuurlijk maar kan baarmoederkrampen veroorzaken (wat je niet wil tijdens een zwangerschap) Nu is het zo dat een aantal kruiden worden afgeraden, maar zolang je er geen liters van drinkt kan dat ene kopje geen kwaad ga ik van uit Grootste deel is kamille en dat is gewoon prima!
Ik begreep van de verloskundige dat al die kruiden met mate geen kwaad kunnen. Net zoals kaneel. Ze zei dat het ok was of was ik van plan een hele appeltaart ineens op te eten? Ik denk dus dat thee ok is als je er geen liters per dag van drinkt. Vraag het anders voor de zekerheid even aan je vk.