Vinger eraf

Discussion in 'De lounge' started by Vlinder84, Jul 16, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Zojuist hoorde ik een harde klap beneden, gevolgd door een schreeuw. Ik haast me naar beneden en zie een hoop bloed en mijn moeder met haar hand onder de kraan. Haar vinger hing los aan haar hand. Ze is nu naar het ziekenhuis met de buurman en mijn zusje (ik moest thuis blijven voor de loodgieter en mijn fysio grrr). Maar nu vraag ik me af, zou ze nu geopereerd moeten worden? Kan een vinger altijd gered worden? Oh gatvergatver ik zit helemaal te trillen hier en ik kan niets doen! Ik vind het zo zielig...

2. pluys

pluys Fanatiek lid

Jul 30, 2006
    4,587
    1
    36
    Harderwijk
    jeetje joh dat is even heftig!
    Kan me voorstellen dat je helemaal zit te trillen.
    Ik denk dat als de vinger nog te redden is dat het hem tijdens een operatie er weer aan gaan maken. Maar of je dan helemaal onder narcose moet dat weet ik niet.
    Ik wil je wel veel sterkte wensen!

3. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ieeeeeh! Ik ken 2 personen die een vinger missen en die vingers konden niet worden "gered"
    Hopen dat het wel bij je moeder kan!
    Wat is er gebeurt eigelijk?

4. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    :pale: Och sjeetje, bah wat erg voor je moeder joh! Maar ik denk dat dit wel kan, ze moet uiteraard dan geopereerd worden, want t heelt niet zomaar ;) t beste is om de vinger in de melk te gooien of in je mond.. :confused: heb ik s gelezen.. Hou je ons op de hoogte?

5. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Heej muts, jij ook hier (offtopic)

6. Vlinder84

Ik heb gezegd dat ze meteen naar de eerste hulp moet. Ze wou eerst even langs de huisarts, ja doeiii! Ik weet niet wat er precies gebeurt is, de deur klapte dicht geloof ik en haar vinger zat precies tussen dat ijzeren dingetje dat in de muur gaat zeg maar. En zo dus schuin afgesneden...

Zusje belt net, ze zijn nu op de eerste hulp en mijn vader is er inmiddels ook (die heeft denk veel te hard gereden want moest van amsterdam naar Leiden...). Ze krijgt straks twee injecties zodat ze niks meer voelt in haar hand en dan gaan ze kijken hoever de vinger eraf ligt zeg maar... Oh echt, ik heb zo'n naar gevoel hiervan, vind het zooo zielig voor haar!

7. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

Aug 20, 2006
    9,082
    1
    0
    Overijssel
    He bah zeg... wat erg!
    Ik weet niet of en hoe een vinger te redden is, maar ik hoop het zo voor je moeder! Wat zal de schrik er in zitten...!

Ik wens jullie allemaal heel veel sterkte!

8. madelief

madelief Fanatiek lid

Mar 18, 2006
    3,125
    204
    63
    Female
    fokker van Rottweilers en PRT
    Schopp, Duitsland
    goh meid wat erg, hopelijk kunnen ze de vinger van je moeder er weer aan hechten!

9. Mammie Patricia

Mammie Patricia Fanatiek lid

Mar 15, 2008
    1,886
    0
    0
    Oei dat zal wel schrikken zijn geweest!
    & pijnlijk voor je moeder!

Hoe is het ongeluk gebeurt?

*Hopelijk kunnen ze de vinger nog redden!*
    *Ik wens haar snel beterschap!*Sterkte!

10. Wilma

Wilma VIP lid

May 22, 2006
    6,396
    1
    0
    Uithoorn
    Mijn vader heeft dit eens gedaan met de cirkel zaag. Houtje zagen en dan te dicht met je vinger langs t zaagblad...dus net raken.
    Zijn vinger lag ook nogal los, had zn pezen en al door gesneden.
    Maar hij heeft zn vinger nog wel. Welliswaar kan hij hem niet meer buigen bij t laatste kootje omdat er een plaatje in zit...en zn pees was niet echt meer wat mee te doen.
    Maar als ze er optijd bij zijn en de doorbloeding kan nog opgang gebracht worden dan kan het nog zeker er weer aangezet worden hoor!
    Doen ze zelfs bij handen en voeten...een vinger moet dan toch ook lukken?
    En als ik t goed lees issie dr niet helemaal af?
    Dat geeft volgens mij ook meer hoop.
    Sterkte iig!

11. Vlinder84

Bedankt meiden. Hechten kan denk niet meer, moet echt een operatie worden ben ik bang... Gatver, waarom nou weer zij? Dit is verdorie de eerste dag van haar vakantie! Heel het jaar hard gewerkt (en voor 3, want haar beide collega's zijn allebei al een half jaar ziek...) staat altijd voor iedereen klaar, helpt mij al heel mijn zwangerschap met alles (want heb veel last van m'n rug) en dan gebeurt dit. Ze was net zo enthousiast begonnen aan de babykamer...

12. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

May 26, 2008
    9,749
    0
    0
    Oh wat erg! Sterkte voor je mama!

13. Vlinder84

Maar hij is onder narcose echt geopereerd of gewoon gehecht? Heb er echt geen verstand van. Maar moet ze dan bv ook in het ziekenhuis blijven of mag je al snel weer naar huis? Hoe ging dat bij jou vader?

14. alice

alice Fanatiek lid

Aug 16, 2006
    4,014
    0
    36
    Overijssel
    Ooooh bah! Wat zielig! En pijnlijk! Hoop dat het goed komt voor je mama. Dikke knuff

15. peetjuh23

peetjuh23 Fanatiek lid

Oct 9, 2006
    2,351
    0
    0
    overijssel
    Hey meis wat erg voor je moeder! Ik hoop voor dr dat het allemaal goed komt!
    Succes en veel sterkte..

16. prinses

prinses VIP lid

May 20, 2006
    18,334
    1
    36
    Heel veel sterkte! Ik kan me voorstellen dat de schrik er goed in zit.

17. prinses

prinses VIP lid

May 20, 2006
    18,334
    1
    36
    Dit is alleen met tanden zo. Niet met vingers. ;)

18. Wilma

Wilma VIP lid

May 22, 2006
    6,396
    1
    0
    Uithoorn
    Ik vraag t toevallig net aan ons mam want ik was toen nog vrij jong en dat heb ik dus niet mee gekregen of hij onder narcose was toen.
    Hij is volgens mij wel meteen naar huis gemogen die dag.

Edit: Mn moeder heeft t even recht gezet...Het was een topje van zn vinger die er helemaal af lag. En bij zn middelvinger (diegene die ik dus dacht) was het maar voor de helft door (inclusief zn pees dus) en dus niet helemaal er af.
    Zo zie je maar weer hoe je dingen die meer als 20 jaar geleden gebeurt zijn je verkeerd kan herinneren :p
    Maar dan nog...ze zetten handen en voeten (en zelfs penissen :)) ook aan dus dan moet t bij n vinger ook lukken toch?

19. Vlinder84

Haha ja tanden moeten in de melk of in de mond, maar je vinger? Iiih vieze gedachte ook en vooral om het in je mond te doen brrr. Ze heeft er zelf een natte doek omheen gewikkeld en vervolgens heb ik haar in de auto gezet, hoop dat dit voldoende was tot ze wordt geholpen.

Ok Wilma, naja ik hoor het vanzelf wel wat ze gaan doen. Ik hoop dat ze inmiddels de pijnstilling heeft gehad, want ze had erg veel pijn. God ga bijna van m'n graatje bij de gedachte :s

20. Butterfly26

Butterfly26 Fanatiek lid

Apr 4, 2008
    2,746
    0
    0
    Verzorgende VIG
    Utrecht
    Het ligt eraan of de pezen enzo nog heel zijn,
    en idd zoals Wilma zegt kunnen ze hem er nog wel ''aanmaken'' maar dan doet de vinger niet veel meer..
    Ik denk dat ze de vinger verdoven en dat ze gewoon bijblijft..
    Heel veel sterkte !

Share This Page