Slaap/ligging probleem

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door nazli21, 30 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Mijn zoontje van 2 maanden wilt alleen maar op zijn buik slapen.. Op zijn rug begint hij te huilen en maait met zijn armen, als ik hem omdraai op zijn buik binnen no times valt hij in slaap. Maar het probleem is dat hij ook snachts herl snel wakker wordt op zijn rug. Ik heb hem een paar keer op buik laten slapen en in zijn diepe slaap omgedraaid, maar het helpt niet echt binnen een kwartier is hij wakker. Hij heeft ook verborgen reflux en ik denk dat hij daarom op zijn buik lekkerder ligt. Op zijn rug komt het melk terug en slikt hij weer terug.

Overdag is het geen probleem, maar snachts, ben gewoon bang voor wiegedood. Dat hij gaat stikken:(.

Inbakerendoe ik niet meer, mag geloof niet bij reflux. Maar is ook niet prettig voor zoontje als het melk terugkomt.

HEbben jullie tips of ideeen?

2. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ik liet ze gewoon op hun buik slapen.
    Als een baby op de buik ligt en de maaginhoud komt omhoog zal dit gewoon naar buiten lopen. Op het matras, matrasbeschermer etc. Als een baby op de rug ligt en gezicht omhoog kan het juist nergens naar toe, behalve in de mond blijven staan (evt 'overstromen').
    Ik vond daarom buikslapen ook prettiger ;)

Je hebt van die matjes die je onder het matras kan leggen die bij stoppen van ademen reageren en gaan piepen. Misschien is dat iets?

Hier lagen ze wel op een aerosleepmatras. Alles komt dan in de top laag en ze liggen minder in hun eigen spuug.

3. X11

X11 Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.768
    1
    0
    Bij verborgen reflux is buikligging veiliger, omdat kinderen dan niet kunnen stikken in de omhoog komende voeding, (stroomt dan namelijk zo het mondje uit, in rugligging stroomt het terug de slokdarm en/of luchtpijp in).
    Lekker op de buik laten dus, want is ook prettiger voor je kindje: veel minder pijn van maagzuur.

4. Lala2

Lala2 Niet meer actief

Hier hetzelfde.. ik heb een aerosleep matras mar durf hem dus ook niet op z'n buikje te laten slapen Snachts. . :( ik leg hem in z'n zijslaper dat gaat wat beter maar toch niet zo goed als op z'n buikje :(

5. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama

Ik ben ook bang voor snachts dan.. Is de zijslaper niet gevaarlijk? Als ik op internet lees wel..

6. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Ik heb geen aerosleep matras. Is een beetje duur, maar helpt die wel echt? Kunnen ze erdoorheen ademen?

7. tessa321

tessa321 Fanatiek lid

13 feb 2013
    1.055
    178
    63
    Gelderland
    Misschien is op de zij laten slapen en idee? Onze zoon ligt zo met een opgerolde handdoek voor zijn buik zodat hij niet op zijn buik kan rollen.

8. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Aerosleep + nanny pad sensor matje. Ik sliep met een gerust hart!

Nu heb ik het padje niet meer nodig want hij kruipt het bed door waardoor het alarm wel eens afging omdat hij naar het hoofdeinde was gekropen :p

9. Lala2

Lala2 Niet meer actief

Een zijslaper heeft een zacht stukje voor hem waardoor hij niet op z'n buik kan rollen. Dat gaat wel redelijk maar hij slaapt het beste op z'n buik. Het is afwachten tot hij kan rollen dan mag hij het zelf bepalen en is hij sterk genoeg.

10. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.317
    23.469
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik zou m gewoon op zn buik leggen. Hier vanaf 4 weken ook gedaan.

11. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

9 nov 2013
    4.130
    2.517
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Hier lag mn zoontje ook vanaf 8 weken op zn buik. Denk dat beter slapen altijd veiliger is dan weinig slapen.
    Op de buik kunnen ze hun warmte minder goed kwijt. Dus blijf erop letten dat je baby het niet te warm heeft. Voelen in het nekje.
    Aerosleep matje heb ik ook. Is sowieso fijn met al dat spugen want je gooit m zo in de was en de droger.
    En een babyfoon met camera vind ik fijn.

12. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Hier ook vanaf 4 weken op zijn buik. Vanaf dat moment kwam er rust in de tent. Nog steeds wordt hij wakker als hij op zijn rug ligt.
    Ik zou er dus ook aan toe geven maar ik snap echt dat je het eng vindt.

13. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier ook vanaf 7/8 weken op z'n buik gelegd. Voor iedereen een stuk meer rust en dat vind ik toch wel erg belangrijk!

14. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ja ze kunnen er echt door ademen.

Misschen 2e hands een optie? Ze mogen in de 60graden was..

15. MamavC

MamavC Niet meer actief

Ik zou het ook gewoon doen. Vooral overdag zodat ie het oefent. Beter dan een onrustige baby die zijn rust niet kan pakken.
    Onze dochter slaapt op haar buik sinds de 3e maand omdat ze toen zelf kon draaien. Ze wil het liefste de hele dag op haar buik liggen en dat doet ze dus ook.
    Ze kan zich tot handen en knieeen opdrukken en terugrollen.

16. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Hier vanaf dag 2 op zn buik. Zn nek was toen al sterk genoeg om zn hoofd te kunnen draaien plus hij lag naast me in de co-sleeper. Ik maakte me dus al gauw geen zorgen meer.

17. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Mijn zoontje slaapt al vanaf zijn 3e week op.zijn buik, maar dat was alleen overdag. Snachts heb ik hem een paar keer snachts op zijn buik laten slapen. Het is wel goed gegaan, maar ik vind het gewoon eng. Hij slaapt nu ook op zijn buik.

Ik.zal 2e hands wel.kijken of ik een aerosleep kan vinden.

18. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Dit inderdaad!

19. Traveller

Traveller Lid

18 aug 2011
    68
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook een huilbaby met verborgen reflux. En dus een onrustige slaper.
    Hij slaapt ondertussen wel op z'n rug: ingebakerd en in een schuin bedje, maar ik vermoed dat hij prettiger op z'n buik slaapt. Tijdens de ziekenhuisopname lieten ze hem bv wel op z'n buik liggen (hij lag toch aan de monitors) en was hij veel rustiger. Thuis heb ik t tot nu toe niet aangedurfd.
    Gezien de andere reacties en aangezien hij nu 14 weken is, misschien toch een keer proberen.
    Overigens goede ervaringen bij de oudste met de babysleep (kussen voor slapen op de zij), maar daarvan wordt weer gezegd dat t niet s nachts mag....
    Lastig allemaal hè?!

20. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Ik laat hem gewoon op zijn buik slapen en het gaat gelukkig goed.. hopelijk gaat het verder zo..

Deel Deze Pagina