Een goed ritme qua voeden

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door Lolaatje, 11 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lolaatje

Lolaatje Actief lid

16 mrt 2007
    200
    0
    0
    Groningen
    Hoi Ilja,

Ben ik weer met een vraagje. Elise is nu helemaal overgegaan op de flesvoeding. 's avond om 19.00 krijgt ze nog een flesje (ca. 120 cc) en we laten haar dan doorslapen totdat ze uit zichzelf wakker wordt. Dit is vaak om ca. 2.00 a 3.00 uur. Ze drinkt dan 135 cc en valt direct weer in slaap tot een uurtje of 6.00. Ook dan drinkt ze 135 cc en valt weer in slaap. Maar dan komt ze om 8.00 uur en drinkt ca. 110 cc. Dan om 10.00 uur en dan begint het geklooi. Telkens om de 2 a 3 uur lijkt ze vreselijke honger te hebben en drinkt dat ca. 60/70/80 cc.

Ik zou graag willen dat ze overdag een beter ritme krijgt qua drinken. Het liefst iedere 4 uur natuurlijk, maar om de 3 uur vind ik ook nog best. Ik heb geprobeerd het wat te rekken, maar dan is ze helemaal van streek en huilt ze de hele tijd. Dus geef ik haar maar weer wat. Gisteren zijn we bijvoorbeeld aan de wandel geweest en voor die tijd heb ik haar nog drinken gegeven. We zijn 2 uur weggeweest, waarvan ze een half uur hysterisch heeft liggen te huilen, op zoek naar de fles.

Ik heb zitten te denken: zal er 's nachts teveel tijd tussen de voedingen zitten? Zou het misschien een oplossing zijn om haar om 23.00 uur wakker te maken en dan nog een flesje te geven? Van 7.00 tot 2.00 is natuurlijk wel heel lang......misschien dat ze daar nog iets te jong voor is?

Als je tips voor me hebt....Heel graag!

Groetjes,
    Henriet

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Gezien haar leeftijd zou ik inderdaad adviseren om haar 's-avonds wakker te maken voor een fles. daarbij kan je de flessen ophogen naar 150cc. Echter als ze die volledig opdrinkt moet je niet a 2 uur een fles gaan geven.

Ilja

3. Lolaatje

Lolaatje Actief lid

16 mrt 2007
    200
    0
    0
    Groningen
    Voortaan zullen we haar wakker maken voor de laatste fles, kijken hoe het dan gaat.

Dan nog even m.b.t. de 150cc. Dit krijgt ze namelijk nooit op. Ik biedt haar altijd 135 aan (120 water + voeding), maar eigenlijk zelden dat ze het op krijgt (behalve 's nachts). Ze heeft om 12.30 nog 80cc gedronken en 2 uur daarvoor ook. Nu wil ze eigenlijk wel weer (kan ik me ook wel voorstellen na die hoeveelheid). Ik was eigenlijk van plan om pas om 15.30 weer te geven, hopelijk drinkt ze dan wat meer.

Is dit de juiste manier? Of kan ik nog iets anders doen om te zorgen dat ze een grotere hoeveelheid in 1x drinkt?

Groetjes,
    Henriet

4. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Zorg voor een goede speen, niet te klein en dat ze niet steeds elke twee uur 80cc drinkt. dit is dan haar ritme, maar niet de goede.
    Drinkt ze i het begin toch 80cc, geef dan niet na twee uur weer melk. Anders wend ze er nooit aan.

Ilja

Deel Deze Pagina