spugen in golven

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Jippo, 4 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jippo

Jippo Lid

13 apr 2008
    75
    0
    0
    mijn zoontje van een maand gaf zojuist na de voeding (borst) ineens twee hele grote golven melk terug, ben best geschrokken... echt alles kwam eruit. moet ik hier iets mee of kan dit soms gebeuren?

2. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    als hij verder alert is er volgens mij niks ernstigs. het kan éénmalig zijn. het kan zijn dat hij snel weer aangeeft dat hij honger heeft, dan kun je hem gewoon voeden. blijft hij nou spugen dan kun je beter even de arts bellen. maar het kan gewoon gebeuren,

Groetjes, Miranda

3. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Niets aan de hand. Gebeurde bij ons de eerste 1,5 maand regelmatig. Als het elke dag is bij de meeste voedingen dan zou ik arts raadplegen, maar dit kan vaker voorkomen hoor.

4. randi

randi Niet meer actief

zoals al gezegd als het bij elke voeding gebeurd moet je ermee naar de dokter want dan kan het zijn dat zijn maagklep niet goed afsluit ( komt meestal alleen bij jongens voor bij meisjes vrijwel nooit) maar als het maar af en toe eens gebeurd moet je je geen zorgen maken ;)

5. Geaaaaaatje

Geaaaaaatje Bekend lid

31 mei 2007
    556
    0
    0
    Friesland
    Het kan als het veel gebeurd een vernauwing van de maaguitgang zijn. Dit heb ik vroeger zelf ook gehad. Dit komt inderdaad vaker voor bij jongens, maar bij meisjes kan dus ook. Maar jij hebt een zoontje...las ik.

6. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.397
    3
    0
    Bij ons meisje gebeurde het de eerste 1.5 mnd ook wel eens, soms een paar keer per week. Meestal als ze sochtends heel gulzig (te)veel dronk en druk was. Alles kwam er met grote golven uit. Maar binnen een uurtje wilde ze dan weer drinken hoor, en er was echt niks aan de hand.

Ze had die eerste tijd wel meer last ook van melk teruggeven, en daar werd ze onrustig van, met als gevolg zo'n golf. We hebben haar bedje daarom een tijdje met het hoofdeinde omhoog gezet, en ik hield haar na het drinken wat meer rechtop zodat de melk kan zakken.
    Misschien had het bij mij ook te maken met een hoge melkproductie: ze kon de stroom melk niet altijd aan.

Je merkt het wel aan je kindje als er echt iets aan de hand is. Een keertje alles eruit gooien kan geen kwaad.
    Het is wel vervelend, want werkelijk alles zit eronder ;)

7. GhitaThakoerdin

GhitaThakoerdin Niet meer actief

bij onze dochter gebeurde dit altijd totdat we over zijn gestapt op flesvoeding.. en nutriton eraan hebben toegevoegd.. dat is speciaal voor spugende babytjes zeg maar.. is van nutrilon en het heet johannes broodpitmeel.. misschien eens proberen? je mag het ook vermengen met borstvoeding alleen dan wel in de fles natuurlijk...

Deel Deze Pagina