3,5 en angstig

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Caithlin79, Nov 25, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

May 21, 2006
    6,208
    3
    38
    Onze ene dochter is van zichzelf al snel bang voor bepaalde dingen, maar de laatste tijd wordt het toch snel erger. Ik maak me een beetje zorgen daarover.

Geluiden vindt ze voornamelijk eng. Wc doortrekken, onverwachte geluiden (zoals een stofzuiger die aangaat zonder dat ze het in de gaten had) en geluiden buiten als ze op bed ligt.
    Ik heb niet het idee dat ze supergevoelige oren heeft, want harde muziek of schreeuwende/krijzende kinderen doen haar niets.

Ook is ze de laatste tijd steeds vaker bang in het donker. Ik weet dat dat redelijk normaal is, maar ik merk dat ze er steeds meer last van begint te krijgen. Ze verzint allerlei dingen om maar niet alleen in haar bed te hoeven liggen (buikpijnen, dorst, knuffeltje zoek etc.). Ze heeft al een nachtlampje en de grote lamp in de gang is aan, maar toch is ze snel angstig.

Zijn er meer kindjes van haar leeftijd die hier nu meer mee te maken hebben? Zou het weer een fase zijn die bij deze leeftijd hoort?

2. Sensea

Sensea Niet meer actief

er stond gister toevallig een advertentie in onze krant hierover met de link van een website. Home misschien vind je er herkenning?

3. Joyce84

Joyce84 VIP lid

Nov 24, 2006
    5,350
    0
    0
    administratief medewerkster
    Rotterdam
    hier ook hoor, alleen is mijn zoontje jonger en hij heeft er al een tijdje last van. Hij is bang in het donker, durft nergens in als we bv op de kermis zijn, vind idd harde, onverwachte geluiden ook eng. Heb de oplossing nog niet gevonden, dus lees ff mee.

4. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

May 21, 2006
    6,208
    3
    38
    Bedankt voor de link Blup! Ik heb even gekeken en de site heeft als doelgroep volgens mij iets oudere kindjes, die al naar school gaan en kunnen lezen.
    Dus ik denk niet dat ik er zelf op dit moment iets aan heb.

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,227
    7,275
    113
    Female
    Brabant
    Eva is ook regelmatig wat angstig. Als er een brommer voorbij komt klampt ze zich aan me vast. En zegt vervolgens: ik ging gewoon even kijken waar de brommer naartoe ging! Dus ze is wel bang, maar wil liever niet laten merken dat ze bang is. Ook 's nachts wordt ze wel eens bang wakker, dan kijkt ze in het rond en ziet het er allemaal toch anders uit, dus dan laat ik even zien wat het is en dan is het weer goed. Ik probeer er met haar echt over te praten (al duurt het altijd even voor ze zegt wat er is, maar aan haar lichaamstaal zie ik dat ze bang is), dus ik vraag of ze ergens van geschrokken is/bang is en waarvoor dan. Dan zeg ik dat het er inderdaad wel raar uit ziet zo in het donker, maar dat het gewoon haar speelgoed (oid) is en dat ze niet bang hoeft te zijn. Dat werkt hier altijd goed. Een paar maanden terug is het wel een groot drama geweest, ze was bang voor iets wat ze op een dvd had gezien en we hebben toen een week gehad dat we haar nauwelijks getroost/weer in slaap kregen.

6. Sensea

Sensea Niet meer actief

ow da's jammer caitlin. zit er geen gedeelte voor ouders bij dan?

7. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

May 21, 2006
    6,208
    3
    38
    Jawel, maar voornamelijk om aan te geven hoe de site voor de kinderen werkt, en dat is dus om op een kinderlijke manier angst uit te leggen en ze ermee om leren gaan.
    Maar wel dat ze het zelf lezen zeg maar.

Share This Page