Mijn zoontje is 8 weken en het valt mij ineens op ( sinds vorige week) dat hij eigenlijk altijd huilt voordat hij in slaap valt. Leg ik hem in zijn bedje of in de kinderwagenbak dan begint het met huilen en eindigt het vaak met krijsen ( soms zelf zo erg dat hij er schoor van is). Ik laat hem nooit over zijn toeren gaan, maar wordt er wel een beetje moedeloos van om hem iedere keer op mijn arm te moeten nemen. Dan slaapt hij namelijk wel zo in. Herkent iemand dit en heeft iemand een tip hoe ik dit het beste kan aanpakken.
hoi hoi dit herken ik wel mijn zoontje deed dat ook, ik heb hem gewoon eens laten huilen en vanaf toen ging het stukken beter, hij is nu 19 weken en slaapt veel en makkelijk dankzij deze oplossing, wel even doorzetten maar et helpt wel.
Dank voor je reactie Mauzie, bij mijn zoontje begint het altijd gelijk met huilen en niet met " jammeren" zoals je vaak hoort. Was dat bij jouw kindje ook het geval? Op een gegeven moment wordt het zo intens dat hij gewoon schoor begint te worden en dan pak ik hem alweer op....een aai over zijn bolletje, speen o.i.d helpt dan niet eens..
ja dat was bij hem ook zo...hij hield zelfs de lucht aan :S maar gewoon doorzetten anders leert hij het niet...klinkt erg ingewikkeld en onmogelijk ik weet ik dacht dat ook maar bij mij heeft het geholpen nu slaapt hij lekker snachts en overdag slaapt hij ook geregeld...wat heel erg belangrijk is leer hem aan wakker in bed te leggen en muziekje aan zo leert hij heel snel dat hij moet gaan slapen! Succes!!!