Mijn baby is, volgens mij, kerngezond. Slaapt goed, eet goed en groeit goed gelukkig. Alleen ik vind hem onwijs ontevreden. Hij moet de hele tijd vermaakt worden en kan echt geen 15 minuten even lekker rustig in de box liggen. Hij ligt daar maar te dreinen. Nu hij kan omrollen is het nog erger geworden. Op z'n rug liggen vind ie echt niet zo leuk meer maar als ie op zijn buik ligt is het natuurlijk na een paar minuten ook niet meer leuk, veel te zwaar. Gaat dit over?
Ik neem aan dat hij iets in zijn box heeft waar hij zich mee kan vermaken? Zoals bijvoorbeeld een activity gym? Babies van deze leeftijd kunnen zich over het algemeen nog niet lang concentreren op iets (verschilt ook uiteraard per kind hoe lang), dus je kan niet van ze verwachten dat ze zich half uur alleen vermaken. Hoe ouder ze worden en hoe zelfstandiger ze worden hoe beter ze zich kunnen vermaken. Mijn zoontje vermaakte zich trouwens uitstekend met zo'n babygym. Dat hield hij zo'n 20-30 minuten vol en dat is al lang hoor. En tegen de tijd dat hij uitgespeeld was was het bed tijd (hij was toen per keer 1,5 uur wakker). Het ouder ze worden hoe beter ze zich kunnen vermaken. Komt goed.
Eva had dit ook heel erg, toen ze ging omrollen met 4 maanden ging het juist veel beter, vanaf toen lag ze gewoon hele dag op haar buik te spelen. Eva werd pas echt wat makkelijker toen ze zich een beetje kon verplaatsen, met 6 maanden (toen ging ze nog wel achteruit, maar goed )
Eva sliep trouwens weinig overdag, maar goed, meer lukte gewoon niet omdat ze gewoon niet ging slapen...
Hij heeft idd genoeg te spelen. Ook slaapt hij overdag genoeg. Hij is overdag 1,5-2 uur wakker voordat ie naar bed gaat en hij slaapt dan 1-2 uur. Lijkt mij genoeg! Ik weet het niet, hopelijk gaat het beter als hij kan kruipen. Ik heb het idee dat hij ook gewoon meer wil dan hij kan.