Wie herkent dit??? Ineens komen er weer ongelukjes zo'n aantal per dag. Te duk bezig met spelen/tv kijken/tekenen. We kunnen er momenteel niks van zeggen. Zo gaat het op het kdv heel goed, vandaag thuis weer 3 onderbroekjes nodig... S nachts ook niet altijd droog. Er zijn geen spannende dingen momenteel zoals verjaardagen ofzo. Hoe ging dat bij jullie? 'S nachts duurt toch over het algemeen langer dan overdag?? Alvast bedankt voor jullie reacties!!
Ja mijn zoontje was op zijn derde verjaardag overdag zindelijk en heeft ook een hele periode geregeld ongelukjes gehad. Er was ook geen peil op te trekken. Het werden er wel steeds minder, maar pas toen hij bijna vier was, had hij eigenlijk geen ongelukjes meer. Komt echt vanzelf goed! Ik zei altijd 'geeft niks, kan gebeuren', gaf hem een schone (onder)broek en besteedde er verder geen aandacht aan. Oh 's nachts is hij nog steeds niet droog, dus gewoon een luierbroekje aan. En die is 's ochtends soms droog, en soms drijfnat.
Mijn oudste. Was een jaar overdag zindelijk. Tot de tweeling geboren werd en hij naar kleuterschool ging. Soms wel tot 6 natte broeken per dag, geen blaasontsteking oid. We hadden alles geprobeerd maar alleen het negeren en accepteren en wetend dat ie voor ie 18 is, vast wel zindelijk zal zijn sinds een maand is J. s nachts droog! En gaat het overdag ook beter. Juf stuurt hem regelmatig nog naar de wc en wij ook.
Hier wel herkenbaar.. Blijkbaar was de lol er toen even af. Inmiddels vindt ze zichzelf er echt te groot voor. Mar inderdaad... Voornamleijk thuis als e lekker aan het spelen was. Gewoon geen zin en dan oops te laat!
@jucade: wat herken ik me in jou stukje. alleen bij ons geen geboorte maar een verhuizing. ik vind het heel moeilijk om te negeren en te accepteren, maar het is wel hoe het moet. hier dus een meisje van bijna 5 (ja ik weet het) die met ruim2jr zindelijk was en rond onze verhuizing ging het helemaal mis. blaasontsteking is het nooit geweest, medisch is er niks aan de hand. ze kan het wel als we een dag op stap gaan (dierentuin, opa en oma, verjaardag) maar thuis en op school gaat het nog bijna dagelijks mis. ik hoop dat het beter gaat als ik over 2maandjes thuis werk, want ze geeft al een hele poos aan dat ze het niet leuk vind als ik ga werken. verder kan ik je alleen maar meegeven dat je veel geduld, onderbroeken en broeken nodig zal hebben. (o en een goede wasmachine) geen echte tips, maar wel een hart onder de riem. liefs doris
Herkenbaar dus! Onze oudste, nu bijna 3,5 was in de week van de geboorte van haar zusje ineens helemaal zindelijk zowel 's ochtens als 's avonds. Wij dachten HUH! Hoe kan dit nou, je hoort juist dat het dan niet goed gaat met zindelijk door veranderingen. Maar ipv natte broeken gong ze iedere nacht spoken. Ten einde raad dat ze heel de navht ons wakker hield... Zou het met de verandering te maken hebben van zowel een zusje als ineens droog?? Na een week of 2 weer natte broekjes en ze bleef spoken. Ik heb haar een luierbroekje gegeven 's nachts en .... Het spoken stopte maar 's nachts droog was passe. Ergens denk ik: had ik niet moeten doen maar mn nachtrust is ook heel veel waard!! De ene keer 2 dagen droog.. Ole, dan toch weer mis. Een kennis zei; je moet ze het vertrouwen geven dat ze het kunnen dus geen luierbroekje meer geven. Maar iedere nacht een kindje die huilt omdat ze een nat bed heeft....... Geduld is soms lastig!
Inkie: met dat vertrouwen hebben ben ik het wel eens.. Maar dan moet er ook een redelijke kans zijn dat het goed gaat. En als ze 6x per nacht wakker schrikt omdat ze bang is in bed te plassen... Lijkt een luierbroekje me echt geen slecht idee Wellicht kun je het potje op d'r kamer zetten en uitleggen dat ze er evengoed gewoon op mag plassen omdat een luierbroekje gewoon uit en weer aan kan. Maar dan heeft ze in ieder geval snachts geen stress meer.
Ja dat potje staat er al een tijd. Het is nog steeds een verrassing, ene keer droog andere keer niet..
Hier is dochterlief nu bijna 1 jaar zindelijk. Ging meteen goed, volledig vanuit haarzelf. Maar sinds n aantal weken gaat ze te laat naar de wc. Is ze te druk met spelen en gunt zich niet de tijd om te plassen. Dus regelmatig een natte onderbroek en sinds deze week ook vaak een natte broek/maillot/legging... Erg jammer. Ik probeer er geen aandacht aan te besteden en zelf houd ik de tekenen van moeten plassen in de gaten. Maar eigenlijk wacht ze dan al te lang...