Baby's temperatuur te laag

Discussion in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' started by Nika12, Feb 12, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nika12

Nika12 Actief lid

Mar 19, 2013
    160
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo!

Mijn dochter is 12 dagen oud. Ze is geboren via een geplande keizersnede bij precies 38 weken zwangerschap.
    Ze woog bij geboorte 3000 gr. en afgelopen zondag 2820 gr. Ik geef borstvoeding wat ondertussen goed op gang lijkt te zijn.

Nu leek het afgelopen weekend alsof het op temperatuur houden goed ging en dus hebben we op advies van de kraamverzorgster (die zondag voor het laatst was) het mutsje afgezet en zijn we vanaf maandag de kruik gaan afbouwen. Ik temperatuur nog twee keer per dag en vanmorgen was haar temperatuur opeens 35,9 C. Mutsje weer opgezet en met een kruik in bed gelegd en na een uur was de temperatuur 36,6 C. Vanmiddag echter was het weer 36,3 C. Ze heeft nu steeds haar mutsje op en ligt met een kruik in bed. Ze lijkt niet suffer dan anders en drinkt ook goed. Moeten we afwachten en over een paar dagen weer proberen af te bouwen met de muts en de kruik? Kunnen we er op een andere manier nog iets aan doen? En klopt het dat we moeten wachten met naar buiten gaan totdat ze zich echt goed op temperatuur kan houden?

2. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Staff Member

Mar 9, 2010
    2,192
    5
    38
    Hoi hoi,

Ik denk dat je te snel hebt afgebouwd. Ik zou eerst het mutsje af doen en dan eerst kijken wat de temp doet een paar dagen. Als je tempt nadat ze uit bed komt, en hij is dan boven 37.2, dan pas ga je de kruik weghalen. En dan eerst overdag en dan pas in de nacht. Ook dag en nacht scheelt een hoop. De temp mag niet onder de 36.8 zijn, als je er alles aan doet om de temp hoger te krijgen en het lukt niet, zou ik even een huisarts raadplegen.

Ga over een week nog eens proberen af te bouwen.

Naar buiten mogen ze inderdaad pas als ze zich goed op temp kunnen houden, maar er mag gerust een kruikje mee in de wagen hoor.

Groetjes Adrienne

Share This Page