Wauw! Bedankt voor al jullie reacties en tips Ik zag de pickwick thee weltrusten voorbij komen, die heb ik gisterenavond 1 kopje gedronken. En ik moet zeggen heb best goed geslapen Wel wakker geworden maar viel wel weer in slaap. Welke kruidenthee word dan afgeraden, alsof er niet zat afgeraden word haha. Tabletjes ga ik niet innemen, elk slaap dingetje wat ik in mijn handen heb gehad mag niet gebruikt worden tijdens zwangerschap, dus geloof ook niet dat er nog pilletjes bestaan die wel mogen. Een wondermiddel zal er dus nooit komen haha zo wennen we in ieder geval aan de slapeloze nachten die nog komen Oja melk en honing, lijkt me een supertip maar ik lus geen melk Comedy central haahah ja is beter als die gillende grieten allemaal Ik heb nu de zender ID gevonden. Politiezaken etc. Ook wel boeiend. Mocht er toch nog een wonder middeltje bestaan Meld je even!!
Haha id werkt bij mij juist heerlijk slaapverwekkend net als nat geo wild heerlijke monotone stem. Heb niet zo'n probleem met doorslapen maar eerder met inslapen. Ennuh smiddags gewoon even een uurtje meepakken hoor. Misschien slaap je juist wel slecht door het gebrek aan slaap. Ik ga vanmiddag ook even een uurtje liggen, ook al slaap ik meestal niet ik rust toch uit en dat schijnt bij mij goed te werken.
Ik heb het rond jouw termijn ook gehad. Bij mij ging het na een tijdje wel weg. Ik heb er smiddags wel gewoon aan toegegeven, elk beetje slaap was meer dan welkom toen! Of het nou snachts of smiddags was, aangezien niet smiddags slapen mij niet hielp savonds beter te gaan slapen ben ik er maar aan gaan toegeven. Dacht eerst namelijk hetzelfde als jij. Ik zou dus gewoon gaan slapen wanneer je moe bent, je lichaam kan die energie maar al te goed gebruiken nu!
Ik lag 2 weken terug wakker van de stress en heb de volgende dag maar de VK gebeld. Zij gaf aan dat ik nu inderdaad geen melatonine mag. Dat beïnvloedt namelijk de hersenen van de kleine nu. Ik wil de baby niet opzadelen met een slaapstoornis... Maar een homeopatisch kalmeringsmiddel mocht wel. Het was even zoeken naar iets zonder andere potentieel schadelijke stoffen, zoals hop, maar het is denk ik gelukt. Ik heb iets van Vogel, met passiebloem en citroenmelisse. Ik merk dat het bij mij helpt; als ik 's nachts wakker wordt raak ik niet meteen in paniek bij de gedachte 'als ik nog maar slaap'. Dus ik blijf rustiger en val dan ook eerder weer in slaap. Verder gebruik ik nu ook heel rustige muziek en dat lijkt ook te helpen. Gewoon op de telefoon, met oordopjes.
Het hoort er bij.. heb er ook last van. Ga laat naar bed en ben rond 02:00 uur klaarwakker tot uur 5/6 Ik probeer cafeïne te vermijden.. dat helpt vaak
Een wandeling 's avonds en dan een hele warme douche als je thuis bent. Ik ging 's avonds regelmatig naar het strand met m'n vriend. Ik weet niet of het de frisse lucht of de zeelucht was, maar het hielp heel goed. Ik was bevallen in december, dus in de vrieskou waggelde ik zelfs op het strand Warme melk met een anijsblokje doet ook wonderen
Ik denk dat ik wel een goeie combi-tip heb, wat mij in elk geval helpt. Ik was vanaf 32 weken ook 10 x per nacht wakker (plassen, pijn in botten, niet meer inslapen) en helemaal gesloopt. Ben nu 38 weken. Zelfs temazepam gekregen, maar voordat ik dat wilde gebruiken wilde ik nog 1 x iets anders proberen (vond temazepam echt het uiterste redmiddel en eng). De volgende combi doe ik,komt ie: - Geen cafeine na 15.00 uur 's middags - Ik slaap altijd met oordoppen. - Ik eet iets vochtafdrijvends (broccoli, bloemkool, bij mij werkt ook aardbeikwark), einde van de middag. Zo raak ik al wat vocht kwijt en hoef ik 's nachts minder vaak te plassen. -Niets meer drinken na 19.00 uur (ook voor minder plassen). - Wat mij mij ECHT helpt is Bach Bloesem Rescue Night. Die neem ik nu elke avond. Ik word dan nog wel wakker 's nachts (met draaien, pijn, plassen etc.) maar slaap daarna heel makkelijk weer in. Echt een aanrader! - Uiteraard slapen met de kussens (1 x hoofd, 1 x buik, 1 x tussen benen). - Mocht de pijn 's nachts toch te hevig zijn (heb ik sinds bach bloesem eigenlijk geen last meer van omdat ik er door slaap), dan paracetamol erbij. - Als ik einde van de ochtend merk dat ik toch moe ben (heb nog twee kids lopen), dan ga ik echt even een uurtje slapen. Met deze combi weet ik het nu goed te redden, vooral de bach bloesems werken goed (wel eerst paar dagen uitproberen voor conclusie trekken). Het is misschien allemaal niet ideaal maar wel de overlevingsmodus die bij mij goed werkt. Bovendien is oververmoeidheid ook niet goed voor je dus dan maar zo. Ik word nu misschien nog maar 2 x per nacht wakker om te plassen en kan dan snel weer inslapen. Succes!!!