Hoi meiden, Dit is misschien een beetje een rare vraag maar ik stel hem toch.. (daarnaast ook vooral een beetje vroeg met 16 weken maar was gewoon al een beetje aan het nadenken) Mijn man en ik waren gisteren aan het kletsen over geboortekaartjes. Sinds ik weer iets aparts wil ben ik dan ook maar op tijd aan het kijken (Pinterest is niet altijd even handig, geeft je veel te leuke ideeën ) Maar nu kwam dus ter spraken hoeveel kaartjes er moeten komen en voor wie. Mijn man is er echt simpel in wat dat betreft; doe maar een mail, ik zie mijn familie nooit en dat kaartje gooien ze toch weg... een mail is goed genoeg want ze komen toch niet langs.. Uhm, tja, erg duidelijk... maar voor mij een beetje een 'mind flip'. Oké, ik had zelf in ieder geval ook al bedacht om niet alle neven en nichten een kaart te sturen (alleen naar de ooms en tantes, dan weet iedereen het snel genoeg).. maar ook naar de ooms en tantes hoeft er voor hem geen kaart. Hij vind het wel best zo via een email. Voor mijn kant van de familie doe ik het lekker zoals ik het wil en er gaan dus wel een aantal geboortekaartjes uit maar nu ben ik dus wel benieuwd hoe jullie zo een email zouden aanpakken.. Ja, ik snap dat er genoeg mensen zijn die dit een stom idee vinden en het zelfs misschien wel schandalig vinden dat we niet gewoon kaartjes sturen maar we gaan het toch gewoon zo doen dus aub geen berichtjes over hoe stom het is..., daar voel ik me alleen maar sip door Ik wil er dan wel een soort hippe email van maken.. niet alleen een tekstje, maar wel plaatjes, kleurtjes of wat dan ook erbij om het wat aan te kleden. Wat zouden jullie zo een 'geboorte email' aankleden? Ben super benieuwd! Groetjes Lisa
Hou je er wel rekening mee dat je mail misschien in de spambox van mensen terecht zou kunnen komen en dat ze het wellicht helemaal niet lezen/zien?
Inderdaad! Goed punt.. eerlijk denk ik dat het mijn man zelfs dan weinig zou uitmaken, maar ik zou dat wel erg vervelend vinden
Wat misschien leuker en verrassender is, dan een mail, is een website te maken, van een enkele pagina, waarop je je helemaal uitleeft op de geboorteaankondiging, eventueel met behulp van pinterest waar je ook foto's van jullie kindje bij plaatst (via de mail zijn deze niet altijd te zien). Je kunt mensen dan de link door mailen. Daar kun je iets heel creatiefs van maken, vind ik persoonlijk leuker dan een email.
Maantje, was een leuk idee! Dat is inderdaad slim, vooral voor de plaatjes e.d. en inderdaad leuker dan een mailtje Tof! Dank je wel voor het meedenken, super lief.
Oh en hou er ook rekening mee dat hoe jij iets op het scherm afbeeld bij een ander na openen er met een andere resolutie etc. anders uit kan zien. Met een kaartje heb je dat minder. Er zijn ook hele eenvoudige kleine kaartjes te krijgen is dat misschien wat? Dan komt het altijd over zoals je het bedoeld hebt. Of zelf iets maken, uitprinten en opsturen?
Met het maken van een website zijn er zoveel mogelijkheden. Je kunt het helemaal persoonlijk maken de link kun je dan ook versturen via sms, email, facebook etc. Graag gedaan
Je kan de pdf-proefduk gebruiken om te versturen... doen ze bij mijn man in het bedrijf als er een collega een kindje heeft gekregen..
Vanuit zijn kant van de familie eerlijk gezegd niet (best erg eigenlijk).. We zien ze twee keer per jaar, bij de verjaardag van mijn schoonmoeder en de verjaardag van mijn man zijn opa.. Ze zijn nog nooit hier thuis geweest in de zes jaar dat we samen zijn. Voor mij hoeven ze eerlijk gezegd ook niet echt te komen ofzo, heb ze (zelfs zijn broer en zus) nooit hier gezien. Ergens voelde ik me wel verplicht om 'iets' te doen (misschien wel vooral omdat er anders weer heel veel commentaar en gemopper komt vanuit mijn schoonmoeder ) Voor mijn kant van de familie zou ik het wel jammer vinden en hun krijgen wel een kaartje. Ik vind dat wel erg belangrijk en mijn kant van de familie is wat dat betreft ook echt veel meer betrokken bij ons en bij de zwangerschap
Ooohw voor ons is het heel simpel! Wij hebben beide een hele grote familie en gaan beide niet echt met familie om behalve onze ouders/zussen/broertje. Wat wij doen? Wij sturen alleen onze ouders (ook gescheiden met aanhang) broers/zussen en onze vrienden die we nu ook regelmatig zien en spreken een kaartje.. De rest van mn familie hoort het wel via via of wie ik op facebook heb waarschijnlijk wel.. of... gewoon lekker niet! Ik vind geboortekaartjes staan als soort van uitnodiging en mensen die ik al jaren niet hoor/zie/spreek hoef ik dan ook niet te horen, zien of te spreken Dus vind het zelfs erg beleefd dat jullie n9g van plan zijn een mailtje uit te sturen ^_^
ik heb een geboortekaartje op internet gemaakt, print screen en alle kennissen een mailtje met dit kaartje gestuurd. misschien een beetje gierig, maar het zat er financieel even niet in om zoveel kaartjes te laten maken (ik vind ze persoonlijk érg duur!)
Ik vind t maken van die site een leuk idee. Alleen zou ik zelf iets tastbaars willen hebben ook voor je uk voor later Succes met kiezen!
@anjak, zo denkt mijn man er ook over. Hij vind daarom een simpele mail al meer dan genoeg.. ik ga dan weer nadenken en vanalles bedenken @Bjanc zelf wil ik ook graag een kaartje. Voor een aantal mensen komt er dan ook wel iets tastbaars (maar dit is vooral mijn kant van de familie en vrienden).. voor de rest zou dan de website zijn
Als jij toch niets met deze mensen hebt waarom wel de moeite van een website of mail? Stuur gewoon een kaartje naar mensen waar je echt wat mee hebt en verder niet. Plaats een aankondiging op Facebook voor de overige mensen. Als die familie volgens jou man niet betrokken is en het kaartje weggooien. Dan hebben ze ook geen interesse in een mail of website met veel meer info dan een kaartje. Ik zou een mail zelf erg onpersoonlijk vinden en mij afvragen wat ik ermee moet. Blijkbaar ben ik niet leuk genoeg voor een echte kaart. Wat moet ik als familielid dan met een mail of website?? Als dit mensen zijn die jullie nooit zien is het geen probleem. Maar als jullie deze familie wel een paar keer per jaar zien kan ik het mij voorstellen dat het niet zo aardig is. Ook niet zo leuk voor schoonmoeder die misschien vervelende opmerkingen krijgt (hoewel ik niet weet hoe jullie band met haar is).
Ik zou 'm digitaal ontwerpen en dan als pdf sturen. Of een bestaand kaartje (laten) inscannen en als pdf versturen. Dien wij ook voor de "grotere" kring. Maar website is ook een goed idee! En daar heb je nu nog genoeg tijd voor. Succes!
Kaartje opsturen als pdf vind ik ook wel een goeie, vooral omdat ik een kaart met foto wil.. steek je er zoveel werk in voor maar een aantal kaartjes... als ik hem dan als pdf verstuur naar de rest wordt de kaart in ieder geval nog gebruikt.