Uitslag rondom mond na koemelk

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door annabel88, 19 apr 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annabel88

annabel88 Bekend lid

7 feb 2017
    548
    80
    28
    Vorige week had mn vriend een slokje koemelk gegeven aan ons zoontje (net 7mnd) waarop hij rode vlekken kreeg rondom de mond. Aangezien hij dit niet heeft na yoghurt dacht ik er weinig van..

Maar zojuist had hij een leeg glas melk te pakken waaruit hij het laatste druppeltje mocht drinken en weer is zijn mondje rondom gevlekt. Zou hij dan toch allergisch zijn voor koemelk? Hoe kan het dan dat yoghurt wel gaat?

Het is verder een gezond maar wel zeurderig mannetje, last van obstipatie en licht eczeem op z'n handjes.

2. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Obstipatie en licht eczeem zijn toch wel klachten die bij koemelkallergie voorkomen.
    Het zou me niks verbazen als dat verbetert als je stopt met koemelk.
    De eiwitten in yoghurt zijn door de yoghurtbacterien wat verknipt, daardoor is de reactie misschien minder heftig.

Krijgt hij borstvoeding of flesvoeding?

3. annabel88

annabel88 Bekend lid

7 feb 2017
    548
    80
    28
    Hij krijgt borstvoeding. Ik ben toen hij 3 a 4 weken oud was zelf al een week koemelkvrij geweest vanwege aanhoudend slijm + groene ontlasting maar dat haalde niks uit. Oudste had wel ook koemelk allergie maar hij ging echt krijsen en veranderde enorm. Voor mijn gevoel is de jongste op het zeuren, de eczeem plekjes en obstipatie na gewoon een prima gezonde baby :confused: en ik merk ook geen directe reactie op de yoghurt.

Zou om te testen enkel z'n vaste voeding koemelkvrij aanbieden voldoende zijn of moet ik dan zelf ook weer op dieet? En hoe lang zal ik dat dan doen..? Weekje voldoende denk je?

4. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Ik zou wel zelf op dieet gaan. In principe 2 weken dacht ik.
    Maar ik denk dat je met een week al verschil in ontlasting gaat zien.
    Liever alles eerst elimineren. Dan dat t straks niet voldoende effect had en je alsnog moet.
    Als het goed gaat en de klachten verdwenen zijn kun je rustig weer provoceren, eerst bij jezelf.

5. annabel88

annabel88 Bekend lid

7 feb 2017
    548
    80
    28
    Ok, ik ga het dan toch nogmaals proberen, ben er nog steeds verbaasd over maar wie weet. Herken jij ook het rood om het mondje na melk? Dankjewel weer in ieder geval:D!

Deel Deze Pagina