Mijn dochtertje is inmiddels bijna 8 weken en hoewel ze helemaal niet in haar wieg wil liggen mag ik op zich qua slapen niet klagen. Ze heeft namelijk van het begin af aan een vrij goed dag en nachtritme. Natuurlijk nog een paar voedingen per nacht maar geen gehuil etc. Wat de nachten helaas wel verstoord is de luier. Ze poept meestal niet s nachts maar krijgt wel een enorm volle plasluier. Probleem is alleen als ik haar verschoon dat ze dan dus 1,5 uur wakker is, ook al doe ik we het praktisch in het donker en zo ongezellig mogelijk. Ze huilt dan niet maar ligt de hele tijd druk te bewegen etc. En in slaap krijgen lukt niet pas na haar Max wakkertijd valt ze weer in slaap. Als ik het door oververmoeidheid eens niet van verschonen komt slapen we zo goed als door, behalve het voeden dan. Alleen dan heeft ze een enorme plasbom de volgende ochtend en voel ik me loedermoeder van het jaar. Iemand tips voor betere/grotere luiers of voor niet zo wakker na het verschonen oid?!!
Eerst verschonen en daarna voeden was hier de truuk. Door het drinken viel mijn zoontje weer snel in slaap. Maar als de luier niet doorlekt als je niet verschoond dan hoef je natuurlijk niet beslist te verschonen.
Helemaal eens met m’n voorganger… Ik ben al snel gestopt met verschonen in de nacht en zolang ze niet doorlekken tsjaa… dan hebben ze maar een volle luier
Lekt ze door? Ik vind je overigens geen loedermoeder. Bij mn eerste kindje had ik gezegd: uiteraard verschonen! Nu met mn tweede kindje op komst: uiteraard niet snachts verschonen. Slaap is zo belangrijk! Zolang ze geen luieruitslag krijgt is het niet zielig (vind ik) om snachts niet te verschonen.
Ze lekt niet door als in dat het er langs de zijkanten of boven uitkomt, maar wel dat haar kleertjes klammig worden. Nu ligt ze bij mij in bed dus koud heeft ze het niet, maar niet echt fris. Bij de eerste verschoonde ik altijd s nachts maar die nam speentje en sliep al snel dan weer lekker door. Nu idd meer van team slapen!
Ik verschoon echt alleen bij doorlekken en poep snachts . Je zou voor de nacht ook een maat grotere luier kunnen doen, zal ook wel schelen.
Ik verschoonde bomvolle plasluiers voor de voeding, in het donker, baby half in de slaapzak. Niet bomvol? Dan niet verschonen. Helaas poepte mijn jongste vaak iedere voeding, dan verschoonde ik wel (en daarna nog even voeden, viel ze vaak wel vlot weer in slaap).
O en qua luiertips: bij ons zijn de pampers babydry de enigen die het daadwerkelijk 12+uur volhouden.
Mijn dochter krijgt sinds ze 12 weken is, een maat grotere luier aan. Zo hoeven we er eigenlijk nooit meer uit in de nacht. Voedingen aan de borst zijn al klaar . Uiteraard wel luieruitslag voorkomen. Moet je wel verschonen? Dan vóór de voeding, dan vallen ze veel makkelijker in slaap.
Die houden t hier ook niet, wordt echt klammig maar meneer slaapt vrij snel na een fles en is een prima slaper op wat gejodel na mja dat klinkt errug gezellig. @ts je kan altijd nog een luier in een maat groter er overheen doen of zo'n overbroekje die je bij wasbare luiers ook gebruikt. Allicht zijn die pull broekjes die ze voor de pampers hybrid gebruiken wat? Het systeem schijnt niet best te wezen, maar misschien heeft dat onderdeel wel nut?