Beetje gekke vraag misschien, maar is de hoeveelheid pokjes die ontstaan tijdens de waterpokken te beïnvloeden? Bijvoorbeeld niet te warm aankleden? Hele lijfje insmeren met Kidsclin ipv alleen de aangedane gebieden? Minder lang in bad? Meer/minder bepaald soort eten? Mijn kleine man heeft er behoorlijk last van en op de plekken waar het warmer is op zijn lijfje, lijkt het heviger. Dus heel benieuwd of het enigzins te beïnvloeden is, zo sneu die rotpokken! :x
Volgens mij niet echt. Je kunt hoogstens het beloop beinvloeden door de onstane pokjes zo goed mogelijk te verzorgen en uit te drogen met KidsClin en havermout washandjes. De hoeveelheid pokjes heeft te maken met hoe het lijfje van je kindje reageert op het virus. Ik denk in zoverre dat het wel te beinvloeden is dat als je de weerstand accuut drastisch zou verslechteren het veel erger zou kunnen worden en langer zou kunnen duren (en dus meer pokjes), maar dat doe je sowieso niet natuurlijk. Sterkte!
Hier was het ook het ergst tussen z'n billen (lekker warm). Vooral goed drooghouden (talkpoeder) en idd lekker havermoutbadje Enzo . Koelen helpt tegen jeuk iig. Hoe warmer hoe meer jeuk
Je kunt de huid alleen goed verzorgen. Je kint niets doen om het aantal te beïnvloeden helaas. Mijn oudste heeft een extreme vorm gehad en nu ruim een jaar later nog vele littekens helaas....
zo min mogelijk kleren aandoen, en zeker geen nauwsluitende. Ik deed bijvoorbeeld een veel te grote romper aan. En lekker buiten met water laten spelen (of binnen). Na het badderen niet wrijven maar droogdeppen. En inderdaad die VSM waterpokkengel
Het is gewoon zo sneu voor die kleintjes. We gebruiken Kidsclin en hij gaat in bad met havermout in den washandje. Daar wrijf ik ook zachtjes zijn lijfje mee in en vooral op zijn hoofhuid. Daar zitten er veel. Vrijdag 1e pokjes ontdekt en er komen er nog altijd meer bij. Inmiddels een paar die aan het indrogen zijn. Veel rode vlekjes in zijn gezicht nu, dus dat wordt nog wat 😔