Slaap problemen met een kind van 2,5 Help !

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door chantal1984, 12 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angel1980

Angel1980 Niet meer actief

Stomme vraag misschien, maar heb je dit overdag al wel eens met hem besproken? Hij heeft de leeftijd om her begrijpen. En misschien als hij al wat kan praten kan hij wat uitleggen.

Dominique heeft het na de geboorte van Dean ook gehad. Meerdere malen per nacht wakker worden en we draaide dubbele diensten ( we gingen we dus voor twee kinderen uit) Dat trokken we niet meer en heb toen tegen haar gezegd dat ze ons niet meer wakker mag maken 's nachts. Alleen als er iets heel ernstigs was ( en dat doen ze dan echt). Ik heb dit meerdere malen herhaald, gedurende de hele dag. En 's avonds ook weer. Nu is onze mazzel dat zij verbaal sterk is en ook kan bevestigen dat ze heft heeft begrepen.

De volgende ochtend, na een super nacht, was het eerste wat ze zei toen we in haar kamer waren: "ik heb papa en mama niet wakker gemaakt hé?" Je begrijpt dat we haar de hemel hadden ingeprezen! Ik twijfelde of ze het door zou zetten en of het niet bij een nacht zou blijven.. Maar, we zijn nu ongeveer drie maanden verder en ik kan niet anders dan zeggen dat ze het echt fantastisch doet!

Ik weet niet of het bij jou zal werken, maar baad het niet dan schaad het niet! En als hij wakker wordt kan je hem wijzen op jullie afspraak. Praat met hem, maak hem duidelijk wat jullie willen en wat de regels zijn. Dat gaat overdag zo ie zo een stuk beter en makkelijker. Succes in ieder geval en laat even weten hoe het afloopt en wat voor jou en hem het beste werkt!

Deel Deze Pagina