Onze meid die loopt een paar pasjes langs de tafel, nog wel wat wankel en voorzichtig. Als wij haar onder haar oksels ondersteunen dan maakt ze wel de looppassen. Nu zei een vriendin dat ik een loopkar moet aanschaffen, zodat ze kan oefenen met lopen. Wat vinden jullie? En zo ja, welke is dan goed en stabiel? Groetjes shampoo
Het kan leuk zijn - het kan ook heeeeeel veel frustratie opleveren (denk aan je klem lopen tegen de muur etc. ). Ik zou sowieso een loopkar nemen waar een 'rem' op zit, dus waarvan je de wieltjes strakker kan draaien. Anders ligt ze elke keer op haar neus op de grond. Sverre vond het maar zo-zo, omdat hij die kar niet zelf kon omdraaien als hij tegen een muur liep. Maar de dochter van een collega van me, 13 mdn, is er gek op! En die kan ook de kar zelf draaien, met veel gesjor.
Mijn zoontje vond het lopen met loopkar erg leuk en ik denk dat het zijn lopen ook wel heeft gestimuleerd. Ik zelf vond de loopkar van Chicco het handigst. Deze was erg stevig en mijn zoontje kon er al snel goed achter lopen. http://www.babyplezier.nl/images/Chicco_loopwagen_065261_met_kind.jpg
Yep die van chicco hebben wij ook! Wordt ook veel gebruikt hier door mn zoontje. Niet dat het helpt, want met zn 16 maandjes loopt ie nog steeds niet los maar hij heeft er lol in, en dat is het belangrijkste! Inmiddels worden hier ook andere stoeltjes en ikeakrukjes gebruikt al loophulpmiddel.
Onze dochter vind het geweldig, sjeest er het hele huis mee door!! Van de chicco, waar je bovenin ballen kunt gooien. Zo gauw ze gaat lopen begint er een muziekje wat stimuleert om door te lopen. Ik vind het een echte aanrader om te voorkomen dat ze met stoelen en krukjes aan de wandel gaan. En die van de chicco heeft een rem op de wieltjes zodat ze niet meteen voorover stuiteren.
wij hebben de loopkar van Nijntje, maar nog geen succes. Aan de hand kan Emma al een beetje lopen en ze kan ook staan aan de tafel, maar achter de loopkar snapt ze nog niet dat ze moet gaan lopen om hem vooruit te krijgen haha! maar ja ze is ook nog maar 9 maand! Denk dat als ze wat ouder is dat de loopkar best kan gaan werken. ze vind Nijntje al leuk om mee te 'spelen'
Hier ook de chicco. ons zoontje is er gek op! Hij heeft m vanaf 10 maanden en toen liep hij ook al langs de tafel. in het begin werden vooral die activiteiten gebruikt en vanaf 12 maanden ook echt de loopfunctie. Hij rent er nu achteraan! Hier geen probleem met klem rijden. Ik trek m weer recht en hij rent weer! Hij loopt nu bijna los, maar met de loopwagen voelt hij zich zo trots! Echt heel leuk!
Ja, het is handig. Charlotte heeft een karretje van V-tech, daar zit een afneembaar speelpaneel op. Het karretje is leuk gekleurd en erg stabiel, niet al te zwaar en dat is weer handig bij het leren bochten maken. Ze loopt er nu een maand of 2 achter, in het begin heel voorzichtig, daarna beetje bochten maken en nu rent ze er compleet achter, ze scheurt echt over de oprit, door de tuin en het huis met dat ding . Ze durft nog niet zo goed alleen te lopen, was een beetje bang dat ze teveel gewend raakt aan die kar maar was toevallig vanmorgen op het cb en daar zeiden ze dat het helemaal niet erg is, dat alleen lopen komt gewoon echt vanzelf. Bij de een sneller dan de ander maar ze mocht het gewoon blijven gebruiken. En warempel zette ze net vanmiddag haar eerste stapjes alleen, dus komt goed! Maar ja, ik dwaal erg af, ik zou je dus een niet al te zwaar karretje aanraden, de meeste houten blokkenkarren zijn erg zwaar en daar kun je dan niet goed mee draaien of bochten maken. Veel plezier, het is zooooooo leuk!
En blokkenkarren rollen vaak te snel. Een voordeel van die echte loopwagentjes is dat er vaak een soort van rem op zit, waardoor het wagentje niet te snel rolt.
Mijn ervaring is dat er niet zo nodig een rem op hoeft te zitten. Mijn zoontje liep achter een loopauto van Winnie the Pooh en na een paar keer oefenen ging de auto er niet meer met hem vandoor Maar die van Chicco is wel mooi hoor, mocht ik nog een keer een kleintje mogen krijgen koop ik die denk ik ook als loopkar 8)
Hier ook een loopkar. Mijn dochter had het toen ineens door en hup ze liep door heel het huis met dat ding. Mijn zoontje begint hem nu ook al een beetje door te krijgen en gaat er ook al kleine stapjes achter zetten. Echt so sweet!
Wij hebben er ook eentje sinds dat hij een maand of 10,5 was. Hier is het ook een groot suc6. Heb weleens gehoord dat het niet perse het proces van (los) lopen hoeft te stimuleren.
lijkt mij op zich wel leuk een loopkar. Ik weet wel dat de meeste kinderfysio's ze afraden. Schijnt toch niet helemaal goed te zijn. Vraag me niet waarom precies. Dus zou zeggen: doe wat je zelf wil en je kindje lijkt te willen. loop ze!
Ons meisje heeft de houten poppenwagen van Janod gekregen voor haar eerste verjaardag. Ze vindt hem geweldig, hij is goed stabiel en stevig en dient ook eigenlijk als loopkar.