hoi, kleine uk van 9 maanden is totaal ontregeld na ziekte (longontsteking), wat ziekte betreft gaat het de goede kant op maar ze wil totaal niet uit fles drinken, of ze geen (warme) melk wil of fles is me een raadsel, ook diksap wil ze niet , ook niiet uit tuit of bekertje.we zijn aan het klooien met spuitjes, maar meer dan 15 cc gaat er gewoon niet in. het gekke is dat fruit en knijpfruit er wel in gaat...????? dan denk ik dus vocht is vocht...? alles is mooi meegenomen. eten? al helemaal niet, geen brood geen warme hap... ze komt nu ook weer s nachts, krijgen er dan wel 100 ml in,met de fles... ik maak haar neus bewust schoon voor het flesgeven, zodat de benauwdheid geen parten speelt... qua slapen net zo, voorheen in de ochtend een uurtje tussen de middag 2/2,5 en in de namiddag 3 kwartier eergisteren totaal niet (oppas) gisteren 6 keer 3 kwartier, bij de eerste tekenen leg ik haar stug in bed. nu oko, en maar mopperen... nu komt er ook een hoektand door... en ze is 9 maanden.... maar hoe krijg ik hhaar weer een beetje in regel?
Hoe gaat het inmiddels? Ik herken het probleem wel een beetje. Toen Esmae herstellend was van haar longontsteking, sliep ze ook anders. Het ritme was foetsie, maar anderzijds; ze had tijdens het ziek zijn zo ontzettend veel geslapen, ze had er vast even genoeg van gehad. Ze zijn ook minder actief en misschien daarom minder moe? Toen ze op ging knappen, hebben we toch geprobeerd het normale ritme aan te houden, dat ging redelijk. Hoewel ze tussendoor wel eens in slaap viel. Qua eten en drinken hebben we hier veel ellende achter de rug, mede ook omdat Esmae al een maand ziek is en twee keer aan de sonde heeft gelegen (ze heeft ook vier keer in het ziekenhuis gelegen). Het helpt hier wel om vooral niet te dwingen. Vocht is vocht en als dat wel middels knijpfruit naar binnen wil, dan zou ik me nog niet zo druk maken. Gewoon dingen aan blijven bieden en proberen er geen druk op te leggen. Jouw kindje heeft ongeveer 100cc per kg lichaamsgewicht nodig in normale doen. Esmae woog op het laatst nog maar 9 kilo en haar ondergrens voor vocht was 700cc. Nu gaat het weer een stuk beter, maar we hebben ons wel erge zorgen gemaakt. Zou het lukken met een nat gemaakt washandje? Daar wilde Esmae in bad wel aan slurpen bijvoorbeeld. Waterijsjes? Dat ging er bij ons ook wel in. Ik hoop dat jullie snel het normale ritme weer vinden. Succes en beterschap!