Hoi mama's, Z. heeft al ongeveer 2 weken extreem veel last van waarschijnlijk haar boven tandjes. In de ochtend en middag is ze over het algemeen normaal, maar 's avonds.. Ze kan uren lang schreeuwen, kwijlt heel erg, wil overal in bijten en wilt niet slapen. Wanneer ze dan eindelijk in mijn armen in slaap valt en ik leg haar in bed wordt ze gelijk schreeuwend wakker, of ze slaapt drie kwartier tot een uur en wordt daarna schreeuwend wakker. Ze is dan echt ontroostbaar. Ik heb al van alles geprobeerd: gengigel, chamodent druppels én gel, paracetamol zetpillen, viburcol zetpillen en dentinox. Werkelijk niks helpt. Ik kan me niet echt herinneren hoe het was met haar onder tandjes omdat ik vaak met haar bij doktoren etc. ben geweest omdat ze verborgen reflux heeft en waarschijnlijk koemelkallergie. Door dit alles zit ik er echt zwaar door heen, ik ben helemaal op.. Ik ga maandag sowieso de dokter bellen, maar ik vroeg me af of jullie misschien nog tips hebben en of iets van medicatie die ik nog niet geprobeerd heb. Liefs
Wat vroeg6maanden Mijn zoontje nu 9 maanden bijna en zie nog helemaal niks Mischien zo verkoelende bijtring geven En anders een zetpil zo nu en dan Veel sterkte
Je weet 100% zeker dat het haar tandjes zijn? Zou ze geen oorontsteking kunnen hebben? Dan doet liggen heel erg pijn aan de oren namelijk. En de klachten lijken sterk op die van doorkomende tandjes. Ik zou haar oortjes even na laten kijken.
Dl had er ook veel last van; ijsblokje in een dichtgeknoopt hydrofiel washandje hielp hier ook nog wel eens.
Leg je haar op de rug of op het buikje te slapen? Als ze last van de tandjes hebben geeft dat ook druk op de oren/hoofdpijn als ze dan op hun rug liggen. Kreeg ik als tip van de opvang. Dus misschien op d'r buik te slapen leggen? En regelmatig een paracetamolletje.
Bedankt voor de reacties en tips. Ik ga morgen de dokter bellen om haar oortjes na te laten kijken, ik weet dat ze idd last van haar oortjes kan krijgen door de tandjes. Bijtring werkt ook niet, en helaas paracetamol werkt hier zelfs niet.. Ze slaapt op haar rug, maar heb sinds gisteren het ledikantje schuin gezet omdat het me opviel dat ze gelijk begon te huilen als ik haar plat legde. Hoop dat het alleen haar tandjes zijn en dat ze gauw doorkomen!
Hier gaan diverse ontstekingen (keel- & oorontstekingen, bronchitis) standaard vooraf aan het doorbreken van tandjes. Ik heb dus inmiddels ontdekt dat als ik zie dat er tandjes aankomen en hij is ontroostbaar en pcm werkt niet goed, dat er weer wat is. Zodra die infectie voorbij is valt de last van de tandjes zelf reuze mee, hooguit op alles willen kauwen en af en toe een beetje jammeren. Denk dus dat je er heel goed aan doet om even langs de huisarts te gaan!
Nou ik ben dus net bij de dokter geweest, alles ziet er goed uit (oortjes etc). Hij zei dat die niks kon voorschrijven, alleen dat we paracetamol zetpillen van 120mg kunnen geven. Toen zei ik dat ik dat al meerdere malen heb gegeven en dat dat 0,0 werkt. Jammer voor ons, maar hij zei letterlijk: overleven.. Dus tot de tandjes door zijn zit ik met een schreeuwend, ontroostbaar kind..