hallo, ik wil eventjes iets kwijt en hoop natuurlijk op tips. onze zoon is nu 18 maanden bijna 19 maanden! het slapen is over het algemeen van af de geboorte al niet echt super goed geweest! zijn we inmiddels aan gewend dan gaat het goed en dan is er weer een periode dat het een drama is. wat de reden hier van is weten we nog steeds niet. al zo vaak bij een huisarts geweest ook hier meld de huisarts altijd dat er niks aan de hand is, kern gezond kindje! sinds een maandje begon het weer wat te veranderen zijn slapen. eerst overdag dat hij bijna niet wilden slapen en zo langzamer hand kwam ook de avond en nacht er bij. ik had zo iets van nou dit komt vaker voor zal wel weer een fase zijn komt wel weer goed! zoals altijd na een tijdje pakt hij zijn normale slaap ritme weer op! en dat is dit, om half 7 savonds naar bed tot de volgende ochtend 8 uur. over dag ging hij dan na anderhalf uur wakker te zijn dus om half 10 weer naar bed omdat hij dan gewoon echt moe was. dan sliep hij zeker wel ander half uur tot 2 uur. en dan vaak smiddags rond een uurtje over 3 nog een uurtje naar bed. de ene keer sliep hij de andere keer lag hij rustig te spelen en na een uurtje wou hij er wel uit! dit is normaal gesproken zijn slaap ritme. maar een maand geleden zoals ik eerder al zei zat er totaal geen ritme meer in. nu is het dus zo dat hij de ene dag helemaal niet wil slapen over dag de andere dag kan hij wel over de hele dag bij elkaar 3 tot 3 en half uur slapen. en savonds als we hem om half 7 naar bed brengen is het ook de ene keer slaapt hij meteen andere keer slaapt hij pas om 9 uur. maar word nu sinds ander halve week elke morgen tussen 6 en 7 wakker zelfs 2 keer al om half 6 dit vind ik natuurlijk veel te vroeg. wat wij doen als hij savonds niet wil slapen of snachts wakker word, is de 5 min methode dit is ons geadviseerd door een pedagoog. dit werkt over het algemeen goed! maar als ik dit toepas sochtends als hij zo vroeg wakker word heeft totaal geen effect! hij lijkt klaar wakker te zijn! maar als ik hem er uit haalt en de dag gaat beginnen met hem is hij na ongeveer een uur dood moe en dit merk ik over de hele dag, hij is gewoon moe door het vroege wakker worden, zeuren huilen niet echt alleen willen spelen. het is misschien een beetje een rommelig verhaal, maar zo gaat het wel ! wat kan ik hier tegen doen? tips verhalen herkenning alles is welkom! lees graag jullie reacties!
Lastig! Geen herkenning want onze zoon slaapt `s nachts echt super goed. Gaat `s avonds om 20.30 naar bed en hoor hem tot de volgende ochtend 08.30 niet meer. Ik moet wel heel eerlijk zeggen dat ik wel iets meer het ritme bepaal als dat jij doet zoals ik in je verhaal lees. Is het geen optie om hem een klein fles/beker met warme melk te geven als hij vroeg wakker is? Misschien gaat hij daarna wel gewoon weer even slapen.