Wanneer baby wegbrengen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Romymama, 11 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Romymama

Romymama Fanatiek lid

2 dec 2014
    1.409
    28
    48
    Onze dochter is inmiddels 4 maanden oud en doet het prima!

Tot op heden is ze nog nooit wezen logeren. Puur omdat dit niet nodig is geweest en ik er zelf niet aan toe was.

Nu vraag ik mij af.. Wanneer en om welke reden brachten jullie je kindje te logeren? Of lieten jullie iemand oppassen tot later op de avond/nacht.

Wij zijn de eerste in onze vriendengroep met een baby en een goede vriendin van ons viert binnenkort haar verjaardag. Dit vanaf een uur of 8 's avonds. Nu mogen we in principe ook smiddags komen.. De rest van de vrienden komt wel savonds.
    ik twijfel een beetje of ik hier oppas voor ga regelen of dat we gewoon samen met onze dochter smiddags gaan.
    Hoe deden jullie dit?

Oja, oppassen zou in principe alleen door de oma's zijn. Ik vind het niet heel fijn om ze te vragen om tot laat hier te komen zitten.. Dus dan zou het daar slapen zijn maar ze wonnen ook beide op 3 kwartier rijden dus wel een hoop gedoe..

2. kar89

kar89 Fanatiek lid

15 feb 2012
    2.246
    727
    113
    Mijn zoontje van 1 is nog nooit uut logeren geweest,ik ben daar nog niet aan toe.
    De keren dat ik oppas nodig had kwamen mijn ouders paar uurtjes in de avond hier.

3. Lisann

Lisann Actief lid

18 apr 2014
    182
    0
    0
    NULL
    NULL
    De eerste maanden ging m'n zoon gewoon mee, en sliep hij in een andere kamer terwijl wij gewoon gezellig met vrienden waren. We hadden een campingbedje standaard achterin de auto.

Maar als we wisten dat we een drankje wilden doen dan ging hij naar opa en oma... Maar wij zijn daar vanaf het begin al heel makkelijk in (al wordt het wel steeds minder omdat hij groter wordt en bewuster van alles is, mij mist en daardoor slecht slaapt bij anderen)

4. Pepijnn

Pepijnn Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.835
    368
    83
    Vrouw
    Toen ik geen borstvoeding meer gaf gingen ze voor het eerst logeren. Dat was na 8/9 maanden. Als grootouders dichterbij hadden gewoond, zouden ze misschien wel eerder gaan logeren.

Oppas later in de avond was al na 6-8 weken. Dochters sliepen gauw door en deden het goed. Ik had gekolfde melk in de diepvries, dus de oppas kon haar ding doen. Ging heel goed en diezelfde oppas komt nu nog steeds en daar zijn we heel blij mee.

5. tuc

tuc Niet meer actief

Ik zou haar meenemen en daar op bed leggen

6. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Onze jongste is met 2,5 voor het eerst uit logeren geweest. De oudste eerder, maar niet omdat wij dat willen, maar puur uit noodzaak.

Ik nam de oudste mee op verjaardag en legde hem daar te slapen. Als we dan naar huis gingen nam ik hem weer mee, gaf thuis een flesje en sliep hij weer verder. Slapend overleggen is hier nooit gelukt ;)

7. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Dl is pas een week na haar 1e verjaardag bij mijn ouders gaan logeren. Wij gingen toen een concert en hebben daar in de buurt ook overnacht. Afgelopen nacht heeft ze voor de 1e keer bij mijn schoonouders gelogeerd (en die heeft ze meteen van 1-3 vanacht geentertaind...). Dit was omdat wij een verjaardag hadden en we mijn schoonouders de komende tijd vaak voor oppas moeten vragen maar normaal gesproken dan vragen we ouders of schoonouders om hier op te passen. Vrienden van ons hebben iets oudere kinderen en die gaan altijd mee en worden dan op bed gelegd waar het feest is. Nu vind ik dochter daar nog te jong voor maar vanaf volgend jaar gaan wij dat ook doen. S nachts dan uit bed plukken en thuis weer in bed leggen.
    Ik zou doen waar jullie je goed bij voelen. Evt kan je nog voorstellen of je (schoon)ouders bij jullie komen oppassen en blijven slapen als jullie daar de ruimte voor hebben.

8. Natasjee

Natasjee Fanatiek lid

13 dec 2013
    3.357
    678
    113
    Vrouw
    Haarlem
    Mijn zoontjes zijn voor het eerst uit logeren geweest toen ze 8,5 maand waren, omdat wij gewoon even samen een nacht weg wilden. Toen hebben ze bij mijn schoonouders gelogeerd en dat ging beter dan ik had gedacht. Met 11 maanden de 2e keer bij mijn schoonouders, omdat we een bruiloft hadden en 's avonds het feest. Verjaardagen gaan wij om en om naartoe of het moet echt groots gevierd worden dan zouden we oppas regelen of uit logeren bij schoonouders.

9. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.915
    3.937
    113
    Als je geen geschikte oppas in de buurt hebt wonen zou ik denk ik ook overwegen om haar mee te nemen. Hoe jonger ze zijn, hoe makkelijker dat vaak gaat. Met 8 maanden wordt het ineens een stuk lastiger om in een vreemde omgeving te slapen hoor!

En als je dat niet ziet zitten dan gewoon 's middags gaan, je zit nu in een fase dat je niet alles meer zomaar kan doen. Hoort erbij, is niet erg, gaat weer voorbij.

10. Lovelymum87

Lovelymum87 Actief lid

1 mei 2014
    434
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier nog nooit, oudste is 2,5 en jongste is 9 maanden.
    Wij gaan of aparte naar een verjaardag of niet.
    Hier gaan ze pas logeren wanneer ze zelf aan kunnen geven of ze dit willen...
    Zal dus pas met 4/5 jaar zijn. Dit is een bewuste keuze van ons!
    Voel me er ook echt niet prettig bij ze nu al uit logeren te doen, zijn erg gevoelige kinderen...en pas me helemaal aan aan hun.

11. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Dochter nog nooit weggebracht om te logeren.. Heb ik nog geen nood aan

Als we eens weggaan 's avonds, laten we de (schoon)ouders komen.
    Is 2x gebeurd en was geen succes, ze wou niet gaan slapen, continu wenen..

12. Miepiemoos

Miepiemoos Bekend lid

13 mei 2013
    973
    160
    43
    Hier met 10/11 maanden geloof ik. Bij mijn ouders waar ze elke week 1 dag is. Ze slaapt daar door, thuis niet ;)

13. Eki

Eki Fanatiek lid

20 jan 2012
    2.127
    1
    36
    Hier nog nooit, oudste is nu 2 jaar en 4 maanden. Oppas (oma) komt altijd hier oppassen als het na bedtijd is en blijft dan desnoods slapen. Ergens anders logeren doen we wel, maar dan altijd met zn allen. Op bed leggen tijdens een feestje hebben we ook vaak gedaan, gaat eigenlijk altijd goed.

Vind het simpelweg nog niet nodig, ze slapen toch echt het beste in hun eigen bedje :)

14. Roos12

Roos12 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.725
    809
    113
    Dit doen wij ook vaak. 's avonds weer mee naar huis en thuis weer overleggen in hun eigen bedje.

15. JongetjeM

JongetjeM Bekend lid

28 jan 2015
    959
    216
    43
    ---+
    Hier al heel vaak uit logeren geweest! Opa en oma genieten ervan! Dus waarom niet, hij heeft het goed daar en als wij een feestje hadden konden we ook weer eens samen op stap en een drankje drinken. Maar dat is voor iedereen verschillend natuurlijk!

16. MZS

MZS Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.605
    0
    0
    Home sweet home
    eerste kees was toen zoontje net een jaar was bij opa en oma
    hij vond het een feestje

mijn dochtertje was 3 maanden :( toen ze voor het eerst bij opa en oma ging logeren maar dat was uit nood omdat ik zelf met spoed naar het ziekenhuis moest

17. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    Hier met 4mnd.
    We hadden een huwelijksfeest van onze beste vrienden.

Verjaardag nemen we ze altijd mee. Ze slapen nu nog in de reiswiegen van de kinderwagen en in de toekomst in een camping bedje.

Zou het vreselijk vinden om savonds niet meer de deur uit te kunnen

18. Ilz

Ilz Actief lid

7 apr 2015
    241
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hier vanaf 7 weken. Oma wou graag dat ze kwam logeren en mijn energie was heeel erg laag. Dus kon een nachtje doorslapen wel gebruiken. Ik voelde me wel lulig dat ik haar weg bracht maar wij hadden een goede nacht en zij ook met oma :). Nu nemen we haar mee met verjaardagen en leggen haar daar dan in een kamer te slapen. En dan thuis flesje en slapen. Of ze gaat logeren.
    Maar volg je gevoel dan kom je er zelf wel uit wat je wilt :)

19. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    de oudste is pas voor het eerst wezen logeren. was eerder geen reden voor en vond het nogal moeilijk (plus ergens anders slapen is niet altijd even makkelijk geweest)

20. Wasrek

Wasrek Actief lid

3 jun 2015
    454
    1
    0
    Hier met 8 maanden ongeveer. Weet niet eens meer waarom, we hadden geloof ik een aantal klussen in huis die met een baby erbij niet gingen. Hij is toen bij opa wezen logeren en ze vonden het alletwee geweldig! Sindsdien zijn het ook echt maatjes voor het leven. Maar vond t wel heel raar en moeilijk om hem achter te laten. Kon ook alleen doordat we eraan toe waren denk ik. Dus totdat je het gevoel hebt van " nu ben ik er klaar voor" zou ik idd baby meenemen of een oppas thuis doen.

Deel Deze Pagina