Het warmere weer

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Polletjepiek, Apr 15, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Hallo allemaal

Ik vraag mij het volgende af:
    Geven jullie je baby's met dit warme(re) weer ook extra te drinken? Zo ja wat dan? Afgekoeld gekookt water en verwarm je dat dan net als de voedingen in de magnetron/flessenwarmer?
    En hebben jullie baby's ook een zonnebrilletje op?
    Waar zijn brilletjes te koop die geschikt zijn voor baby's?

Ik wacht de reacties af.
    Groetjes Saskia

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hoi,

Thirza krijgt niet extra te drinken, dwz: ze krijgt op verzoek en als ze voldoende plasluiers heeft, zie ik niet de noodzaak om er extra in te gaan duwen...
    Ik heb geen zonnebrilletje: ik heb helemaal geen zin om zo'n duur ding te kopen met filter: Thirza krijgt gewoon een petje met klep en ik zet haar gewoon niet in de volle zon. Voor op de wandelwagen heb ik een parasolletje.

3. Delilah

Delilah Niet meer actief

Ik heb ook voor Wesley een paar petjes gekocht en geen zonnenbril. Volgens mij is dat helemaal niet nodig.

Ik geef 'm soms wel een beetje diksap tussendoor, als hij zin heeft gaat het op en anders gooit hij de fles zelf weg :D

4. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Lisanne heeft ook een petje. En gaat ook zeker 's middags niet in de volle zon, ook zit er een parasolletje op de kinderwagen. M'n schoonmoeder had het er gister over dat ze ook een zonnebrilletje moest en dat ze die dan wel zou kopen. Volgens mij past ze die brilletjes ook niet.
    Morgen gaat Lisanne daar voor het eerst wat langer (zonder mij) heen omdat ik weer moet werken :( .Morgen is m'n 1e dag en 30-4 m'n laatste, contract wordt niet verlengt. Heb dan ook totaal geen zin morgen. Ook niet dat ik m'n meisje dan bij m'n schoonmoeder moet brengen, tuurlijk ze is in goede handen, maar toch.

5. Chebu

Chebu VIP lid

Dec 17, 2007
    7,174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Nikolai krijgt wel een zonnebrilletje. Mede omdat we van de zomer naar een gebied gaan waar het ruim 40 graden kan worden en waar de zon ook na 15.00 en voor 11.00 fel schijnt. Ik ga hem binnenkort kopen zodat hij er al wat aan kan wennen.
    Verder hier (=Duitsland) heeft hij een zonnepetje op.

6. Lucia

Lucia VIP lid

Sep 6, 2005
    12,287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Ik geef Alyna tussendoor water, Olvarit fruitdrink (soms) of ongezoet sap aangelengd met water.
    Ik warm het niet op. ;)

Ben al wel eens wezen kijken voor zo'n zonnebrilletje, maar weet nog niet of ik er een koop.
    Ik laat haar sowieso ERG weinig in de zon, en verders heeft ze zonnecreme factor 50 en een petje.

7. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Fae is zowiezo een slechte drinker, maar ik merk dat ze met dit weer wat meer drinkt van hetgeen ik haar aanbied.
    Een zonnebrilletje hebben we wel. Maar ook omdat we van de zomer dus naar griekenland gaan (in juni al) , nu is het dus een kwestie van oefenen. Net als met haar zonnehoedjes ;) .

Wij hebben er 1 besteld bij koterkado, met haar naam erop. Toevallig wilde ik dit brilletje toch al bestellen via een andere site, toen ik ineens een mail kreeg dat zij ze dus ook hadden met naam ;) en tja, dat vond ik wel leuker, dus daar maar besteld. Overigens: De kleinste maat, past haar net.. is eigenlijk nog een tikkie te groot zelfs.

8. Chebu

Chebu VIP lid

Dec 17, 2007
    7,174
    2
    36
    Midden-Oosten
    O ja en met zonnebrand inderdaad. Hier ook factor 50.

9. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Hou je wel in de gaten dat je Sm dan wel een goede koopt? Niet zo'n goedkoop ding van de Zeeman, bijv... Die houden namelijk alleen het licht tegen, waardoor de pupil open blijft staan en de slechte straling juist meer kans heeft om het netvlies te beschadigen. Je moet echt iets hebben met UV filter... (ik weet natuurlijk niet hoe jou schoonmoeder is, maar ik ga mijn moeder even na, die komt altijd met dat soort flutdingen aanzetten... :) )

En succes morgen.. Zo'n eerste keer wegbrengen is altijd moeilijk...

Ik heb voor JElle een Babybanz gekocht vorig jaar, maar wat een onding weg! Door de elastiek zat dat ding zo strak op zijn ogen dat de binnenkant besloeg... :) (en als ik hem losser deed, zakte hij af) En dan zag hij niks meer en ging hij met zijn net ingsmeerde handjes lekker aan zijn bril zitten trekken.. Gevolg: Ding moddervet en Jelle zag nog steeds niks... :) Dus, hier gewoon een petje met een klep en dat houd Jelle goed op.. (volgens mij is hij ook 1 van de weinige kinderen die van de winter perse! een muts op wilde als hij naar buiten ging.. ) :)

10. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

Dec 26, 2007
    4,849
    0
    0
    Wij geven sowieso altijd extra vocht tussendoor. Warm of geen warm weer.

Verder hier geen bril, geen petje, wel zonnebrand factor 50. Lijkt me voldoende zo.

11. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

Nov 11, 2007
    1,652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    Toen demi van de 5 flessen naar de 4 flessen ging ben ik begonnen met 60 cc diksap...ze vind het heerlijk!
    Dus weer of geen weer...hier dagelijks diksap!

Hier ook geen zonnebrilletjes...ik heb ze gezien bij de prenatal voor 16 euro...vind die zonnehoedjes veel schattiger...en bovendien wil ik Demi absoluut niet in de zon hebben....rood haar en een wit huisje is niet zo verstandig denk ik!
    Ze ligt nog in de kinderwagenbak...dus ik heb gewoon de kap dicht en een parasolletje....straks in de wagen (nog een week of 4 denk ik) heb ik ook gewoon de parasol. Heb de afgelopen dagen toch met factor 50 gesmeerd ook al lag ze in de schaduw...you never know!

12. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Hier hetzelfde (we hebben wel zo'n brilletje maar die wil ie niet op en een petje gaan we wel gebruiken als we op vakantie zijn en hele dagen in de zon blijven).

Water hoef je niet te koken hoor (tenminste als je in een redelijk nieuwhuis woont waarvan je weet dat de leidingen niet van lood zijn).

13. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

Feb 19, 2008
    3,365
    0
    36
    essen
    Jamie drinkt altijd al veel. hij krijgt gewoon even veel drinken als anders en zolang hij voldoende plasluiers blijft houden ga ik hem ook niet meer geven.

gisteren zijn we naar de speeltuin gegaan en heeft hij gewoon zo'n zonnehoedje op gekregen. als we echt een eind gaan wandelen dan zet ik hem wel een zonnebrilletje op. deze was helemaal niet duur (bij de zeeman 1 euro) en is gewoon een normaal zonnebrilltje alleen een heel kleintje, hij houd hem prima op.

zonnecreme factor 50 moet ik nog even aanschaffen!

14. poema

poema Fanatiek lid

Jul 27, 2007
    4,036
    453
    83
    Female
    Ik geef haar niet extra te drinken. Hou haar wel uit de zon en als ze op schoot zit doe ik haar een zonnehoedje op. Geen brilletje ofzo. Het lijkt me dat je die kleintjes zoveel mogelijk uit de zon moet houden. Op de wagen wel de kap en een parasol. Maar meer ook niet.

Share This Page