Hee dames Wie van jullie herkent dit? Zodra ons meisje van 6 maanden moe is en ze bijna in slaap gaat vallen, bonkt ze met haar linker vuistje op de zijkant van haar hoofd!! (Tegen haar slaap) dit doet ze al best wel lang.. Het gaat soms best hard en ik pak dan haar handje vast. Het ziet er zo vreemd uit!!!
Onze zoon slaat zich zachtjes tegen z'n hoofdje met vlakke hand of gaat met z'n hoofd liggen schudden als hij erg moe is.
Ik herken dat niet maar ik heb wel gehoord dat in bed babys gaan ook met hoofd tegen hoofdeinde om zo in slaap vallen. Het kan ook iets neurotisch zijn(is geen kwaad) gaat meestaal van zelf over. Je kan langs osteopaat gaan of babymassageur (dan niet die wat je zelf doet maar medische die lichaampje laat ontspannen). Je kan ook zelf massage geven na bad voor slapen gaan dat schijnt ook te helpen heb ik gehoord Zoontje van mijn vriendin deed het met hoofd ook maar dan sloeg hij tegen de tafel aan. Hij bleek adhd later hebben. Maar ik denk niet dat het hier het geval is. Wel eng zo lijkt mij dat ze zich pijn doet bewust
Mijn tip zou zijn om inderdaad te proberen haar relaxed te krijgen door bijvoorbeeld lekker babymassage te doen als ze moe is en haar zo in slaap helpen...?
Hier doet de jongste dat ook als ze moe is. Volgens mij is het een van variant op het oortjeswrijven dat bekender is. Volgens mij niet iets om je zorgen over te maken.
Dankje voor jullie reacties. Ja haar in slaap helpen doe ik eigenlijk bijna altijd.. Maar dan ligt ze bijv in mijn armen en dan gaat ze tegen haar hoofd bonken. Altijd aan de linkerkant. Net een soort van slaapritueel. Nou gaat het slapen al wel iets beter, maar ze is een ster in vechten tegen haar slaap.. Hartstikke moe maar niet willen toegeven.. Misschien dat het daar ook iets mee te maken heeft. Maar het ziet er wel pijnlijk uit dus als ik het zie pak ik haar hand haha. Vanaf haar geboorte was ze al heel druk met haar armen voor het slapen gaan.. En nu nog. Inbakeren was hier wel n uitkomst geweest, maar niemand die ons dat heeft geadviseerd n zelf dachten we er niet aan.. Ik denk ook niet dat het iets ernstigs is, maar vroeg me gewoon af of meer kinderen dit doen
Ja hier ook als hij heel moe is, voor het slapen gaan. Gewoon moe is in ogen wrijven maar echt moe en dan vlak voor het in slaap vallen, dan gaat ie zichzelf tegen z'n hoofd slaan. Misschien soort gevecht om wakker te blijven? Of idd omdat ie zich niet goed kan ontspannen ofzo? Ik weet het ook niet!