slaap super slecht, iemand tips?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door dexa, 30 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dexa

dexa Lid

24 jul 2015
    87
    0
    0
    Kapster
    Ik ben nu 33 weken zwanger en ik slaap echt super slecht!
    ik slaap heel onrustig en word ook super vaak wakker, daardoor houd ik mijn partner natuurlijk ook wakker.. ook probeer ik smiddags te slapen maar dat lukt ook niet.

normaal gesproken slaap ik op mijn buik maar dat gaat nu natuurlijk niet meer.
    ik draai echt uren rond in bed probeer op de linkerkant, rechterkant, op mijn rug, met voedingskussen, zonder voedingskussen.. ik ben echt een beetje ten einde raad en ik moet nog een aantal weken dus ik hoop dat iemand misschien tips heeft waardoor ik beter ga slapen!

2. Buurvrouw31

Buurvrouw31 Actief lid

4 okt 2012
    441
    48
    28
    Utrecht
    Ik lees mee. Ik heb precies hetzelfde en ben een wrak inmiddels. Ben nog maar 25 weken zwanger.

3. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Dito. In combinatie met verbouwingen, een kleuter thuis en een fulltime job zie ik mij niet bepaald uitgerust aan de nieuwe job beginnen :)

4. Demino

Demino Fanatiek lid

8 okt 2013
    2.778
    287
    83
    Ik denk dat het voor veel zwangeren herkenbaar is.
    Ik slaap normaal (niet-zwanger) altijd wel prima eigenlijk, nu word ik elke nacht minimaal 1x wakker. Ik probeer niet op de klok te kijken, want nieuwsgierig als ik ben wil ik altijd weten hoe laat het dan is, maar dan ben ik zeker weten gelijk wakker. Soms val ik weer in slaap.
    Als ik blijf woelen, ga ik eruit. Ik ga dan even naar beneden om wat te drinken en probeer even wat te lezen of een leuk programma te kijken. Tijdje terug heb ik een film liggen kijken op de bank, middenin de nacht, en ben ik daar in slaap gevallen. Maar goed, meestal werkt dit bij mij dus wel. Niet blijven draaien maar er even uit gaan, plassen, drinken, lezen oid en dan weer terug naar bed.

5. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.646
    5.686
    113
    Geen tips voor je want had het zelfde! Moest ook veel passen en had ook zs diabetes dus had ook dost dus ik ging drinken gevolg meer plassen. Was echt uitzitten en toch een tukje doen in de middag. Soms ging ik er uit even wat doen want ik had dan enorm last van mijn lichaam van het liggen.

Mischien een keer een slaappil vragen bij de huisarts als het echt te veel word

6. Beebje076

Beebje076 Lid

14 feb 2016
    36
    1
    6
    Ook geen tips, precies hetzelfde en als ik dan eindelijk in slaap val gaat de wekker weer. Ben ook super onrustig, waar dat vandaan komt ???

7. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.126
    405
    83
    Accepteren dat je slecht slaapt en inderdaad proberen niet op de klok te kijken. Overdag bijslapen wanneer het maar enigszins kan en koester de betere nachten..
    Misschien nog iets aanpassen aan je eet/drink patroon savonds en de hoeveelheid elektronica?

8. Pomm

Pomm Fanatiek lid

23 nov 2010
    4.554
    116
    63
    Hier bij beide zwangerschappen gehad.. waardeloos! Ik ben op een gegeven moment beneden op de bank gaan liggen als het in bed echt niet meer wilde lukken. Op de een of andere manier lukte het dan wel na een tijdje...

9. Palmboompje

Palmboompje Actief lid

16 jan 2013
    364
    0
    16
    Yep hier nog 1 hoor. Zo onrustig. Vreselijk. En ook nog 5 x eruit om te plassen, kortademig maagzuur, bah! Dit zijn echt de ergste laatste weken. Denk ook dat t een soort voorbereiding op de baby is ivm gewend zijn aan minder slapen...geen tips helaas

10. lellebel2

lellebel2 Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.325
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier geen last van gelukkig. Vandaag dan wel toevallig om 04.30 klaar wakker maar viel na een uurtje weer in slaap.

Is het niet te warm in je kamer waardoor je mischien slecht slaapt? Even wat drinken kan ook helpen. Ik zou zeker geen tv ofzo kijken

11. grasspriet84

grasspriet84 Fanatiek lid

17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Heel herkenbaar. Ik had dit ik mijn zwangerschap vanaf week 20. Ik sliep zo'n 3 a 4 en werd wakker van de pijn. Vreselijk was dit. Ik ging naar beneden en at of las wat. Hielp voor geen meter.

Door het slaaptekort en de pijn kreeg ik uiteindelijk een hoge bloeddruk. Dit maakte er alles niet beter op. Toen ik voor de zoveelste keer bij de vk zat voor niet lekker voelen, pijn en hoge bloeddruk vroeg ze hoe ik sliep. Uhm niet... Ik moest maar eens in het z'huis gaan slapen. Slaaptekort wordt behoorlijk onderschat zei ze. Dit heeft mij er doorheen geholpen. De laatste weken sliep ik 1x per week in het z'huis. Anders had ik echt geen energie meer voor de bevalling.

12. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Helaas hoort dat er een beetje bij zo aan het einde van je zwangerschap. Voordeel is dat je al gewend bent aan die slechte nachten als je kindje straks geboren word. Ik ging er vaak 's nachts toch even uit, even op de bank en dan na een uurtje verder proberen. En half zittend met voedingskussen onder mn knieën en 3 kussens onder mn hoofd/schouders.

13. Keija

Keija Bekend lid

30 jun 2016
    717
    6
    18
    Mag ik vragen wat er dan anders is aan slapen in het ziekenhuis? Lijkt mij een vreemde omgeving en geluiden, dus kan me zo moeilijk voorstellen dat je dan beter zou slapen.

(Overigens, ontopic; ik slaap ook slechts, al vanaf 4,5 weken, toen ik erachter kwam dat ik zwanger was gelijk gestopt met de medicatie die ik slikte. Kan nog steeds amper slapen. Ik verhuis 's nachts vaak naar de logeerkamer en eet af en toe een beschuitje. Soms val ik daar nog weer in slaap. Vaste muziekplaylist die ik dan aanzet. En overdag mn rust pakken. Verder ben ik nog niet gekomen in dingen die helpen)

14. junior1

junior1 Bekend lid

21 feb 2010
    649
    1
    18
    Bij mij hielp het slikken van magnesiumtabletten. Dat helpt ook tegen onrustige spieren en spierkrampen. Ik werd er zelf ook wat rustige van en sliep wat beter.

Sterkte met de (laatste) loodjes!!!!

15. MeFlower

MeFlower Niet meer actief

persoonlijk zou ik zeggen, niet proberen te slapen overdag. Je ritme gaat zo weg. Probeer juist wat actiever te zijn of actievere dingen te doen zodat je automatisch wat moe wordt. Voor iedereen is het daarnaast toch wisselend wat helpt, de een leest een boek, maar ik persoonlijk speel altijd een paar spelletjes op mijn mobiel. Klinkt gek want ze zeggen dat juist dat licht je wakker zo maken.. maar ik val daarna zo in slaap..

16. Femke86

Femke86 Bekend lid

15 feb 2014
    590
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik word 's nachts nu ook al een aantal weken zeker 1x wakker.
    Als ik onrustig ben en niet snel weer in slaap kan vallen, helpt het soms ook om op het logeerbed te gaan liggen.
    Onbewust houd ik mezelf ook onrustig omdat ik me schuldig voel dat ik mijn man zo ook wakker maak. Dus ergens anders slapen verminderd dat schuld gevoel en kan ik soms beter (weer in-) slapen.

17. dexa

dexa Lid

24 jul 2015
    87
    0
    0
    Kapster
    dankjewel voor de reacties!
    ik word snachts minimaal 5 keer wakker om te plassen, ik drink voor het slapen gaan zo min mogelijk.
    vaak ga ik ook even naar beneden.. helpt allemaal helaas niet.
    we zullen maar zeggen dat het erbij hoort... en hopen dat we toch nog wat nachten hebben wat we slapend doorkomen;)

ik heb zelf ook nog wat dingen opgezocht op internet maar ook daar niet veel te vinden over hoe het wel beter zou lukken.
    er staat een tip bij wat ik ga proberen de komende nachten.. een warme kop melk dingen voor het slapen gaan.. ben eens benieuwd!

18. Draaikont

Draaikont Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Geen tips! Ik sliep helemaal niet meer de laatste weken ivm bekkenpijn.

Kreeg de laatste weken slaappillen daar sliep ik met geluk 3 uur op.
    En paar keer in het ziekenhuis geslapen met een prik voor sedatie.
    Ook dan sliep ik met mazzel 4 uur.
    Helaas zijn die middelen niet bevordelijk voor de kleine en krijg je dat niet zo snel toegeschreven.
    Sterkte!

19. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Hier nog 1. Helaas geen tips....

20. Daaantje

Daaantje Actief lid

25 mei 2014
    119
    5
    18
    NULL
    Nou ik heb er 3.5 u slaap opzitten. Hopelijk kan ik nog ff n tour maken zo:(

Deel Deze Pagina