Wagenziek wat nu!?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Alpen, Jan 29, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Alpen

Alpen Niet meer actief

Hallo dames,

de titel zegt het al, ik ben altijd enorm wagenziek op lange afstanden en nu gaan we over 2 weken op wintersport en ik mag mijn normale tabletjes niet hebben nu ik zwanger ben.

Heeft iemand tips of weet iemand tabletjes die je wel mag slikken als je zwanger bent?

Alvast bedankt!!

2. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Volgens mij is er niks wat je wel mag hebruiken...

Heb t destijds ook aan de HA gevraagd.. Maardie had niks voor me
    Heb je t ook heel erg als je voorin zit?

Ik heb t nl alleen heel erg als k achterin zit

3. Stephanie20

Stephanie20 Fanatiek lid

May 6, 2007
    1,502
    47
    48
    student
    België
    De grote stukken zelf rijden? Als ik zelf rij dan heb ik er geen last van!

4. pcomiep

pcomiep Actief lid

Mar 22, 2010
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    je kunt sea bands proberen. Dat zijn polsbandjes die werken op basis van acupressuur. Je draagt ze op een drukpunt aan de binnenkant van je pols en het schijnt dat het echt werkt. Zelfs bij zwangerschapsmisselijkheid, dus je zou 2 vliegen in 1 klap slaan. Te koop bij apotheek en drogist. Ze zijn niet heel erg goedkoop, maar in principe onbeperkt te gebruiken én wasbaar. Let wel op, er is een kinderversie en een volwassene versie.
    Hopelijk helpt het je, fijne vakantie!

5. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Ik ben luchtziek en mocht toen ik 24 weken was nog gewoon primatour slikken

6. wannabepregnant

Aug 15, 2012
    31
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik wilde inderdaad ook de SeaBands aanraden! Helpen mij al zo'n 20 jaar tegen wagenziekte en hielpen aan het begin van de zwangerschap ook tegen de misselijkheid.
    Ik vond het dus echt de kosten waard!

7. edelweiss

edelweiss VIP lid

Jan 24, 2013
    7,328
    474
    83
    Cylizine mag je gewoon nemen dat is geen probleem

8. Alpen

Alpen Niet meer actief

Bedankt voor de reacties dames! In de apotheek adviseerde ze me idd ook al de sea bands, maar kon nog niet echt geloven dat het werkt.. misschien toch maar proberen!!

9. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Zelf rijden helpt hier meestal wel goed en zowieso niet achterin gaan zitten.

10. Die polsbandjes kun je ook gewoon bij de hema kopen. 5 euro en dan heb je er twee. Daarnaast gebruik ik op dit moment primperan op recept van de huisarts. Bij mijn vorige zwangerschap heb ik ook cyclizine gebruikt. Beide medicijnen werken goed tegen misselijkheid

11. mama1977

mama1977 Actief lid

Jun 23, 2009
    356
    0
    0
    limburg
    Het kan ook meevallen, ik ben ook enorm reisziek maar wij zijn bij de eerste nog naar amerika geweest, ik was toen 5 maanden en heb echt nergens last van gehad voor het eerst in mijn leven. Ik gebruik normaal cyclizine maar dit wordt afgeraden in de zwangerschap omdat men voldoende heeft onderzocht of het veilig is inde zwangerschap. Ik bpheb toen emesafene meegekregen voor de zekerheid.

Bij de tweede hebben we niet gereisd maar heb ik wel emesafene geslikt vanwege de zwangerschapmisselijkheid

12. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Emesafene zetpillen inderdaad. Volgens mijn gynaecoloog is dat eigenlijk een medicijn tegen wagenziekte, maar helpt het ook goed bij extreme zwangerschapsmisselijkheid.

Vanwege dat laatste gebruik ik dat al sinds 6 weken zwangerschap.

13. Gigi85

Gigi85 Fanatiek lid

Feb 8, 2012
    1,138
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik gebruik ook de sea bands, ik geloofde er eigenlijk ook niet in, maar ze helpen echt!

Share This Page