Hallo dames, de titel zegt het al, ik ben altijd enorm wagenziek op lange afstanden en nu gaan we over 2 weken op wintersport en ik mag mijn normale tabletjes niet hebben nu ik zwanger ben. Heeft iemand tips of weet iemand tabletjes die je wel mag slikken als je zwanger bent? Alvast bedankt!!
Volgens mij is er niks wat je wel mag hebruiken... Heb t destijds ook aan de HA gevraagd.. Maardie had niks voor me Heb je t ook heel erg als je voorin zit? Ik heb t nl alleen heel erg als k achterin zit
je kunt sea bands proberen. Dat zijn polsbandjes die werken op basis van acupressuur. Je draagt ze op een drukpunt aan de binnenkant van je pols en het schijnt dat het echt werkt. Zelfs bij zwangerschapsmisselijkheid, dus je zou 2 vliegen in 1 klap slaan. Te koop bij apotheek en drogist. Ze zijn niet heel erg goedkoop, maar in principe onbeperkt te gebruiken én wasbaar. Let wel op, er is een kinderversie en een volwassene versie. Hopelijk helpt het je, fijne vakantie!
Ik wilde inderdaad ook de SeaBands aanraden! Helpen mij al zo'n 20 jaar tegen wagenziekte en hielpen aan het begin van de zwangerschap ook tegen de misselijkheid. Ik vond het dus echt de kosten waard!
Bedankt voor de reacties dames! In de apotheek adviseerde ze me idd ook al de sea bands, maar kon nog niet echt geloven dat het werkt.. misschien toch maar proberen!!
Die polsbandjes kun je ook gewoon bij de hema kopen. 5 euro en dan heb je er twee. Daarnaast gebruik ik op dit moment primperan op recept van de huisarts. Bij mijn vorige zwangerschap heb ik ook cyclizine gebruikt. Beide medicijnen werken goed tegen misselijkheid
Het kan ook meevallen, ik ben ook enorm reisziek maar wij zijn bij de eerste nog naar amerika geweest, ik was toen 5 maanden en heb echt nergens last van gehad voor het eerst in mijn leven. Ik gebruik normaal cyclizine maar dit wordt afgeraden in de zwangerschap omdat men voldoende heeft onderzocht of het veilig is inde zwangerschap. Ik bpheb toen emesafene meegekregen voor de zekerheid. Bij de tweede hebben we niet gereisd maar heb ik wel emesafene geslikt vanwege de zwangerschapmisselijkheid
Emesafene zetpillen inderdaad. Volgens mijn gynaecoloog is dat eigenlijk een medicijn tegen wagenziekte, maar helpt het ook goed bij extreme zwangerschapsmisselijkheid. Vanwege dat laatste gebruik ik dat al sinds 6 weken zwangerschap.