Waar op letten bij aankoop wipstoeltje?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door MamiReg, 30 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamiReg

MamiReg Actief lid

25 mei 2011
    274
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik wil een (2e hands) wipstoeltje kopen oor onze dochter die in juli wordt verwacht.

Waar moet ik op letten? Wat is handig aan een wipstoel? Wat vind jij een fijne en waarom?

ps we gaan ook een Tripp Trapp Newborn set kopen, dus haar eten krijgt ze in de Tripp Trapp en tijdens ons eten zit ze er ook in.

2. samantha1985

samantha1985 Niet meer actief

ik vindt het handig als hij makkelijk te bediene is kwa rugleuning. en ff kijken waar het middel riempje zit had namelijk een wipstoeltje nou dat riempje kwam onder ze kin dus heb snel een ander gekocht ook via marktplaats.
    maar voor de rest zijn ze bijna allemaal het zelfde...
    die van kruitvat zijn ook goed en ook niet zo duur...

3. Lyso

Lyso Fanatiek lid

3 jul 2009
    1.081
    2
    36
    Als je ook de tripp trapp hebt, zou ik eerst kijken of je het zonder redt. Dat is namelijk al een soort wippertje. Je hebt er zo één bij gekocht als je hem toch zou missen

4. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    - Tot hoeveel kilo ze erin mogen, meeste gaan tot 9 kilo, maar sommigen gaan tot 11 of 13 kilo.
    - zit/ligt het kindje er mooi recht in of gaat hij/zij naar een kant hangen
    - is de zitting makkelijk te reinigen

Wij hadden eerst zo'n titanium babyswing. Deze beviel niet, Jesse zat er niet mooi in (hing naar een kant), de gordel was niet klein genoeg af te stellen en de gordel ging al snel los (naden lieten los). Deze dus teruggebracht en omgeruild voor een babybjorn. Deze bevalt erg goed, Jesse zit er mooi recht in, de zitting kan heel makkelijk in de wasmachine en hij is te gebruiken tot 13 kilo.

5. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Dat het gedeelte wst tussen de benen zit niet tever naar beneden zit...

Mijn kereltje zijn voeten komen nl nu al op het randje!
    Lijkt me niet lekker als ie straks groter is dat zn benen zo hangen te bungelen

6. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    of hij helemaal plat kan

7. Luvv

Luvv Fanatiek lid

27 okt 2010
    2.803
    3
    38
    Ik heb veel goede verhalen gehoord over de babybjorn maar idd als je de newborn set hebt zou ik dat eerst proberen aangezien je die
    ook op de grond kan gebruiken. Weet alleen niet of ie heel makkelijk weer op de tripp trapp gezet kan worden. Wij hebben m nog niet in gebruik namelijk. Hebben daarnaast de nuna leaf en daar lag onze dochter altijd heerlijk in maar is wel prijzig.

8. MamiReg

MamiReg Actief lid

25 mei 2011
    274
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik zat idd ook te denken aan de Nuna Leaf, maar die heeft een wiegende beweging. Ik vraag me af of het balangrijk is dat de baby horizontaal kan "wippen" voor de spiertjes/ontwikkeleing etc?

9. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier gewoon een simpele gekocht, X-adventure geloof ik.
    Hier altijd prima bevallen.

10. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Wij hebben de chicco IFeel gekocht.
    wat wij belangrijk vonden:
    Makkelijk mee te nemen dus dat hij helemaal plat kan.
    Makkelijk te bedienen in een andere houding.
    Schommelt makkelijk. sommige stoeltjes kosten veel inspanning om te wippen.
    Speelboog erbij die ook te verwijderen is.
    hoes die in de was kan.

11. Luvv

Luvv Fanatiek lid

27 okt 2010
    2.803
    3
    38
    Dat durf ik niet te zeggen. Dochter is motorisch vrij vlot en liep een week na haar 1e verjaardag dus met de ontwikkeling zat t wat dat betreft wel goed.

12. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

12 feb 2007
    2.777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    Gewoon 1 van Prenatal,
    deze kon in meerdere standen van zitten naar liggend, wel zo handig als ze namelijk in slaap viel dan deed ik de rugleunig naar beneden en lag ze er heerlijk in te slapen. In het begin ook haar fruithapje hierin gegeven omdat ze met 4 maanden nog niet goed genoeg kon zitten voor een kinderstoel.
    Onze wipstoel had ook een schommelstand zodat ie met haar bewegingen meeging maar je kon ´m ook vastzetten wel zo makkelijk als je er eten in gaat geven.

Heb er veel plezier van gehad, nu wordt ie gebruikt door mijn zusje en die is er ook helemaal weg van. mijn zusje heeft de bloom maar volgens haar ligt haar dochtertje toch lekkerder in de wipstoel.

13. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik vond de babybjorn geweldig. De enige echte wipstoel...

14. Stephanie20

Stephanie20 Fanatiek lid

6 mei 2007
    1.502
    47
    48
    student
    België
    Ik vind het belangrijk dat je hem gemakkelijk kan wassen. Wij hebben de babybjorn en dat systeem vond ik super. Onze dochter had zware reflux dus we moesten regelmatig dat ding wassen, gewoon twee knopen losmaken en hup de wasmachine in. Nadeel vind ik wel de kostprijs, maar ik vond het persoonlijk meer dan waard.

15. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Babybjorn, definitely!
    Andere wippers wilde mijn zoon absoluut niet in, babybjorn heeft hij veel plezier in gehad!

16. juf85

juf85 Niet meer actief

wij hebben er 1 van 50 euro van de prenatal, maar ik ben er niet tevreden over. We hebben hem nu met de rugleuning omhoog, maar hij klapt steeds omlaag. Ook al staat de verstelknop op 'vast'. We hebben er nu altijd een dik kussen onder, zodat hij niet terug kan klappen. Binnenkort toch maar eens terug naar de prenatal. Alleen wij hebben hem gekregen en dus geen bon. Weet niet of je dan wel garantie hebt.

17. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    hebben wij ook. Hij gaat heir voor nummer 2 ook gebruikt worden. xx

Deel Deze Pagina