Hallo allemaal, Na 3 maanden getobt te hebben met ons jongste zoontje, is er maandag uitgekomen dat hij Reflux heeft. Dat vermoedden hadden wij zelf ook al. Hij krijgt nu medicijnen, Nexium, maar ik merk nog steeds geen verbetering. Het is nog steeds de hele dag huilen (KRIJSEN!!) en vreselijk weinig slapen. Wanneer merkten jullie verbetering? En hoe / wanneer dienden jullie deze medicijnen toe? Ik ben benieuwd! Ik hoop echt dat de medicijnen snel aan gaan slaan bij mijn zoontje, want dit is zo zielig voor hem en ik wordt er zelf ook moedeloos van.... Groetjes
Mijn 2 kindjes hebben tot 14 maanden Nexium gehad. Je mag het 1 of 2 keer per dag toedienen. Het belangrijkste is dat je het ongeveer een kwartier VÓÓR de voeding geeft, als een dik papje. Nexium moet dan een beschermende laag vormen in de maag. Hoe je het toedient is bij iedereen verschillend. Mijn kindjes vonden die spuitjes verschrikkelijk, en de helft liep langs de mond. Wij hebben nexium gegeven met het medicijnflesje van Nuby, ging echt perfect. Oh, en het kan een paar dagen duren voordat je het effect merkt. Als je na 3-4 dagen niks merkt, dan zou ik teruggaan. Dat betekent waarschijnlijk dat het niet (goed genoeg) werkt.
We doen het via een spuitje voor de voeding. Gaat er hier prima in. We merkten na 3-4 dagen verbetering. Hoop voor je dat het bij jouw zoontje ook aanslaat. Vreselijk namelijk een kindje dat pijn heeft.
Wij zijn met Nexium begonnen met 8 maanden (tot die tijd werden zijn klachten niet echt serieus genomen). Het duurde een dag of 3 (misschien 4) voordat er verschil te merken was. We hadden een dosis van 2 zakjes, die gaven we vlak voor de pap ('s morgens). Dit ging goed. Toen hij 23 maanden was zijn we ermee gestopt! Mocht je na 5 dagen geen verschil merken zou ik even contact met de KA opnemen. Misschien dat je een ander medicijn nodig hebt. Sterkte met je zoontje!
Bedankt voor jullie reacties! Heb ik echt wat aan! Wij hebben maandagavond de 1e keer medicijnen gegeven. Vandaag dus al voor de 4e keer medicijnen gehad. Hij krijgt 1 zakje per dag. (10 mg) Ik geef dat idd ook voor de voeding met een spuitje. Vandaag ging dat heel goed, maar gisteren heeft hij na de voeding veel gespuugd, en dat was best wel geel. Dus medicijnen waren ook weer mee terug gekomen. Als dat 1 keer gebeurt kan dat volgens de KA geen kwaad. Hebben jullie hier ervaring mee? Of werkt het dan toch gewoon? (had er toch een half uur in gezeten, kwam er pas na het voeden uit) Dus waarschijnlijk moet ik morgen toch verschil gaan merken als ik het goed begrijp. De KA zei idd na ongv. 2 dagen. Ik hoop dat jullie gelijk hebben, en anders bel ik idd gewoon de KA weer op. Bedankt hoor!! Ik ben weer wat wijzer
Wij geven hier al 8 maanden Nexium, een half zakje. Het beste is, als je 1 keer per dag geeft, om het 's ochtends op een lege maag te geven. Dan werkt het beschermende laagje het beste. Wij merkten geloof ik ook na een paar dagen verschil, geef het heel even de tijd! Irem heeft op het moment zolang ze haar medicijnen krijgt nergens last van.
Ook wij hebben een tijd nexium gebruikt. Op de een of andere manier werkte het hier de ene dag veel beter dan de andere. Maar het huilen na de voeding werd wel minder. En dat was voor ons de belangrijkste verbetering. Spugen op zich bleef wel.
Oke, ja dat zei de arts ook tegen ons. het is maagzuurremmend, maar het spugen zal niet minder worden. We zullen zien. Als hij maar geen pijn meer heeft, dat vind ik het belangrijkste!!
ook hier al 3 maanden nexium, 2x per dag 5mg en dan NA de voeding.... als wij het voor de voeding gaven was het helemaal drama. Dan krijg hij er ook nog eens last van... dus nu geven we het na de voeding en nergens geen problemen mee....
Hoe bedoel je: ´voor de voeding was het een drama?´ Lukte het dan niet, of spuugde hij het daarna dan uit ofzo? Hoe dien jij het toe?
hier ook nexium. ik geeft het gewoon in de fles. mocht het met de voeding mengen,omdat bastiaan nog maar 50 cc dronk. en als ik dan 10cc water met nexium moest doen,dronk hij bijna niks meer daarna. dus in overleg mocht ik het door de voeding doen. nu gaat er bij steyn ook nutriton door zijn voeding voor het spugen. het gaat nu wel een stuk beter met steyn. hij drinkt nu meestal 150cc op. alleen heeft hij nog wel heel veel last van lucht in zijn buikje. maar spugen doet hij gelukkig bijna niet meer door de verdikte voeding.
Jeetje 3 maanden getobt...wow Respect! Ik had zo'n vermoede bij 2,5 week en de arts heeft gelukkig naar mij geluisterd. Wij kregen toen zantac mee en binnen paar uur merkte ik al verschil.
Ons ventje gebruikt ook Nexium. 5 ml 1 x per dag. Hij krijgt het al vanaf dat hij een week of 4 is. We geven het met de speen van een fles waarvan we het gaatje iets groter hebben gemaakt anders raakte het gaatje steeds verstopt. Met een spuitje werkte hier niet, alles liep er bij zijn mondhoek uit. Met speentje moet hij het echt opzuigen. Hij spuugt nog wel eens maar het doet hem nu geen pijn meer.
Jawel hoor het lukte wel en spuugde het ook niet uit, maar hij werd er misselijk van en kreeg veeeeel buikkrampen... Dus nu gewoon direct na het eten. Gewoon met het spuitje...
Ons dochtertje heeft ook reflux. Wij zijn ook heel lang aan het tobben geweest tot ze ons een keer serieus namen. Op een gegeven moment wilden we dat ze haar opnamen en toen was het toch wel een drama tijdens de fles. Ja, dat hadden wij al aangegeven. Zij krijgt een zakje nexium en dan ook nog motilium en het werkt wel, ook niet altijd. Gisteren nog bij de ka geweest en ze groeit gelukkig wel, volgens de ka heeft ze ook een hekel aan de fles, maar ik blijf hem gewoon aanbieden. Zelf vind ik het soms erg zwaar, vooral in het begin toen alles er uit kwam. Laatst spuugde ze weer alles eruit, fles, groente, fruit, pap weer naar de ka geweest en deze heeft de motilium verhoogd. Gelukkig spuugt ze haast niet meer, maar je blijft er mee bezig, ik hoop dat het snel beter gaat met je kindje. Groetjes lucky.
Bedankt voor alle reacties! Vandaag sloegen de medicijnen nog steeds niet aan.... Heb contact opgenomen met de KA, en die zei dat ik 2 x 5 mg moet geven. Had hij ook op het briefje voor de apotheek geschreven, maar die zeiden tegen mij dat ik het gewoon 1x per dag moest doen. Dus lekker slim... Hij zei dat het met 2 x 5mg beter moet gaan! Laten we het hopen!! Ik geef het nog wel met een spuitje, maar doe mn vinger er dan ook bij in zn mondje. Fingerfeeding zeg maar... Gaat heel goed gelukkig! Khoop dat het nu snel aan gaat slaan!