Achter elkaar of een paar jaar verschil?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Jufffie, 28 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jufffie

    Jufffie Niet meer actief

    Leeftijdsverschil tussen de kinderen...

    Waar kies je voor? En waarom?

    Voor- en nadelen...
     
  2. Amom22

    Amom22 Niet meer actief

    ik wou meteen wel weer zwanger zijn, maar helaas, ben nu zwanger en zoontje zal 1 jaar en 9 maanden zijn als hij/zij komt. Vind het jammer zoveel verschil, maar het is neit anders.
    waarom? Omdat ik thuisonderwijs ga geven en m'n kinderen dan lekker overdag samen kunnen spelen
     
  3. Merel69

    Merel69 Fanatiek lid

    16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Wij wilden ook snel (feb en juni miskraam) omdat ik van mening ben dat je dan in een keer van de luiers af bent, als het goed is hebben de kindjes iets aan elkaar. Je kunt allerlei dingen ondernemen met de kindjes op hetzelfde niveau, geen grote verschillen in leeftijd zodat de een iets leuk vindt en de ander het al kinderachtig vindt enz.
     
  4. Jufffie

    Jufffie Niet meer actief

    Ikz elf heb een dochter van bijna 1 en il pas de pil wgoen als ze 4 isen naar school gaat!

    Waarom?

    * Mijn meisje is geboren met 26 weken dus heb weer kans op een vroeggeboorte.
    Ze zit dan ook op school en hoef niet elke keer oppas te regelen. verder is ze dan uit de luiers en zelfstandig.
    * ze kan heel bewust zwangerschap en het krijgen van broertje/zusje meemaken en meehelpen. betrekken bij het verzorgen...
    * Ik moet er niet aandenken nu een baby te krijgen want dan zit ik met 2 jonge kindjes.
    Ik wil eerst genieten van haar en haar alle aandacht geven.
    Ik zou niet weten hoe ik straks aandacht moet verdelen...
    * Lichamelijk kan ik het niet aan de ene zwangerschap na de ander. 4 jaar pauze lijkt me prima!
     
  5. moon85

    moon85 VIP lid

    5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Ey moppie,

    Ik zou al wel weer willen maar mannetje wil niet meer.

    Ik had het mooi gevonden als ze een jaar was om weer te beginnen.
    Want weet niet of ik weer hormonen nodig heb enz.
    Maar ja manlief is te bang voor dat er weer een reeks miskramen komt of/en weer een vroeg geboorte.
     
  6. rodelief

    rodelief Fanatiek lid

    14 feb 2008
    1.527
    0
    0
    We willen heel graag nog een kindje maar nu nog ff niet.
    Leeftijdsverschil vindt ik niet echt belangrijk. Je moet maar afwachten of het dikke maatjes worden als het leeftijds verschil erg klein is.
    Bovendien geniet ik nu nog volop van dit mannetje. Maar af en toe kriebelt het wel hoor, maar ik wacht zeker nog een jaar en dan zien we wel weer.
     
  7. bamjolan

    bamjolan VIP lid

    7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Tussen mijn dochters zit nog geen 2 jaar.
    Maar NOOIT meer!
    Waarom? Het geeft GEEN garantie dat ze met elkaar leuk kunnen spelen en leuk met elkaar opgroeien.
    Misschien voor later leuk, maar mijn oudste is erg jaloers aangelegd en heeft de jongste heel erg open gekrabbeld, geslagen, geschopt, duwen tot een gat in een hoofd aan toe.
    Het is allemaal wel goed gekomen hoor maar nee dat nooit meer!
    Nu zullen ze 6 jaar en 4 jaar zijn als nummer 3 komt.
     
  8. MamavEsmee

    MamavEsmee Niet meer actief

    Hier voorlopig 1 kindje, misschien over ene jaar of 3 nog een kindje als het mogelijk is. Maar daar denken we nu nog niet aan. Eerst van dit meisje genieten.

    - Ze was een gelukje dus ons leven compleet op de kop, nu we alles weer op de rit hebben eerst genieten.

    - keizersnede gehad na een mislukte draaipoging, placenta gescheurd. Dit is allemaal best traumatisce geweest dus een bevalling, even niet!

    - Voor 1 kindje kunnen we nog wel oppas regelen ( gastouder) komt er nog een kindje dan zou ik een nieuwe gastouder moeten zoeken.

    - We kunnen haar nu alles geven, met een 2e evt. 3e wordt dit allemaal toch anders.

    Ik ben er geestelijk ook nog niet klaar voor, we hebben een erg zware periode gehad, bevalling en de eerste 3 maanden was Esmee een huilbaby, dat kan ik bij een evt. 2e niet aan hoor :rolleyes: haha.

    Wij gaan gewoon genieten van het meisje wat we nu hebben, mensen zeggen soms, vind je dat niet zielig? Ze heeft genoeg speel kameraadjes dus nee waarom is ze zielig?
     
  9. MamaBianca

    MamaBianca Actief lid

    12 mrt 2008
    478
    0
    0
    Drieborg
    Tussen mijn 2 meiden zit 5 jaar en 2 maanden verschil. Waarom? Omdat ik alle tijd voor de kleine uk wou hebben en ik wou mijn oudste er helemaal bij betrekken. Ze had daar een perfecte leeftijd voor en ik ben heel erg blij dat we zo lang gewacht hebben.
     
  10. aukie

    aukie Actief lid

    6 apr 2008
    343
    0
    0
    Ik ben 37, en heb dus een beetje haast. wat mij betreft gaan we er volgend jaar weer voor.
    ik heb ook een makkelijk kind (tot nu toe, 4,5 mnd) dus misschien is de keus dan nog makkelijker gemaakt.
    En ook dan heb je al dat baby-gedoe zoals luiers, potty-training etc in een ruk gehad, zeg maar.
     
  11. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.026
    2.164
    113
    Wij hebben straks als het goed is 2 jaar en 4 maanden tussen onze twee kinderen.
    Wat mij betreft is dat een prima leeftijdsverschil. De oudste kan al goed lopen, zelf eten, is misschien zelfs al wel zindelijk tegen die tijd, begrijpt al iets meer dan nu. En tegelijk zitten ze nog dicht genoeg bij elkaar om samen te kunnen spelen.
    Mijn man had ze liever dichter op elkaar gehad, maar ik moest daar echt niet aan denken. Van mij had nog een half jaartje extra ook nog wel goed geweest, maar zo is het ook prima.
     
  12. Iman

    Iman Bekend lid

    31 jul 2006
    987
    0
    0
    Hier niet zo veel verschil.. hihi

    Mijn dochter was een jaar en een maand toen mijn zoontje geboren werd! Met haar heb ik het als baby best eens moeilijk gehad en daar was ik ook best wel bang voor bij de tweede maar die blijkt heel anders is heel zelfstandig speelt graag zelf en huilt weinig!

    Ik heb er na deze twee wel bewust voor gekozen om 9 maanden te ontzwangeren.. op het moment zelf merk je er niets van maar de klap komt vaak later.. je weerstand is vaak lager doordat je toch superdruk met je kindjes je huis je man etc bezig bent daardoor vergeet je jezelf wel eens!

    Ik ben nog heel jong ik ben 22 jaar nu en veel mensen zullen me echt voor gek verklaren maar ja iedereen heeft zijn eigen invulling van het leven. Daar komt ook bij dat mijn geloof een belangerijke rol speelt in mijn leven en vanuit het geloof is kinderen krijgen ook een ja hoe zeg je dat aangeraden en zeker een zegen!

    Ik weet niet of we na deze ook weer snel een 4de zouden willen ik denk zelf op dit moment dat we dan wel langer wachten helemaal omdat je er dan 3 hebt en ik niet zoals nu lekker thuis kan blijven.. de oudste gaat dan naar de voorschool als de kleine geboren is dus dan heb je het nog drukker!
     
  13. josie

    josie Bekend lid

    28 sep 2007
    685
    0
    0
    Bij ons zit er 1,5 jaar tussen en op zich is dat erg leuk. Maar ik heb bijna 10 weken (laatste periode) voor de bevalling in het ziekenhuis gelegen en onze tweede lag daarna ook nog 4 maanden in het ziekenhuis. Dan merk je wel dat je een kindje van 1,5 jaar nog niet alles zo goed uit kan leggen. Hij heeft er veel last van gehad dat we veel weg waren en er steeds oma's waren.

    liefs, Josie
     
  14. Lovelylonnes

    Lovelylonnes Fanatiek lid

    3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Wij hopen een brusje te kunnen krijgen als Justin een 1,5 tot 2 jaar is. Ik moet na de ks, een half jaar wachten, anders zou ik alweer zwanger zijn denk ik.
    Waarom? Omdat ik het voor mn lijf prettiger vind im 2 keer op elkaar zwanger te zijn dan om iedere keer weer helemaal te ontzwangeren. Moet je lijf steeds helemaal herstellen, dan weer zwanger weer herstellen. Nu hoef ik dalijk "maar 1 keer" te herstellen. Dus als het half jaar voorbij is gaan we weer proberen, en aangezien ik niet "verwacht" dat het meteen raak is ga ik uit van 2 jaar ertussen.

    Bovendien zou ik het leuk vinden als ze met elkaar op zouden trekken later.
     
  15. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.591
    3.483
    113
    Het lijkt mij het fijnst om een broertje of zusje voor haar te hebben als ze een jaar of 2 is. Afgelopen jaar was er geen haar op mijn hoofd die er aan dacht om zwanger te worden. Eerst lekker genieten van de haar, zonder alleen zwangerschapskwalen, haar te moeten tillen omdat ze nog niet kan lopen, een kinderwagen nemen waar ze allebei in moeten kunnen, weer tonnetjerond worden etc. Dat zag ik niet zitten.
     
  16. Manuela79

    Manuela79 VIP lid

    7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Wij willen weer met de pil stoppen als Louise een jaar of 3 / 3,5 is. Voorlopig moet ik er niet aan denken weer zwanger te zijn en voor zijn klein hummeltje te zorgen terwijl Louise eigenlijk nog een baby is ;)
     
  17. wizard

    wizard Actief lid

    19 apr 2006
    338
    0
    0
    Er zit 16 mnd tussen de kinderen. Af en toe best pittig maar vind het zoooo leuk :D Om eerlijk te zijn begint het nu al weer te kriebelen voor een derde :oops: , erg he? Maar of die er ooit gaat komen? Eerst manlief zien te overtuigen!
     
  18. wuppie100

    wuppie100 Actief lid

    11 jul 2008
    454
    0
    0
    Wij willen juist even wachten, met een jaar of drie lijkt het me weer leuk. redenen:

    -weinig verschil is zoals eerder gezegd geen garantie op het worden van dikke maatjes

    -een baby vraagt veel aandacht (die ik graag wil geven), van een andere baby kun je niet verwachten dat hij een halfuurtje alleen speelt.

    -Bij het ouder worden lijkt het me minder leuk. zo rond de puberteit in hetzelfde 'vriendenclubje' zitten is vaak net even wat minder ik zie dat vaak om me heen. als je volwassen bent maakt een jaar of 4/5 weeer niet uit.

    -mijn eigen lijf wil nog even bijkomen. Daarbij zijn we niet zo heel erg van de planning, ik kan nu wel gaan dromen van twee lief spelende kindjes met elkaar maar zul je zien maken ze niets anders dan ruzie. We zien wel, wanneer we er beiden weer aan toe zijn stop ik weer met de pil.

    Amom22 niet bedoeld als aanval ofzo maar dezelfde leeftijd is geen garantie voor het hebben van hetzelfde niveau als het om onderwijs gaat. In mijn klas zitten wel 10 verschillende niveaus, soms zitten jongste kinderen (het is een jenaplanschool) verder dan oudste...

    groetjes
     

Deel Deze Pagina