Wanneer zelfstandig zitten?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Christina83, 22 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Christina83

Christina83 Actief lid

28 dec 2007
    268
    0
    0
    Mijn zoontje van 7,5 maand kan nog niet zelfstandig zitten. Het lukt meestal wel even maar als hij opzij wat ziet en wil pakken, dan rolt hij meteen om. Ik heb het idee dat hij hier misschien een beetje laat mee is. Hoe was dat met jullie baby's? Ook kruipt hij nog niet, als hij vooruit wil, dan schuift hij steeds meer naar achteren :)

2. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Mijn zoontje is nog niet zo oud, dus ik kan er niet echt een duidelijk antwoord op geven. Maar zoals het er nu voorstaat, kan ik me nog niet voorstellen dat hij over een maandje zelfstandig kan zitten.
    Ik denk niet dat hij laat is hoor.

3. polleke2210

polleke2210 Actief lid

3 jul 2008
    149
    0
    0
    Leeuwarden
    Mijn dochter is 8 1/2 maand, en kukelt ook nog lekker om als ik haar op dr kontje zet. Komt vanzelf..
    En wat dat kruipen betreft.. Het is heel normaal dat ze eerst achteruit gaan, is veel makkelijker! Veel kindjes gaan trouwens nooit kruipen, maar tijgeren..
    Niet teveel zorgen maken, komt allemaal wel! Het ene kind is gewoon sneller dan de andere!

4. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

mijn zoontje kon met 6 maanden al kruipen, maar pas met 8 maanden zelf zitten. Elk kind is anders, het komt vanzelf wel!

5. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    Nou Amy scheelt niet veel met jouw kindje en kukelt ook nog om ver ach we zien het wel.
    Met sommige dingen was ze best snel en hier misschien weer ietsjes langzamer in, we hebben nog even!
    Kruipen hier ook helemaal niet!

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik dacht dat mijn zoontje rond de 9/10 maanden goed kon blijven zitten. Maar hij ging pas zelf na zijn 1e verjaardag zitten.
    Kruipen was rond diezelfde tijd. En loslopen moet C nog leren.
    Ieder kind volgt zijn eigen tempo.

7. aukie

aukie Actief lid

6 apr 2008
    343
    0
    0
    Kruipen met 5 maanden, zitten met 7 maanden, maar nu pas eerste tandje op komst. Dus ieder kind heeft zo zijn eigen kalender. Ik zou me zeker nog geen zorgen maken.

8. Meerkat

Meerkat Actief lid

1 jun 2008
    392
    0
    0
    Zuiden des lands
    Onze dochter kon met 8,5 maand ong. zitten, met 9,5 maand zelf omhoog komen en zitten, met 10,5 maand ging ze kruipen (nooit getijgerd) en met 11 maand staan en 11,5 maand rond de tafel lopen. Ze loopt steeds beter rond en achter dingen, maar echt loslopen kan ze nog niet.

9. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Alyna kan ook nog maar een paar weekjes zelfstandig zitten, daarvoor viel ze altijd om.Achteruit schuiven doet ze ook, ook nog niet lang trouwens. ;)
    Van kruipen, laat staan vooruit, is hier nog geen sprake. :)

Dus ik denk niet dat hij traag is hoor! ;)

10. Senais

Senais Fanatiek lid

27 jul 2008
    3.089
    0
    0
    Aisha kon wel blijven zitten vanaf 6 mnd. Toen ze 8,5 maand was leerde ze in 1 week kruipen, zelfstandig gaan zitten en gaan staan. Nu is ze bijna 10 mnd en loopt ze langs de tafel en ze kruipt met enorme snelheid. Maar het kan dus zomaar in 1 keer allemaal tegelijk komen! :D

11. MamaBianca

MamaBianca Actief lid

12 mrt 2008
    478
    0
    0
    Drieborg
    Esmee was 9 maand toen ze echt goed kon blijven zitten en was 10 maand toen ze vooruit begon te kruipen.

12. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    rond 6 maanden bleef ze goed stevig zitten als we haar neerzette en hield dit goed en lang vol zonder te vallen. zelfs spelen en zitten ging samen haha. daarvoor was het zodra ze der handjes optilde, kaboem. pas met 9 maanden kon ze uit zich zelf gaan zitten en toen ging alles erg snel want met 12 maanden liep ze alweer:)

13. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Esmee zat goed met 5 maanden en met 7 maanden ging ze zelf zitten.. Ieder kindje volgt zijn eigen tempo.. Esmee was erg langzaam in haar ontwikkeling de eerste 8 maanden maar ze gaat nu als een speer.

14. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Mason kon met 6 maanden goed blijven zitten zonder omkukelen ,maar daar is het ook bij gebleven :) Hij gaat niet voor of achteruit of wat dan ook. Hij blijft alleen zitten of liggen, ik denk dat het allemaal vanzelf wel komt elk kindje doet waar hij/zij zin aan heeft. Ik merk nu wel dat hij telkens naar de spijlen en tafelpoten grijpt vraag me wel een af of hij hiermee langzaam aan zich op wil trekken.

15. mano82

mano82 Fanatiek lid

15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Hier kan Louiza al enkele weken zelfstandig zitten. Op het cb zeiden ze me dat het vroeg is dat ze al zelfstandig kan zitten, dus maak je zeker geen zorgen.
    Ze kruipt ook nog niet, wel beweegt ze op haar buik in cirkelbeweging of naar achter. Lijkt me eigenlijk een beetje vroeg om nu al naar voren te kunnen kruipen.

Deel Deze Pagina