Hoe kan dit anders??

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door mriekjuh, 25 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mriekjuh

mriekjuh Actief lid

9 nov 2009
    114
    0
    0
    Hallo,

Mijn mannetje is 4,5 week oud, en spuugde sinds dat we over gegaan zijn op kv standaard 1 (van nutrilon standaard 1) Nu hebben we er johannesbroodpitmeel door heen gedaan, en dat lijkt goed te gaan, alleen heeft hij nu weer moeite om zijn fles leeg te krijgen... Ik heb even een 'schema'tje' over wanneer hij wat drinkt. En over het doorslapen?? De fles van 4 uur 's nachts, moeten we die nu wel of niet steeds meer gaan afbouwen (zitten nu op de 100)
    De cc zijn wat hij gemiddeld opdrinkt, dus water inclusief voeding.

8.00 120cc
    11.00 130 cc
    14.00 130 cc
    17.00 130 cc
    20.00 130 cc
    24.00 130 cc
    04.00 100cc
    en dan weer om 8 uur

O ja, vorige week weeg hij 5 kilo en 56 cm!

Wie kan me helpen??????

Groetjes Mriekjuh

2. Kylietje

Kylietje Actief lid

15 dec 2011
    367
    0
    0
    Wetteren
    Hallo,
    Hij krijgt wel meer dan dat hij zou moeten drinken,maar sommige kindjes hebben dat nodig natuurlijk. Geven jullie op verzoek om de 3 uur een flesje overdag?als dit op verzoek is kan dat geen kwaad, je mag hem een flesje geven na minimum 2uur en maximum 4 uur tussen.
    Maken jullie hem wakker 's nachts voor die fles van 4 uur?
    's nachts mag je op verzoek voeden, want met zijn gewicht mag hij wel wat doorslapen.Dus als dit betekent dat hij de laatste fles om 00.00u krijgt dan gaat slapen, dan mag je hem een fles geven als hij zich aanmeld voor de volgende ;) wil hij toch na 4 uur 1, zou ik hem een kleintje blijven geven. heeft hij ze wel nodig.

groetjes

3. Mamatss

Mamatss Actief lid

23 jan 2012
    421
    0
    0
    Blijft er veel in het flesje achter? Mijn dochter laat altijd het allerdikste laatste restje in de fles. Hier heeft dat nooit problemen gegeven.

4. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    Wij gebruiken het sinds 1,5 week ook en onze dochter laat ook altijd +/- 20cc staan van het flesje, terwijl ze daarvoor altijd alles met gemak leegdronk

denk toch doordat het wat dikker is ze sneller vol zitten of een vol gevoel hebben.

en omdat ze niet meer spugen blijf er natuurlijk meer in het maagje zitten en heeft je kindje misschien niet meer nodig dan wat hij drinkt

5. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Hey,

Maak je hem snachts wakker voor de 4 uur fles??

6. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Hoi hoi,

Ik ben ook nog steeds aan het zoeken naar de verhoudingen van jbpm. Dan is het weer te dik en krijgt ze hem niet leeg, dan is het weer te dun en drinkt ze weer te snel. Ik heb het op een gegeven moment zo gedaan dan ik (gebruik de difrax s fles) altijd begon met de s speen en wanneer ze het er echt niet meer uit kreeg dan ging ik door met de m speen. Dan dronk ze hem wel gewoon leeg want anders heeft ze gewoon niet genoeg.

succes!

7. mriekjuh

mriekjuh Actief lid

9 nov 2009
    114
    0
    0
    hallo hallo, super al voor alle antwoorden!!!!!!! Ja, hij meldt zichzelf 's nachts, ik kan de klok er op gelijk zetten!!! En sinds we dat JBPM doen drinkt hij inderdaad niet alles op, ook een goeie tip van jou rijtje! Wij hebben de avent flessen, maar al wel speen 2 in huis! eens kijken hoe dat gaat....

8. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Als je wat minder JBPM in doet werkt het vaak beter, omdat het in de maag ook nog uit blijft zetten.

In gebruik op een fles van 180+6 1/3 schepje JBPM (het groene schepje dat ik nog van de Nutriton had).

Op het moment dat het gedronken wordt is het wel iets dunner, maar het zet nog verder uit.

9. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    En hoe is het gegaan met de 2 speen??

10. mriekjuh

mriekjuh Actief lid

9 nov 2009
    114
    0
    0
    vannacht ging het super goed! om 8 uur een fles van 135 ging op, eerst speen 1, en toen na 60/70cc speen 2 erop. Vannacht om half 2 pas weer gekomen, en toen wilde hij zoveel, normaal is echt die 100 wel genoeg, nu heeft hij toch een grote fles van 135 gekregen, en had hem met speen 1 helemaal op... Ook heb ik wat minder jbpm erin gedaan....... toen om half 6 weer 1 van 100 en om half 9 van 110..... we zullen zien, tot nu toe nog niets gespuugd, en ook nog niet echt dat hij honger laat zien!!!! xxx

Deel Deze Pagina