Is bloed in waterpokkenblaasje normaal?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door prettymum, 24 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. prettymum

prettymum Niet meer actief

Ik heb al meerdere waterpokkentopics voorbij zien komen maar heb nog geen antwoord gevonden op mijn specifieke vraag. Misschien herkent iemand hier mijn omschrijving?

Wij zitten blijkbaar aan het begin want er zijn nog maar een stuk of tien plekjes zichtbaar. Gedurende de dag werden het er steeds meer. Verder valt het allemaal wel mee, beetje verhoging, alhoewel het ook gewoon de warmte kan zijn vandaag.

Op mijn zoons arm zit een plekje dat er net zo uit ziet als zo'n blaasje waar vocht in zit. Alleen zit er geen vocht in, maar bloed. Eerst dacht ik: een opengekrabd blaasje. Maar ik zie niet dat het blaasje open is. Het bloed is niet weg te vegen/poetsen. En het is echt een plat plekje. Je voelt dus geen bultje. Op mijn werk heb ik al hordes kinderen met waterpokken gezien, de meesten hadden het veel erger dan mijn zoon, maar zo'n plekje als deze heb ik nog nooit eerder gezien.

Je kunt het ook niet vergelijken met een rood vlekje, het is echt bloedrood. Vlekjes, blaasjes met vocht en een ingedroogd blaasje heeft hij ook dus ik heb vergelijkingsmateriaal. Op internet heb ik geen enkele foto gezien die hierop lijkt, dus ik ben benieuwd of dit iemand bekend voorkomt?

2. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.470
    4.921
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ja hoor. Onze dochter is er net van af. En ook bij haar her en der plekjes gevuld met bloed... Begon meestal met een blaasje met een rode rand, waarna het in de loop van de dag volliep met bloed. Soms echt een blaasje, soms wat platter.
    Geen zorg dus.

3. prettymum

prettymum Niet meer actief

Dank je, Merah!

Deel Deze Pagina